Ny uppdatering från Ryska försvarsministeriet
OBS detta är från Ryska försvarsministeriet inget är mina egna påståenden, jag uppdaterar jag inte poster som inte har en samlad siffra alltså jag lägger inte till nämnda bekämpningar som saknat total.
https://www.youtube.com/watch?v=o03s2IkdBP0
Texten finns i beskrivningen så ni kan översätta från Ryska.
3920 mål träffade inklusive
90 ledningscentraler
144 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
88 radarstationer
100 flygplan
61 helikoptrar
1267 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
122 MLRS raketartillerifordon
457 fältartilleri och granatkastare
1028 enheter av speciella militära fordon
143 drönare
Hela uttalandet översatt med google translate
Citat:
▪️ Units of the Russian Armed Forces, continuing the offensive, reached the line of WATER, SWEET, STEPPE, TARAMCHUK and GLORIOUS. Promotion per day was 11 kilometers.
▪️ The group of troops of the Luhansk People's Republic, having previously blocked SEVERODONETSK from the east and south, is fighting against the nationalists in the north-eastern outskirts of the city.
💥 Over the night of March 14, aviation and air defense of the Russian Aerospace Forces shot down 4 Ukrainian unmanned aerial vehicles, including one Bayraktar TB-2.
💥 Operational-tactical, army and unmanned aircraft hit 187 objects of the Armed Forces of Ukraine, including: two command posts, one Buk-M1 anti-aircraft missile system, one guidance and targeting radar station, two multiple rocket launchers, two electronic warfare stations, two depots of ammunition and fuels and lubricants, 31 places of accumulation of military equipment.
💥 In total, since the beginning of the special military operation, 3920 military infrastructure facilities of Ukraine have been disabled.
💥 Destroyed: 143 unmanned aerial vehicles, 1267 tanks and other armored combat vehicles, 124 multiple rocket launchers, 457 field artillery pieces and mortars, as well as 1028 units of special military vehicles.
De sex senaste av tidigare listor
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU