Citat:
Ursprungligen postat av
GhangBangTanja
Vilken röd tråd ser du sedan 2014. Du ser ingen lösning alls på det?
Först tyckte jag det var rätt beslut att ta över krimhalvön eftersom dom som bor där ville tillhöra Ryssland. Jag var av åsikten att Natos närmande utgör ett hot mot Ryssland. När allt kommer omkring så utgör Rysslands invasion av Ukraina även ett hot mot Nato. Nu var det Ryssland som tog det definitiva steget och jag är livrädd för hur Brandon kommer att hantera det, han är en väldigt svag och osäker President. Och nu ska han försöka stärka sin position hos Amerikanska folket där tvivlan vuxit sig starkare, han är ambivalent, vill vara den stora stygge men Putin synar honom konstant, vilket leder till mer pressade oförutsägbara beslut, som i sin tur ska besvaras av Putin som för tillfället anser sig vara den som har den andra runt lillfingret, det är inte bra.
Putin har använt för mycket resurser för att komma hem utan seger, det existerar inte. Vill vi klara oss utan fortsatt militäraktivitet måste Sverige och Finland avstå nato, men då är frågan när Putin anser sig ha rätt att angripa Finland på samma sätt som Ukraina, av samma anledning.. Putin är ju labil, det har han redan visat, kommer finland och sverige ta den risken eller hoppa in i ww3 i gemenskap med nato? Det känns som det är ditåt vi är påväg tyvärr