2022-03-14, 01:20
Medlem
Sunisgods avatar
Jag misstänker att du trollar men du har några poänger.
Först och främst jag hatar inte ryssar eller några andra nationaliteter för den delen.

Men media kan jag hata på goda grunder, eftersom de hetsar människor att hata varandra med en massa propaganda för att rättfärdiga en massa illdåd ingen vill ha. Media förtjänar att hatas därför att de gör sig till språkrör för stater som i princip idiotförklarar sina egna innevånare med absurda lögner.

Som t.ex att alla Ukrainare är nazister, i verkligheten fick nazisterna bara 2 procent (2 av 100) av rösterna och är en marginell om än högljudd grupp. I hemlighet älskar Putin dem såklart som de nyttiga idioter de är, skulle int förvåna mig om de är sponsrade från Kreml.

Svensk media är inte mycket bättre, här är man snabba att välja sida (USA) så länge demokraterna styr vill säga. Man vinklar och vrider, väljer de nyheter som passar narrativet såklart.
När vår första kvinnliga statsminister tyckte det var en god idé att riskera vår 200-åriga fred genom att med svenska vapen blanda sig i en väpnad konflikt som inte angick oss, vågade ingen kritisera.

Jag hatar inte ryssarna, jag tycker bara förbannat synd om dem. De har ett jävligt jobbigt historiskt ok att släpa på men gör ändå allt för att leva sina liv så bra som möjligt, precis som ukrainarna och alla vi andra. De ryssar jag känner är alla trevliga och lättsamma.
Senast redigerad av Sunisgod 2022-03-14 kl. 01:23.
Citera
2022-03-14, 01:36
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?
Jag hatar inte ryssar.
Nej jag skojar bara, klart som fan att jag hatar ryssar!
Omöjligt att inte hata ryssar, med tanke på allt ondskefullt de gjort i Ukraina.
Jag har stängt av värman i huset, mitt hat håller mig varm på nätterna.
Citera
2022-03-14, 02:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Oavsett allt vad du skriver så kan man helt enkelt inte heja på ett land som brutalt invaderar ett annat. Du kan tycka illa om väst och NATO. Du kan tycka Putin verkar trevlig. Men så kan man helt enkelt inte göra. Den stora majoriteten av folket i Ukraina vill inte tillhöra Ryssland och då kan man inte bara tvinga dem. Ryssland är världens största land till ytan och har mest naturresurser. De måste nöja sig med det precis som alla andra länder får nöja sig med vad de har. Att ryssarna inte har några vänner i världen kanske inte bara kan skyllas på andra och de får ju inte fler vänner när de går in och slaktar sina grannar.
Det du inte får reda på i media är anledningen till varför ryssland går in i Ukraina!
Ryssland och ukraina skrev ett avtal som skrevs under av båda parter.
Men endast fyra månader senare bröts detta av Zelenskys regering.
Flera försök har sedan gjorts för att få Ukraina att följa avtalet med medlare som Angela Merkel och Macron.
Närmare 14000 tusen ryssar har under tiden fått sätta livet till i inbördeskriget.
Zelenskyj har bl.annat infört att Ukrainska ska vara sprpket i landet trots att ryssar sedan 1300 talet pratat just ryska.
På Krimhalvön som är en autonom stat
vill 95% tillhöra Ryssland, så även i vissa delar av Ukraina.
Zelinsky har blivitvotroligt förmögen och har en privat förmögenhet på över 6 miljarder.... se länk:
https://caknowledge.com/zelenskyy-net-worth/
Han ber om ekonomisk hjälp, och här samlar (ovetande) organisationer i pengar..
Varför kan han inte skänka någon eller några av sina miljarder till "sitt folk" denne "rättvisans man"..??
Jag kan skriva mer, men detta krig handlar inte om demokrati eller frihet!!
Om ni läser på och bildar er en neutral bild av Ukraina vs Ryssland blir ni förvånade!
Jag är inte kommunist!! Och kommer aldrig bli! Men det handlar inte om detta.
Det handlar om smarta rika globalister som nu ser sin chans att få bort Putin!
Putin är obekväm i deras agenda!
Just nu bedriver globalisterna en aldrig förr skådad opinion mot Putin och den ryska Duman. Och de vet att detta är ett guldläge då många (inkl.mej) inte gillar kommunister. Men det är just detta man måste skilja på i detta spel.
Att Putin var tuff mot oligarkerna efter peristrojkan och glasnost talas det inte om. De fick ta höga lån för att rädda sej själva då Putin ansåg att mycket av deras förmögenheter tillhörde ryssarna av det de tillskansat sej.
Zelinsyj och hans "gäng" har också snott åt sej otroliga summor från folket som han borde hjälpa sitt folk med nu.
Men icke, han skriker om ännu mer hjälp
av "detta hårt drabbade folk"....
Får dessa globalister för stor makt över befolkningen kommer det gå fullständigt åt helvete!!
Min önskan vore att fler hade tid att läsa på innan man "Go with the flow" och tar parti för något man egentligenninte har koll på.
Globalisterna har så gott som full koll på bl.annat Facebook och ca 90% av all världens media!
Man kan tycka vad man vill om Trump, men där visade globalisterna sin makt och plockade bort en president utan minsta tanke på om det var demokratiskt eller rätt ur det fria ordet..
Facebook och Twitter styr också vad som är "rätt eller fel". Man ger sej inte ens in i en demokratisk diskussion om det.
FTW!!
Citera
2022-03-14, 03:39
Medlem
Porrstjarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Det du inte får reda på i media är anledningen till varför ryssland går in i Ukraina!
Ryssland och ukraina skrev ett avtal som skrevs under av båda parter.
Men endast fyra månader senare bröts detta av Zelenskys regering.
Flera försök har sedan gjorts för att få Ukraina att följa avtalet med medlare som Angela Merkel och Macron.
Närmare 14000 tusen ryssar har under tiden fått sätta livet till i inbördeskriget.
Zelenskyj har bl.annat infört att Ukrainska ska vara sprpket i landet trots att ryssar sedan 1300 talet pratat just ryska.
På Krimhalvön som är en autonom stat
vill 95% tillhöra Ryssland, så även i vissa delar av Ukraina.
Zelinsky har blivitvotroligt förmögen och har en privat förmögenhet på över 6 miljarder.... se länk:
https://caknowledge.com/zelenskyy-net-worth/
Han ber om ekonomisk hjälp, och här samlar (ovetande) organisationer i pengar..
Varför kan han inte skänka någon eller några av sina miljarder till "sitt folk" denne "rättvisans man"..??
Jag kan skriva mer, men detta krig handlar inte om demokrati eller frihet!!
Om ni läser på och bildar er en neutral bild av Ukraina vs Ryssland blir ni förvånade!
Jag är inte kommunist!! Och kommer aldrig bli! Men det handlar inte om detta.
Det handlar om smarta rika globalister som nu ser sin chans att få bort Putin!
Putin är obekväm i deras agenda!
Just nu bedriver globalisterna en aldrig förr skådad opinion mot Putin och den ryska Duman. Och de vet att detta är ett guldläge då många (inkl.mej) inte gillar kommunister. Men det är just detta man måste skilja på i detta spel.
Att Putin var tuff mot oligarkerna efter peristrojkan och glasnost talas det inte om. De fick ta höga lån för att rädda sej själva då Putin ansåg att mycket av deras förmögenheter tillhörde ryssarna av det de tillskansat sej.
Zelinsyj och hans "gäng" har också snott åt sej otroliga summor från folket som han borde hjälpa sitt folk med nu.
Men icke, han skriker om ännu mer hjälp
av "detta hårt drabbade folk"....
Får dessa globalister för stor makt över befolkningen kommer det gå fullständigt åt helvete!!
Min önskan vore att fler hade tid att läsa på innan man "Go with the flow" och tar parti för något man egentligenninte har koll på.
Globalisterna har så gott som full koll på bl.annat Facebook och ca 90% av all världens media!
Man kan tycka vad man vill om Trump, men där visade globalisterna sin makt och plockade bort en president utan minsta tanke på om det var demokratiskt eller rätt ur det fria ordet..
Facebook och Twitter styr också vad som är "rätt eller fel". Man ger sej inte ens in i en demokratisk diskussion om det.
FTW!!

FTW = Far Till Wisconsin? Hm, trodde inte du var en sådan vän av Amerika? Det glädjer mig
Citera
2022-03-14, 03:55
Medlem
RomanticDreamss avatar
Citat:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Då ska du lämna Sverige för gott och flytta dit din propagerande knähund. Du har ingenting att göra i ett demokratiskt land. Schas!
Citera
2022-03-14, 05:25
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Samma människor som ville tvångsvaccinera hela världen. Vips så var det korståget borta

Boskapsdjur utan något som helst eget tänkande, riktigt obehagligt faktiskt
Senast redigerad av MAGAWAGA 2022-03-14 kl. 05:28.
Citera
2022-03-14, 06:14
Medlem
needAlifes avatar
Jag hatar varken Ryssland eller ryssar, var själv i Ryssland för några år sedan i två veckor och har aldrig mött vänligare människor. Bodde på ett hostel och blev bjuden till en födelsedagsfest för en ryss. Det var jag, 15 ryssar, mängder med sprit och röka. De kunde knappt ett ord engelska men vi hade en av mina bästa kvällar någonsin. De bjöd på allt, jag betalade inte en enda shot på hela natten, inte heller brajen. Till och med taxin hem bjöd de på, legender. Det var över två mil i Moskvas utkanter.

Med det sagt så kan jag inte för mitt hjärta annat än att fördöma Ryssen nu. Putin och folket är olika saker. Dessutom, oavsett hur trevligt Ryssland än är så är jag svensk. Alla hot mot fosterlandet ska beivras. Bättre att förekomma än förekommas, vi ska nu ha lärt oss av historien.
Citera
2022-03-14, 06:33
Medlem
Faceless-Voids avatar
Citat:

Varför hatar du judar? Det låter som en väldigt konstig inställning. Putin kör sin propaganda till max är det att vara ärlig?
Citera
2022-03-14, 06:38
Medlem
Steff83s avatar
Ytterst få är egentligen tillräckligt insatta i denna konflikten för att ha en åsikt..men som vanligt så följer man den stora massan och inrättar sig i ledet helt okritiskt.

Ja. Det är fel av Ryssland att göra detta men lite bakgrundskoll till varför det eskalerat som det gjort och vad som kunde gjorts för att undvika det hela efterlyses.
Citera
2022-03-14, 06:51
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ytterst få är egentligen tillräckligt insatta i denna konflikten för att ha en åsikt..men som vanligt så följer man den stora massan och inrättar sig i ledet helt okritiskt.

Ja. Det är fel av Ryssland att göra detta men lite bakgrundskoll till varför det eskalerat som det gjort och vad som kunde gjorts för att undvika det hela efterlyses.

Håller med dig. 99% på FB är rent okunniga, vet ej bakgrund eller vilka internationella krafter som styr en konflikt likt denna.
De flesta här inne #hatar Putin", en man de knappast hade en åsikt om i mitten av Februari. Knappast vart till varken Moskva eller Kiev.
Men den senaste tiden har man fått uppleva 2 masshypnoser som en enad msm blåser upp. Covid och sen rysshatet. Oerhörd effektiv propaganda.
Citera
2022-03-14, 07:16
Medlem
Jag hejar på Ryssland.Hoppas dom tar över Sverige också
Citera
2022-03-14, 07:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Håller med dig. 99% på FB är rent okunniga, vet ej bakgrund eller vilka internationella krafter som styr en konflikt likt denna.
De flesta här inne #hatar Putin", en man de knappast hade en åsikt om i mitten av Februari. Knappast vart till varken Moskva eller Kiev.
Men den senaste tiden har man fått uppleva 2 masshypnoser som en enad msm blåser upp. Covid och sen rysshatet. Oerhörd effektiv propaganda.
Ja. Precis. Sen är det så märkligt att höra folk ha så tvärsäkra åsikter om Ukraina helt plötsligt, ett land dom förmodligen knappt kunde peka ut på en karta innan. Hur demokratiskt det är osv. Hur synd det är att denna idyll blir störda av den vidriga monsterdiktatuten..mm. Lite så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in