2022-03-14, 01:51
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Ukraina är inte med i nato. Men nu när det är krig så gapar han ständigt om att det är deras ansvar att gå med i kriget. Nej, men biden&co gör det och dom har sagt att det inte är aktuellt.

Vilket inte kan hindra honom från att vilja ha hjälp.

Han är i sin fulla rätt till det.
Citera
2022-03-14, 01:52
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Om du nu hade klickat på länken och läst så hade du sett att det gällde den vuxna befolkningen.

Sen bara för att det normalt för er Ryssar att skjuta mot flyende barn och kvinnor,(finns tonvis med videos och bilder från Ukraina om du nu missat det).

Så lågt skulle aldrig en svensk soldat kunna sjunka, får man sånna tankar är det bättre att sätta pipan mot sitt eget huvud och trycka av. Hälsa Putin det.

Jag är kvinna. Jag skulle inte kunna gå ut i något krig, jag kan inget om vapen och jag skulle hellre fly med mina barn. Du sa att jag skulle skjutas för att jag flydde från landet istället för att stanna och strida, och då frågade jag om du tycker att de ukrainska flyktingarna också ska skjutas?
Citera
2022-03-14, 01:53
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ja artikel 5 kommer inte på fråga, det har du rätt i, men inget hindrar att ett gäng natoländer bestämmer sig för att stoppa eländet.

Det kommer inte att hända innan Ivan attackerar antingen en NATO konvoj eller ett NATO land trupper.
Citera
2022-03-14, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ja artikel 5 kommer inte på fråga, det har du rätt i, men inget hindrar att ett gäng natoländer bestämmer sig för att stoppa eländet.

Kärnvapen. Skulle polen göra något så behöver man inte kärnvapen för att rasera deras huvudstad. Macron försöker hålla samtal med putin, han lär inte vara intresserad. Tyskland har inte kapacitet. Biden har sagt att usa kommer inte gå med i kriget. Turkiet har inte råd med ett krig. UK är bara modiga med usa i ryggen. Så det lär inte bli något sådant.
Citera
2022-03-14, 02:01
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Mariupol deltog i Dnepropetrosk referendum där färre än 4% röstade för separatism. Du har mao fel. Mariupol sa nej till separatism 2014.
Sedan 2014 har åtskilliga opinionsmätningar visat att det är en enorm majoritet för att tillhöra Ukraina i den del av Donbass som kontrollerades av Ukraina. Den senaste jag läste där man vill välja mellan Ukraina och Ryssland utan möjlighet till vet ej så valde 96% Ukraina och 4% Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
https://www.pravda.com.ua/news/2014/05/13/7025252/
1. Du har fel (jag antar medvetet). Det jag skrev var korrekt. Mariupol ligger i Donetsk, som röstade för självständighet 2014 och 89.07% röstade för med 74.87% röstdeltagande.
https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Donbas_status_referendums
Citat:
The referendum began early on 10 May in Mariupol, which according to the separatist group's election official Sergey Beshulya was due to the possibility of Ukrainian security forces returning. Other locations also reported early voting in some areas. For the remainder of the province, polling began at 8am on 11 May.

2. Din länkade artikel beskriver inte Donetsk-valet att bli självständigt. Utan det var en ploj-artikel vars siffror du inte äns citerade rätt.
Senast redigerad av BroderDonut 2022-03-14 kl. 02:05.
Citera
2022-03-14, 02:07
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.facebook.com/zelenskiy.official/videos/502766454794220/

Zelenskyj har publicerat en ny video. Han är en bra talare! Kanske inte så konstigt, han är ju skådespelare. Han vet precis hur han ska spela på känslor.

Han vädjar igen till NATO att "stänga himlen" ovanför Ukraina, och han säger att om de inte gör det kommer missiler snart att falla på NATO-territorium (där har han nog tyvärr fel - det är tvärtom - farligt för NATO att ingripa militärt...), han berättar att de inte nådde fram till folket i den belägrade hamnstaden Mariupol idag heller men att de ska försöka igen, och han berättar om när han var på sjukhus idag och hälsade på soldater som sårats, och delade ut medaljer. Om man VAR ukrainare, skulle man bli rejält uppeldad av hans tal, känner jag!
Senast redigerad av Merwinna 2022-03-14 kl. 02:10.
Citera
2022-03-14, 02:09
Medlem
När ryska armén nu har tagit begreppet sitting ducks till en helt ny nivå, så är det ett gigantiskt fiasko, oavsett hur kriget slutar
Citera
2022-03-14, 02:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
1. Du har fel (jag antar medvetet). Det jag skrev var korrekt. Mariupol ligger i Donetsk, som röstade för självständighet 2014 och 89.07% röstade för med 74.87% röstdeltagande.

2. Din länkade artikel beskriver inte Donetsk-valet att bli självständigt. Utan det var en ploj-artikel vars siffror du inte äns citerade rätt.

Säger sig självt att man inte kan lita på resultaten när de genomförs av tokiga separatister som kommit till makten genom våld.

Därför är det inte att undra på att ingen accepterar dessa val som legitima.
Citera
2022-03-14, 02:14
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
Svenska tjejer skulle gråta sådär också, vissa av dom lever på det genom sponsorer osv.

Så är nog inte så mycket med Ryssar att göra, utan mer allmänt bland tjejer som lever på det där.
Så är det helt klart. Finns ju för övrigt folk som knappt tagit del av att det är krig i Ukraina och att Sverige håller på att dras in i det. Och inte bara tjejer på insta.

Dock - är man rysk invånare borde man förstå att visa lite respekt. Inte lägga upp en gråtvideo för att donken har stängt.
Citera
2022-03-14, 02:19
Medlem
-Vafan, är det nån som har spillt ut en tunna med borstj?
-Nä, det är besättningen från en rysk pansardivision

Överhört samtal från en ukrainsk landsväg.
Citera
2022-03-14, 02:21
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Är det något grupptryck som gör att folk skriker om Ryska förluster ?
Känner vi oss säkrare som Svenskar då ?

Ja Ryssland har massor med soldater som dör, hur många vet vi inte men många är det, fast det spelar ju INGEN roll, Ryssland har ett sådan numerärt överläge så de har råd att offra några tiotusentals soldater hit eller dit utan att det spelar någon större roll.

Först om några veckor, OM kriget pågår så länge, kan vi säga något om vilka förluster Ryssarna har. Jag kan tänka mig att de inte skickat på allt de har och att de mycket väl kan vinna kriget även om det blir extremt dyrt och långkört, sen står Finland på tur ?
Citera
2022-03-14, 02:21
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Säger sig självt att man inte kan lita på resultaten när de genomförs av tokiga separatister som kommit till makten genom våld.

Därför är det inte att undra på att ingen accepterar dessa val som legitima.
Det var helt klart konstigheter. Även om de allra flesta i regionen ville separera från Ukraina så var det nog en hel del bråk. Även konflikt mellan separatister som trodde att man kunde lita på att Ukraina skulle låta dem välja att lämna under ordnade former och de som ansåg att man behövde ta saken i egna händer och stoppa alla försök av Ukraina att hindra processen. Men att hävda att det inte fanns en stark opinion för att separera från Ukraina när bevisen säger det omvända är enbart russofobiskt önsketänkande.

Sju tidningar (Der Spiegel, Die Welt, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Kyodo News Agency, Süddeutsche Zeitung, The Irish Times, The Washington Post och ZDF) organiserade en mindre opinionsundersökning som sträckte sig över två dagar.
Citat:
An opinion poll that was taken on the day of the referendum and the day before by a correspondent of the Frankfurter Allgemeine Zeitung, The Washington Post, and five other media outlets found that of those people who intended to vote, 94.8% would vote for independence.
Senast redigerad av BroderDonut 2022-03-14 kl. 02:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in