Citat:
Ursprungligen postat av
Echion
Där har du fullständigt fel. Polen är ett föredöme nu. Många Ukrainare väntar på att få återkomma och bygga upp sitt fosterland igen. Putin kommer att likvideras, avsättas eller fly (sista tror jag egentligen inte på). Varje ryss som hjälper till att fälla Putin är en hjälte i sitt land! Den som likviderar Putin kommer att få statyer av sig resta och inskriven i historieböckerna som den som räddade värden från WWIII.
Hoppas såklart att jag har fel men desto längre tiden gått desto mer övertygad har jag blivit. Klart Polen kan ta emot mängder med flyktingar nu de har ju nästan inte tagit emot en enda tidigare i modern tid. Men när det börjar bli 10-tals miljoner flyktingar då kommer solidariteten försvinna. Hur ska de kunna återvända till Ukraina om Putin skapar en järnridå likt det var för att komma in i DDR? Inte en chans.
Likvidering av Putin ja det kan ju ske om militären vänder sig emot honom men jag tvivlar, vidare är ryska befolkningen så hjärntvättad så de älskar Putin fortfarande och stödjer kriget. Hade majoriteten varit emot hade det varit massdemonstrationer så stora att polisen och militären inte hade kunnat stoppa dem. Likt det var i Rumänien när Ceausescu störtades.