2022-03-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokcrates
Ukraina är ju inte neutrala eftersom de bröt avtalet om att vara just neutral. Framställ inte Ukraina som neutralt eftersom judenZelensky efter påtryckningar från USA väckt frågan om att gå med i NATO.

Men det är lätt att förstå att Ukraina vill kunna försvara sig vid anfall. Det är varje lands rättighet. Ett FÖRSVAR.

Det är ju väldigt tydligt nu att det var befogat.
Citera
2022-03-13, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sokcrates
Ukraina är ju inte neutrala eftersom de bröt avtalet om att vara just neutral. Framställ inte Ukraina som neutralt eftersom judenZelensky efter påtryckningar från USA väckt frågan om att gå med i NATO.

Ryssland är inte neutralt så NATO borde jämna landet med marken. Jag hatar oneutrala kukryssland. (framför allt Piuutin - nazistledaren). Se bara på "nya" Hakkorset, dvs "Z".. Folkmordet är påbörjat men de kommer likt Hitler mest drabba de egna invånarna till slut.
Senast redigerad av Neltet 2022-03-13 kl. 17:10.
Citera
2022-03-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Jag "håller inte" på något land förutom i idrottssammanhang. Ukraina har rätt till sin existens, och ev förändringar av gränser ska ske genom förhandlingar, inte genom invasion av utländska trupper.
Citera
2022-03-13, 19:12
Medlem
Citat:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Hur tänker du när du bor kvar i sverige?
DU låter som en solklar kandidat att "försvara" ryssland? Putler behöver dig nu mer än någonsin.
Citera
2022-03-13, 19:15
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Om det finns ett nazi-problem i Ukraina som Putin påstår är det väl helt rätt att rulla in med tanks? Isåfall är ju frågan varför inte USA hjälper till.

1 det finns inget nazi problem i Ukraina.

2 det är inte rätt att mörda civila även om det skulle finnas. Extra dåligt blir det om man gör det för att man krigar så jävla dåligt så det är det enda man kan klara av.

Som sagt, hatar rysstroll och svenska idioter med.
Citera
2022-03-13, 19:23
Medlem
Glossis avatar
För att ryssland är ett land styrt av judar och en bokstavlig KGB-agent vars mål är att för andra gången på hundra år översvämma Europa med en fradgande mogolhord understöda av ISIS-muslimer. Att väst inte direkt är bättre kan ni strunta i att nämna, men att tro att ryssland är någon sorts skyddsängel för den vita rasen och Europa är fan i mig höjden av att vara mongo. Räddades Tredje Riket av våldtäktsmongolerna som kom 1945? Nej, och givetvis kommer dessa våldtäktsmongoler rädda Europa 2025 heller.
Citera
2022-03-13, 19:24
Medlem
mossadmartins avatar
Jag hatar inte ryssar. Däremot avskyr jag Putin-regimen.

Dom flesta ryssar är säkert vettiga : https://www.youtube.com/watch?v=3yKJFysG2i0

Eller vad säger rysstrollen? Det är bara inhyrda globalistiska nazistiska skådespelare va? Eller judar? Eller just det, nazistjudar var det ja.
Citera
2022-03-13, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Ukraina ockuperar två landområden som eftersträvar suveränitet, så ja.

Det stämmer ej. Pro-ryska separatister har kontrollerat Donetsk och Luhansk sedan 2014, så dessa områden är redan under rysk ockupation. Likaså har Ryssland ockuperat Krimhalvön sedan 2014. Nu har Ryssland utöver detta invaderat hela Ukraina. Förstår du nu varför omvärlden reagerar?

Sen kräver Putin att Ukraina inte går med i varken NATO eller EU, för att han ska börja dra tillbaka sina trupper från resten av Ukraina. Är det att respektera Ukrainas suveränitet?
Citera
2022-03-13, 21:27
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Sen kräver Putin att Ukraina inte går med i varken NATO eller EU, för att han ska börja dra tillbaka sina trupper från resten av Ukraina. Är det att respektera Ukrainas suveränitet?

NATO är aggressivt mot Ryssland som du själv vet. Ivrigt påhejade av (((ett land i Mellanöstern))) försöker Västvärlden piska upp en hatstämning mot Ryssland för att kunna inleda WW3 - för att påskynda NWO och TGR. Putin vill inte att NATO ska placera ut robotar i Baltikum och Ukraina med kapacitet att nå Moskva, som du nog förstår. Jämför det med att Islamiska staten vill upprätta en bas på Gibraltar för att kunna attackera Europa, och Gibraltar yrkar bifall. Hur tror du att Gibraltar skulle behandlas av EU då?
Citera
2022-03-13, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
NATO är aggressivt mot Ryssland som du själv vet. Ivrigt påhejade av (((ett land i Mellanöstern))) försöker Västvärlden piska upp en hatstämning mot Ryssland för att kunna inleda WW3 - för att påskynda NWO och TGR. Putin vill inte att NATO ska placera ut robotar i Baltikum och Ukraina med kapacitet att nå Moskva, som du nog förstår. Jämför det med att Islamiska staten vill upprätta en bas på Gibraltar för att kunna attackera Europa, och Gibraltar yrkar bifall. Hur tror du att Gibraltar skulle behandlas av EU då?

Man borde ha skrotat NATO när Sovjetunionen föll. Att man har skött diplomatin med Ryssland dåligt är inget som jag förnekar eftersom det är en bidragande orsak till att Ryssland nu har gått så här långt som att invadera hela Ukraina. Så långt håller jag med dig.

Men att Putin tycker att NATO är aggressiva och har som syfte att starta WWIII mot Ryssland/Kina innebär inte att de faktiskt vill det. Det är vad Putin använder som argument för att främst komma åt Ukraina, och det vet du också. NATO har redan flertalet medlemsländer som gränsar till Ryssland (Norge, Polen och Baltikum) och har haft så länge. Därmed haltar din jämförelse något för du kan väl inte påstå att Ryssland har visat tendenser på att invadera något av dessa länder?

Putin har ju själv sagt att han tycker att Ukraina som en självständig stat är en myt och att Ukraina borde tillhöra Ryssland. Det kan inte bli tydligare än så.
Citera
2022-03-13, 22:41
Medlem
Citat:

Inser du vilken jävla åsna du gör dig till när du skriver ett inlägg med beundran för en ledare som hade satt dig ditt miffo 15 år i fängelset om du skrivit det i Ryssland…
Citera
2022-03-14, 01:16
Medlem
Slackoffs avatar
För att moskoviterna är världens avskum de är den gyllene hordens arvtagare och Patton hade rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in