2022-03-13, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Saken är den att visserligen är inte Ukraina med i NATO än men USA har valt att helt fly fältet och uttryckligen sagt att man inte tänker utmana Ryssland här. Det har också kommit signaler igen om att det inte var aktuellt med NATO-medlemskap för Ukraina. Från självaste Stoltenberg har jag hört.

Därav diskussionen antar jag. Inte för att Putin skulle invadera Litauen. Jag tror många inte är så säkra på att han inte skulle ta chansen och göra det om det kom till det.
Gör han det, är Moskva en grushög på 10-15 minuter.

Men visst, han mår inte så bra så han kanske tycker att det vore värt det.
Senast redigerad av NurseRatched 2022-03-13 kl. 18:52.
Citera
2022-03-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt sajten "the Daily Unseen" har turkiska drönare idag bland annat slagit ut en rysk "multiple rocket launcher".

Dessa drönare är ett triumfkort för Ukraina. Jag antar att Ryssland skjuter ned en del men hela tiden förs det in nya från Turkiet och särskild turkisk personal hjälper till med programmering. Ingen tid för porr.

Naturligtvis kan inte Ryssland bevaka dessa långa gränser. Ukraina är ett oerhört stort land. Dom ryska förlusterna är så stora nu att man måste söka en förhandlingsfred utan att kunna få bort Ukrainas bögar, nazister, judar och blånegrer.
Underbart att höra att Turkiet gör en bra insats för världen.

Tack erdogan.
Citera
2022-03-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Kärleken till kärnvapenarsenalen finns förstås hos både Ryssland och USA.

Men det som får USA att tveka är Irans och Kinas kapacitet, vilket skulle innebära att USA då kommer att aktivera ett kärnvapenkrig, ett självmordskrig.

Ja, bara kärnvapnen som stoppar NATO från att totalt förinta Rysslands armé.
Citera
2022-03-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ukrana har stora mänger manpads så vist skulle det kunna stämma. Men det är antagligen något överdrivna siffror men vem vet

Modigt av USA att ge Ukrainarna MANPAD.

Dessa kommer givetvis säljas till någon terror organisation som plockar ner några Boeing från skyarna.

Förutom de som hamnar i Ryska händer förstås. 😎
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vi skiter i vad Ryssland tycker och vill. Vi ska sätta ner foten och grilla upp alla Ivans så fort de går över gränsen oavsett vad de anser att de har för anledning att invadera.

😉
Vilka vi? Du hade inte gjort någonting.
90-95% av svenskarna hade flytt vid en invasion inkl. du
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Gör han det, är Moskva en grushög på 10-15 minuter.

Men viss, han mår inte så bra så han kanske tycker att det vore värt det.
Förstår du inte att Washington är det sekunden efter?
Citera
2022-03-13, 18:52
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Hur ska han göra det? Frågar du efter mer "oberoende källor" när samma kommer fram med t.ex. intervjun med tillfångatagna piloten? Båda är givetvis ren propaganda.

Man kan alltid fråga, men jo jag har märkt att många som försvarar invasionen mest postar utan att kunna länka till någon oberoende.
Citera
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det finns en del som allvarligt ifrågasätter det nu.

Skulle verkligen USA riskera ett WWIII med kärnvapen för Litauen? Estland?

Möjligtvis Tyskland eller Frankrike men Ungern? Kroatien?

No fucking way. And they know it.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilak
Yttrandefriheten är inte hotad överhuvudtaget, du är fri att uttrycka nästan vad du vill.

Censuren du skriver om, är det Ryssland (Putin) som bedriver. Det har ju gått så långt att t.o.m ryska medier inte längre anser sig kunna driva den journalistik de vill. De säger själva att de inte kan skriva sanningen.

Utländska journalister kan inte längre befinna sig i Ryssland, då de riskerar 15 års fängelse om de skriver något kritiskt om "den speciella militära operationen". Krig är helt uteslutet att säga, det är fängelsestraff på det också. Detta gäller också för ryska medborgare och journalister.

Att du inte med lätthet kan hitta rysk information idag på t.ex. Youtube, Facebook o.s.v. är inte censur, det betyder bara att de inte vill stå bakom information som med stor sannolikhet inte stämmer. Man kan naturligtvis inte stå bakom information från ett land där ledningen uttryckligen förbjuder folk från att säga något kritiskt.

Om du väljer att inte läsa det jag har skrivit och inte visar upp det för alla du känner, så betyder inte det att jag har blivit censurerad eller att min yttrandefrihet har blivit det minsta begränsad.

/ Jonas

Att det fanns censur i Ryssland är inget nytt. Det nya är att den tilltar i Sverige och Väst. Att den existerar i Ryssland är ingen ursäkt för att vi ska bli som dem.
Citera
Medlem
X3treams avatar
Tänk Volodymyr Zelenskyj har blivit det Putin strävat efter hela livet, en hjälte i världen. Alla ser Putin som Hitler och Volodymyr Zelenskyj den som tog sig ann Hitler/Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
16 nedskjutna ryska flyg i dag. Värsta dan för ryssarna hittils.

https://twitter.com/Cornubot/status/1503049798416580609?t=xw1s007kfJDAvtVz9qGxhg&s=19

Lars, ännu en mytoman. hahah!
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Fast väldigt många ukrainare bor ju där, och ännu många fler bodde där före invasionen. Ska det vara okej att driva bort en folkgrupp och sedan påstå att den andra folkgruppen är i klar majoritet. I så fall är tjärna ängar somaliskt...
Nä det är inte ok att driva bort folk! Har jag aldrig påstått.
Jag vill bara att man ska rädda människoliv och inte få ett nytt världskrig,
Vad vill du?
Heja Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in