2022-03-13, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
EU vill avskaffa alla länders suveränitet och låta araber och negrer fritt flöda in som billig arbetskraft åt eliten. (((Jag tror att du vet vem))) som gynnas av att européer är splittrade och i längten FÖRINTAS.

Låter som judekonspirationer och svammel. Ironiskt att du nämner "avskaffa länders suveränitet", när Ryssland invaderar den suveräna staten Ukraina. Är det legitimt enligt dig?
Citera
2022-03-13, 15:09
Medlem
Jag har varit i Ryssland och träffat väldigt många ryssar på semester utomlands i olika länder genom åren. En stor majoritet av alla ryska män jag träffat är otrevliga och har en machoattityd liknande de araber vi har i förorten här. Kvinnorna kan se trevliga ut och verkar mest vilja fly från de ryska sura och fula männen.

Ukraina är ett otroligt fint land, gillade Kiev och Odessa, avslappad stämning med lättsamma människor. Gillade också Gammelsvenskbyn där vi har många svenska ättlingar, en del pratar fortfarande svenska. Påminner om ett Sverige som fanns för i tiden, hårt arbetande människor med hög moral som värnar om familjen.

Dessutom har Ukraina många snygga tjejer, deras friidrottslandslag är en fröjd att skåda. Hoppas de får finnas kvar som land och tävla under egen flagg.
Citera
2022-03-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokcrates
Håller med. Media har undanhållit information om att Ukraina brutit avtal om neutralitet. Väst ljuger dygnet runt och året om.

Om någon anfaller dig och ska döda dig - är du neutral då ?
Citera
2022-03-13, 15:42
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Låter som judekonspirationer och svammel. Ironiskt att du nämner "avskaffa länders suveränitet", när Ryssland invaderar den suveräna staten Ukraina. Är det legitimt enligt dig?

Ukraina ockuperar två landområden som eftersträvar suveränitet, så ja.
Citera
2022-03-13, 16:04
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Om du tror att alla behandlas lika oberoende av sexuell läggning, politisk åskådning eller religion då får du nog fundera på vem som är dum i huvudet
17 länder i världen har dödsstraff för homosexualitet men Ryssland är inte ett av dom. Det går alldeles utmärkt att vara homo i Ryssland men är man hjärntvättad av propaganda så förstår jag att du anser att andra är dum i huvudet.
Citera
2022-03-13, 16:10
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
De är bara fascistbögar fullt med romersk kuk i arslet som hejar på Ukraina. Alla andra normala människor är neutrala till proryska. Vettiga människor är proryska.

Annars.. De läser väl media och tror på det Ha Ha? Kan det va så enkelt . Stackare ..
Heja TASS
Citera
2022-03-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Har du missat att dom inte alls har varit speciellt fredliga sista 8 åren eller?

För övrigt håller jag inte på nån och ser ingen poäng med att välja sida.

Du menar sedan Putin mha militärt våld annekterade en del av deras land?

Gissar att du kommer stå först i välkomstkommitten när Putin kommer till Sverige.

Varsågod. Ta vad du vill ha. Ska jag skjuta några landsmän åt dig?

Du verkar var än första klassens quisling och ryssarnas duktiga idiot.
Citera
2022-03-13, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
17 länder i världen har dödsstraff för homosexualitet men Ryssland är inte ett av dom. Det går alldeles utmärkt att vara homo i Ryssland men är man hjärntvättad av propaganda så förstår jag att du anser att andra är dum i huvudet.
Du får skilja mellan äpplen och päron, bara för att man inte har dödsstraff så innebär det inte att man får vara det. Allt är inte svart eller vitt här i världen. Det finns till exempel ett förbud att anordna pridefestivaler i Moskva, infördes 2012 och gäller till 2112, men det är kanske frihet i ditt huvud? Jag tycker att pride är skit men det är ännu mer skit att förbjuda det
Citera
2022-03-13, 16:46
Medlem
Ju längre tiden går desto mer övertygad blir jag om att Ryssland förbrukat sin rätt att vara en självständig nation. Rysslands egentliga avsikt verkar var att utföra ett folkmord.
Citera
2022-03-13, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Om någon anfaller dig och ska döda dig - är du neutral då ?
Ukraina är ju inte neutrala eftersom de bröt avtalet om att vara just neutral. Framställ inte Ukraina som neutralt eftersom judenZelensky efter påtryckningar från USA väckt frågan om att gå med i NATO.
Citera
2022-03-13, 16:50
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Jag har svårt att se att det förekommer någon Rysshat, tvärtom känns den allmänna debatten väldigt balanserad givet omständigheterna. Där i princip alla poängterar att man riktar kritik och hat mot Putin och hans hejdukar, inte mot det ryska folket.

//FCR
Citera
2022-03-13, 16:53
Medlem
shado79s avatar
Varför vi hatar Ryssland och håller på Ukraina har att göra med anti-rysk propaganda i många decennier i Sverige och USA. Vi som meningslös nation lever delvis på USA's militära prestationer för att psykologisk känna en hemlig stolthet över Väst och hur starka vi är. Den starka "mjuka stödet" Ukraina har fått av populationen av EU är ren baserad på propaganda. Ingen kan någonting om landet. Jag märkte en mycket märklig sak när det gäller kvinnliga politiker i Europa när konflikten startade, det var som att Putin representerade patriarkatet som dessa kvinnor länge hatat. Saker dom sa och signalerna dom sände ut i media var byggd enbart på känslor. Sedan verkar rapporteringen av kriget som en psyop styrt potentiellt av CIA. Nu när Väst har förbjudit all rapportering från Ryssland och hundratals "USA kritiska journalister" så kan det falska narrativet och propaganda fylla radio vågorna och internet.

Zelensky t.ex är en av dom mest korrupta ledarna i europeisk historia men har en media bild likt en Marvel hjälte för barn.

Finns inga nazister i Ukraina, Finns hur mycket artiklar och dokumentärer om hur stort problemet är.
Rapporteras som att de vore en lögn eller Rysk propaganda i början av konflikten.

Kriget går åt pipan för Ryssland rapporteras varje dag, också helt felaktig vunnen mark för Ryssland har gått extremt snabbt.

Anledningen till invasionen, rannsakas absolut inte av journalister utan Putin är galen och har tappat det. När i själva verkat har pratas om att Ryssland anser Ukrainas status som NATO medlem är en rödlinje. Böcker har skrivits på området, Putin har själv varnat om det.

Denna invasion är Rysslands "fel" men att Väst återigen tvättar sina händer med ansvaret dom bär går inte att förneka om man är påläst, diplomatisk haveri av Europa och visar hur lite makt Europa verkligen har över sin kontinent och man ser nu hur några länder i Europa, China, Indien, Större delen av S.Amerika, Mellanöstern och Afrika nu firar på nätet att någon bad Väst dra åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in