2022-03-14, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Fast på nyheterna så sa dom nåt i stil med att om dom icke ryska styrkorna skulle göra si och så, så kan Ryssland alltid skylla på att dom inte är med dom. Vet inte om det är rätt. Kan ingen om sånt här.
En vanlig rysk taktik, var samma med anekteringen av Krim och områdena i Ukraina 2014, var visst inga Rysska trupper där.
Bara värnpliktiga på permision som lånat med sig sin utrustning.
Citera
2022-03-14, 10:32
Medlem
otellos avatar
Jag stödjer Ukraina och hatar Putin & CO, men är det inte lite löjligt att ukrainarna knäböjer inför likbilar med fallna soldater? Känns som om man befinner sig i ett Warhammer 40k universum. En hand på hjärtat hade varit mer värdigt, imo.
Citera
2022-03-14, 10:33
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Fast på nyheterna så sa dom nåt i stil med att om dom icke ryska styrkorna skulle göra si och så, så kan Ryssland alltid skylla på att dom inte är med dom. Vet inte om det är rätt. Kan ingen om sånt här.

Tjetjenien är en delrepublik i Ryssland och de strider under ryskt befäl så de står under rysk lag.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nu börjar detta kriget balla ur fullständigt. UAF har monterat en ksp på en BMW cabriolet.

https://twitter.com/Ukrain_War/status/1503289721833029636
Citera
Bannlyst
Henry Kissinger om Putin och Ukraina, 140306

https://youtu.be/OdKMtaKbvYs
Citera
2022-03-14, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Dom blir ju utplånade varje dag. sjukt med klipp som kommer ut helatiden

Berätta, hur kan man utplåna samma sak varje dag?
Citera
2022-03-14, 10:35
Medlem
Enligt Aftonhoran systematiska attacker från Ryssland på ukrainsk sjukvård.

Ja så länge kriget pågår tvingas jag läsa Aftonhoran----hur skall man annars bli uppdaterad?
Citera
2022-03-14, 10:35
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag stödjer Ukraina och hatar Putin & CO, men är det inte lite löjligt att ukrainarna knäböjer inför likbilar med fallna soldater? Känns som om man befinner sig i ett Warhammer 40k universum. En hand på hjärtat hade varit mer värdigt, imo.

Det är nog lätt att tycka tryggt hemma i värmen framför datorn. De kanske har vänner och familjemedlemmar som stupat. Kan nog hända att man blir lite känslosam då. Bara en gissning.
Citera
2022-03-14, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
3min samanfattning av varför ryssarna inte klarar av luften (Adam Somthing är sjukt rolig fö)
https://www.youtube.com/watch?v=AVLevneWvaE&ab_channel=AdamSomething

Vissa saker stämmer i videon.

I princip endast USA och viss del NATO har genomfört moderna större flygkampanjer.

Det ryska flygkultur är inte att få kontroll över luften. De har alltid tränat att USA och NATO ska ta kontroll över luften och att deras luftvärn ska hjälpa dem.

Men jag skulle vilja veta hur många piloter de har och hur många de utbildar per år. Ryssarna klarar nog att ha igång 60 procent av deras flyg under en kort tid. 1-2veckor.
Citera
2022-03-14, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt Aftonhoran systematiska attacker från Ryssland på ukrainsk sjukvård.

Ja så länge kriget pågår tvingas jag läsa Aftonhoran----hur skall man annars bli uppdaterad?

Läs tyska DW finns i engelskspråkig version om du inte kan tyska.
www.dw.com
Citera
2022-03-14, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Berätta, hur kan man utplåna samma sak varje dag?

Det är nazistisk knarkarmagi som gör att de likt de ondskefulla demoner som de är återuppstår. Samma magi som låter Ukrainas luftvärn, flygstridskrafter och drönare operera trots att Ryssland haft luftherravälde sedan krigets början.
Citera
2022-03-14, 10:37
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Kadyrovs mannar skjuter på allt som rör sig.

De får snart åka tillbaka till Tjetjenien då någon ny klanhövding försöker att ta makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in