2022-03-14, 10:26
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Okej. Dom är där för att rensa bort dessetörer.

Vilket strider mot rysk lag då Ryssland enligt deras egen definition inte är i krig och Putin inte kan starta ett krig utan beslut i Duman.
Citera
2022-03-14, 10:26
Medlem
Sgt.Blands avatar
Några nedskjutna ryska plan och helikoptrar, annars inga signifikanta förändringar.

https://twitter.com/GlasnostGone/status/1503287556993167365
Citera
2022-03-14, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Det är den bästa källan. Rysslands historia är fylld av lögner och uppskruvade resultat och förväntningar. Ett av de bästa exemplen är Potemkin kulisser.

Nej inte för en specifik sak. Det jag vet är att ryska piloter flyger 80-120 timmar om året. De flesta av dem har kört en vända i Syrien. Amerikanska har runt 130h. De bör vara 160-200h. Amerikaner har dock mer simulatortid.

Men frågan är hur många stridspiloter har Ryssland och kan lägga till hur många utbildas per år.

Ryssarna är bra bomba saker som inte flyttar på sig. Broar, hus och m.m. Ett problem är deras samarbete med armen är dåligt. Jag trodde med flera att det hade blivit bättre i Syrien
Citera
2022-03-14, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Några nedskjutna ryska plan och helikoptrar, annars inga signifikanta förändringar.

https://twitter.com/GlasnostGone/status/1503287556993167365

Ryssen har råd.

Och nya vapenarsenal väntas komma från Kina snart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Dom hatar varandra. Tjetjenerna är där för att utplåna Azov. Det har dom själva sagt. Alla andra kommer få leva som vanligt igen men inte azov.

Men då måste man ställa sig frågan vad de gör vid utkanten av Kiev?? Min uppfattning är att en extremt liten del av Kievs försvarare tillhör Azov???
Men du kanske har en annan inblick i situationen, eller har de helt enkelt kört vilse?
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Vilket strider mot rysk lag då Ryssland enligt deras egen definition inte är i krig och Putin inte kan starta ett krig utan beslut i Duman.

Fast på nyheterna så sa dom nåt i stil med att om dom icke ryska styrkorna skulle göra si och så, så kan Ryssland alltid skylla på att dom inte är med dom. Vet inte om det är rätt. Kan ingen om sånt här.
Citera
2022-03-14, 10:29
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nej. Det har redan diskuterats och tungviktarna (Frankrike och Tyskland) har sagt nej. Det finns ingen fast track in i EU, utan varje nation måste uppnå kraven, och det är otänkbart att acceptera en medlemsnation som är i krig.

EU kommer heller aldrig mer släppa in en stat med omfattande korruptionsproblem utan att det finns garantier för att den gör upp med de problemen. Erfarenheterna med Rumänien och Bulgarien (och i viss utsträckning Ungern) där man kände till de systematiska korruptionsproblemen men pga främst UK lät dem komma med ändå, grundat på en from förhoppning om att de frivilligt och med EU-stöd skulle göra upp med korruptionen är alltför smärtsamma. Kommer inte att återupprepas. Korruption är dock möjligt att åtgärda om det finns tillräckligt stor politisk vilja i landet att göra det och stöd utifrån. Jag är rätt övertygad om att båda sakerna kommer att vara giltiga för Ukraina och om det är korrekt så kommer man att ta fram en process för att hantera de problemen, gemensamt.

Ukraina kan inte köras fast-track som medlemskap men det kan köras in som kandidatland och ges en särskilt förmånlig behandling avseende fri rörlighet för arbetskraft och kapital, genom bilaterala eller multilaterala överenskommelser. Som kandidatland kan de till och med få delta på alla möjliga möten, få tillgång till fonder, program etc. I praktiken kan man på det viset skräddarsy lösningar på de flesta områden förutom rösträtt och representation i institutionerna (Kommissionen, Europaparlamentet, domstolen etc) tills de är redo för formellt medlemskap. När man tog in de gamla öststaterna tog man det stegvis redan när de var kandidatländer så det finns tidigare exempel.
Citera
2022-03-14, 10:30
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Dom hatar varandra. Tjetjenerna är där för att utplåna Azov. Det har dom själva sagt. Alla andra kommer få leva som vanligt igen men inte azov.

Verkar inte gå enligt plan för Kadyrovs 15 tusen getknullare, de klara inte av att ta 300 fotbollshuliganer.
Citera
2022-03-14, 10:31
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Lavror möter quatars ledare idag.

Vem är quatar allierade med?

https://news.cgtn.com/news/2022-03-13/Live-Lavrov-meets-Qatari-counterpart-Al-Thani-in-Moscow-18mZHXRGlby/index.html

Inte med Ryssbajs iaf.

Qatar ansökte i dagarna om status som Major Non-NATO ally.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag trodde att någon satt med en bra källa. Piloter är svåra att ersätta i tillräcklig snabb takt i ett modernt krig när man möter en modern motståndare. Det gäller alla länder. Dödligheten kan bli mycket hög eller så flyger man inte. Ex Det är vad Ukraina gör nu.

Mängden totalt materiell är nog inte så avgörande. Vi har sett att flaskhalsarna ligger annorstädes, kommunikation, loggestik, underhåll, utbildat manskap, etcetera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Men då måste man ställa sig frågan vad de gör vid utkanten av Kiev?? Min uppfattning är att en extremt liten del av Kievs försvarare tillhör Azov???
Men du kanske har en annan inblick i situationen, eller har de helt enkelt kört vilse?
En liten grupp tjetjener är i kiev förorterna och hjälper lokalbefolkningen som jag tolkar det efter all information jag har sett.

Hjälper dvs "manipulerar, subversion" osv. man får folket på deras sida.

Mariupol är Azovs HQ. Där ska dom bara förintas. Det är 100% hat.
Citera
Medlem
Då var det enligt en källa här 3 flygplan och 4 helikoptrar som Ryssland förlorade igår. Det kan inte vara roligt att vara rysk pilot.

Blir man tillfångatagen blir det svältkost länge för det tar tid att snickra ihop en fred.

Och sedan komma hem till Ryssland avmagrad som en hjälte?----nej jag tror inte det.

Hur går det med dom 8 helikoptrarna som Ukraina skall få hem från uppdrag i Afrika? Hur får man in dessa i landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in