2022-03-14, 12:09
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Patrick Lancaster rapporterar. Hemska bilder. En stadsbuss med pensionärer liggande döda huller om buller.

https://twitter.com/PLnewstoday/status/1503321952160780288
Den där Patrick kommer att få en stroke, vilken minut som helst.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Patrick Lancaster rapporterar. Hemska bilder. En stadsbuss med pensionärer liggande döda huller om buller.

https://twitter.com/PLnewstoday/status/1503321952160780288

Och desinformatören Patrick Lancaster lyckas vara där just då. Otroligt sammanträffande.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Vänd på det i stället. För att rädda människoliv och inte riskera ett världskrig borde Ryssland lämna Ukraina. Borde inte gått in i första taget. Men om de kan hitta en kompromiss, fine. Men fattar inte hur ryssar och ukrainare ska kunna leva sida vid sida.
Håller med dig om att Ryssland borde lämna Ukraina, men det kommer dom tyvärr inte att göra.
Heja Ukraina
Citera
2022-03-14, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Har sett mängder med klipp på ryska stridsvagnar som äter NLAW, min fråga är!
Har man någon chans att överleva i stridsvagnen eller är smällen så brutal så allt där inne blir mos?

Det blir någonstans över 800-2000 grader inne i stridsvagnen så allt blir grillat och ammunition antänds vilket även skapar nya explosioner i vagnen. Så nej man lär inte överleva det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Varför gjorde ryssen detta mot "egna"? Vad är meningen? Rättfärdiga att använda ännu kraftigare vapen mot ukrainska civila? Ukraina har inga klusterbomber, så det är till 100 % ryssarnars verk.
Ukrainska bomb/bomber.

Totalt mayhem. Döda civila överallt mitt på ljusa dagen

https://t.me/intelslava/22307?single
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Har sett mängder med klipp på ryska stridsvagnar som äter NLAW, min fråga är!
Har man någon chans att överleva i stridsvagnen eller är smällen så brutal så allt där inne blir mos?

Kanske om den snedträffar? Även om man lyckas klara sig från metallfragment så klarar man aldrig tryckvågen. Dom filmer man ser där tornet lyfts upp i smällen så är det ammo dom träffar. Automatkanonen har sitt ammoförråd i tornet i en ring runt.
Citera
2022-03-14, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Vilken röd tråd ser du sedan 2014. Du ser ingen lösning alls på det?

Först tyckte jag det var rätt beslut att ta över krimhalvön eftersom dom som bor där ville tillhöra Ryssland. Jag var av åsikten att Natos närmande utgör ett hot mot Ryssland. När allt kommer omkring så utgör Rysslands invasion av Ukraina även ett hot mot Nato. Nu var det Ryssland som tog det definitiva steget och jag är livrädd för hur Brandon kommer att hantera det, han är en väldigt svag och osäker President. Och nu ska han försöka stärka sin position hos Amerikanska folket där tvivlan vuxit sig starkare, han är ambivalent, vill vara den stora stygge men Putin synar honom konstant, vilket leder till mer pressade oförutsägbara beslut, som i sin tur ska besvaras av Putin som för tillfället anser sig vara den som har den andra runt lillfingret, det är inte bra.

Putin har använt för mycket resurser för att komma hem utan seger, det existerar inte. Vill vi klara oss utan fortsatt militäraktivitet måste Sverige och Finland avstå nato, men då är frågan när Putin anser sig ha rätt att angripa Finland på samma sätt som Ukraina, av samma anledning.. Putin är ju labil, det har han redan visat, kommer finland och sverige ta den risken eller hoppa in i ww3 i gemenskap med nato? Det känns som det är ditåt vi är påväg tyvärr
Citera
2022-03-14, 12:11
Medlem
OM Ryssland blir besegrat och framförallt då Putin och hans maktelit tappar sina positioner och Ryssland demokratiskt väljer fram nya ledare och blir mer västorienterat samt demilitariseras...

Då tror jag att Ryssland, Belarus, Ukraina erbjuds EU-medlemskap.

Det är helt enkelt på långt sikt den mest fredsbevarande åtgärden och man kan även fullt ut börja idka handel till gagn för alla, inkl Kina/USA.

(Såvitt jag förstått har Putin försökt få med Ryssland i både EU / NATO och det kan man nog säga var ett misstag att inte gå vidare med. Ryssland kan helt enkelt inte för evigt vara FIENDEN som är utanför allt, men givetvis så kan man inte bara ta in ett land med diktator-liknande ledare).
Senast redigerad av idontknowmyself 2022-03-14 kl. 12:15.
Citera
2022-03-14, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Men var det inte nazister han ville utrota i Ukraina?
Nää... ukraina bygger kärnvapen eller kemvapen eller var det biovapen... dem skulle gå med i nato och det var ju förkastligt man kan ju inte angränsa till nato .. men det gör man ..

Jag är förvirrad på det där... han hade bara lust att kriga helt enkelt
Citera
2022-03-14, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ren och skär ondska

Civila bombade i donetsk mitt på öppna dagen.

https://t.me/wargonzo/6221

Hur kan Ukraina bomba när dom enligt dig inte längre har något flygvapen?

För övrigt så var det en rysk missil.
Citera
2022-03-14, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Patrick borde åtminstone skriva under sitt riktiga namn Igor Fakenewskij.

Mycket rysk propaganda just nu.

Jo, visst 2015 så dödades ett 20 tal civilia senast ett liknande anfall i "donbass" regionen. Men att Patrick är där och "rapporterar oberoende" = falseflag.

lite för mycket "omständiga indicer" som ska "bevisa att det är ukrainare som mördar" från ryskt håll oxo.

Ryssanra har ingen fingertoppskänsla....
Citera
2022-03-14, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ukrainska bomb/bomber.

Totalt mayhem. Döda civila överallt mitt på ljusa dagen

https://t.me/intelslava/22307?single

Du har nu suttit i över 2 veckor och bombat tråden med ditt skit! Du vräker ur dig belägg utan det minsta eftertanke eller källkritik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in