2022-03-14, 02:22
Medlem
Putin behöver alltså Vitryssland, Bergsmussarna, Syrien, Centralafrika och Kina för att plocka Ukraina.. grannlandet vilket land kommer han kalla på hjälp härnäst tror ni?
Citera
2022-03-14, 02:31
Medlem
Madagascars avatar
OSINTtechnical
@Osinttechnical
·
1h
Russian heavy bombers up again, possibly more missile strikes on Ukraine tonight

Olycksbådande...
Citera
2022-03-14, 02:36
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Putin behöver alltså Vitryssland, Bergsmussarna, Syrien, Centralafrika och Kina för att plocka Ukraina.. grannlandet vilket land kommer han kalla på hjälp härnäst tror ni?
Så förnedrande! Jag hoppas Putin verkligen inser att hela världen hånskrattar åt hans totala misslyckande.

Det här måste svida för honom.
Citera
2022-03-14, 02:38
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
OSINTtechnical
@Osinttechnical
·
1h
Russian heavy bombers up again, possibly more missile strikes on Ukraine tonight

Olycksbådande...
Dags för Boris Johnsson snabba på med leveransen av luftvärnet som han lovade idag.
Citera
2022-03-14, 02:40
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Dags för Boris Johnsson snabba på med leveransen av luftvärnet som han lovade idag.
Vad är det för vapen Boris har utlovat?
Citera
2022-03-14, 02:44
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vad är det för vapen Boris har utlovat?
StarStreak.

https://www.theguardian.com/world/2022/mar/09/uk-plans-to-send-anti-aircraft-weapons-to-ukraine-says-ben-wallace

Men jag har för mig att Ukraina redan mottagit luftvärn tidigare, så de är inte helt försvarslösa idag.
Citera
2022-03-14, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
När ryska skitarmén gick över gränsen Ukraina small det direkt för dem. Är säkert långt över 10.000 döda. Det kan inte slaktaren i Moskva hålla borta från ryska folket något längre tag. Det kommer läcka ut.
Tycker också det borde komma ut. Finns mycket duktigt folk i Ryssland som kan sammanställa information. Även om det e en diktatur så borde siffror så höga som 10 000 komma att bli bekräftade även från ryskt håll, fast då från regimkritiska aktivister.
Citera
2022-03-14, 02:46
Medlem
Citat:
Så förnedrande! Jag hoppas Putin verkligen inser att hela världen hånskrattar åt hans totala misslyckande.

Det här måste svida för honom.
Ja pluss att han har hela luftrummet med flyg och helikoptrar medans Ukraina har noll där gör det ännu mer komiskt.
Bomba sönder småstäder och civila är han däremot duktig på.

Vare sig han bombar sönder Kiev eller inte så har han visat att ryska armén är inga man behöver vara rädda för
Citera
2022-03-14, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Jag är kvinna. Jag skulle inte kunna gå ut i något krig, jag kan inget om vapen och jag skulle hellre fly med mina barn. Du sa att jag skulle skjutas för att jag flydde från landet istället för att stanna och strida, och då frågade jag om du tycker att de ukrainska flyktingarna också ska skjutas?

Din förståelse för det svenska språket verkar inte vara så bra=) ontopic många kvinnor mellan 18-70år skulle stanna och slåss för Sverige, förmodligen är andelen högre där än för män i Ryssland.
Senast redigerad av painkiler 2022-03-14 kl. 02:52.
Citera
2022-03-14, 02:53
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.facebook.com/zelenskiy.official/videos/502766454794220/

Zelenskyj har publicerat en ny video. Han är en bra talare! Kanske inte så konstigt, han är ju skådespelare. Han vet precis hur han ska spela på känslor.

Han vädjar igen till NATO att "stänga himlen" ovanför Ukraina, och han säger att om de inte gör det kommer missiler snart att falla på NATO-territorium (där har han nog tyvärr fel - det är tvärtom - farligt för NATO att ingripa militärt...), han berättar att de inte nådde fram till folket i den belägrade hamnstaden Mariupol idag heller men att de ska försöka igen, och han berättar om när han var på sjukhus idag och hälsade på soldater som sårats, och delade ut medaljer. Om man VAR ukrainare, skulle man bli rejält uppeldad av hans tal, känner jag!

Är det detta besök han menar?

https://postimg.cc/gallery/2Cv7KRN

Zelensky published a video in which he allegedly visited a hospital with wounded soldiers of the Armed Forces of Ukraine today.

But on the footage, a physician, Inna Derusova, was seen, who died on February 26. The death of the woman was confirmed by her relatives. Then Zelensky himself awarded her the title of Hero of Ukraine posthumously.

It turns out that the published video of the meeting of the President of Ukraine with wounded soldiers on March 13 is a fake. The video was recorded back in February, before the death of Inna Derusova.

Earlier, many media outlets wrote that Zelensky left Ukraine a long time ago, and all videos with him and recordings allegedly from Kyiv were made in advance.
Citera
2022-03-14, 02:53
Avstängd
Rysk media skriver:
"Tidigare rapporterade ukrainska medier att Kadyrov anlände till Ukraina, där han träffade tjetjenska säkerhetsstyrkor som deltog i den särskilda operationen. Det fanns ingen information om hans specifika plats.

Som svar på dessa rapporter sa Kadyrov att SBU-underrättelsetjänsten var "halt" och inte visste hur de skulle arbeta, eftersom utländska instruktörer och militära rådgivare tydligen undervisade "enligt föråldrade metoder".

Enligt chefen för Tjetjenien var han för några dagar sedan 20 km från Kiev, "och för tillfället ännu närmare, och gissa hur nära vi kom?"

"Du kan koppla av ett ögonblick, för du behöver inte leta efter oss, vi kommer att hitta dig själva ... Jag lägger till lite intriger: vi kanske redan är i Kiev och bara väntar på rätt kommando?" - Kadyrov skrev i sin Telegram-kanal.

Tidigare sa Kadyrov att antalet personer som vill delta i specialoperationen i Ukraina växer dag för dag."
Citera
2022-03-14, 02:54
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
StarStreak.

https://www.theguardian.com/world/2022/mar/09/uk-plans-to-send-anti-aircraft-weapons-to-ukraine-says-ben-wallace

Men jag har för mig att Ukraina redan mottagit luftvärn tidigare, så de är inte helt försvarslösa idag.
Enligt Ukraina själva har de skjutit ner 60+ plan om jag inte missminner mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in