2022-03-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Syriska soldaterna kommer snart använda sig av kemvapen i Ukraina?
Källa?
Citera
2022-03-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Frågan är om det är lågt IQ som är problemet eller att dom bara önskar att orderna dom får stämmer?
Säkert fler nazister i Ryssland än Ukraina.

Allt pekar på att du har fel intel min vän.

https://youtu.be/DD6Ku8SdFy0
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror inte riktigt du förstår läget.

Så du tror alltså att Putin är beredd på riskera ett kärnvapenkrig för att invadera Litauen? Då tror du ju att Putin är galen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag såg bara en diskussion kring detta därute.

Jag funderar lite själv kring det. Skulle USA offra sig för Litauen när det kommer till kritan?
Nato hade inte offrat en tum av sitt "territorium" däremot är frågan vad svaret skulle bli.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Ghost of Kiev tillbaka hahaha?

Måste vara deras intakta flygvapen som sköt ner dem? Juste, de har inget..

Lyftvärn då! Nej, det har man skjutit bort..

Desperat propaganda.

Ukrana har stora mänger manpads så vist skulle det kunna stämma. Men det är antagligen något överdrivna siffror men vem vet
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Skulle verkligen Putin riskera WWIII för Litauen?
Saken är den att visserligen är inte Ukraina med i NATO än men USA har valt att helt fly fältet och uttryckligen sagt att man inte tänker utmana Ryssland här. Det har också kommit signaler igen om att det inte var aktuellt med NATO-medlemskap för Ukraina. Från självaste Stoltenberg har jag hört.

Därav diskussionen antar jag. Inte för att Putin skulle invadera Litauen. Jag tror många inte är så säkra på att han inte skulle ta chansen och göra det om det kom till det.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Varför skulle de gå med på det nu när Putin redan är körd?
Har ingen bestämd uppfattning om Krim och östra Ukraina, många var väl för Ryssland där åtminstone före invasionen men nu tror jag aldrig Ukraina och omvärlden går med på att erkänna de.
Tycker de ska gå med på det, för att rädda människoliv och att inte riskera ett världskrig.
Vad tycker du?
Citera
2022-03-13, 18:48
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
16 nedskjutna ryska flyg i dag. Värsta dan för ryssarna hittils.

https://twitter.com/Cornubot/status/1503049798416580609?t=xw1s007kfJDAvtVz9qGxhg&s=19

Är från ukrainska källor. Har du sett några andra?
Citera
2022-03-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Men det här känns magstarkt, minst sagt. Om ryssarna använder kemiska vapen "helt planenligt" efter att "uppgifter" sipprat ut är måttet rågat i fråga om tjurskallighet. Men, som Fricky skrev — hoppas att man avstår nu när det skrivits om det, och hoppas för fan att ingen annan heller gör något korkat. För den ukrainska civilbefolkningens och för den europeiska fredens skull.
Ja, naturligtvis är det magstarkt. Kemvapen hör WWI och obskyra konflikter i mellanöstern till! Inte moderna krig i Europa.

Men som jag skrivit så många gånger: Putin mår inte bra mentalt och det är otroligt farligt för oss andra. Inklusive Ryska medborgare vare sig de deltar i striderna eller är civilister.

Han har redan begått krigsbrott i den här konflikten.

Jag hoppas (säkert förgäves) på en palatskupp mot Putin och hans närmaste.
Citera
2022-03-13, 18:49
Medlem
Enligt sajten "the Daily Unseen" har turkiska drönare idag bland annat slagit ut en rysk "multiple rocket launcher".

Dessa drönare är ett triumfkort för Ukraina. Jag antar att Ryssland skjuter ned en del men hela tiden förs det in nya från Turkiet och särskild turkisk personal hjälper till med programmering. Ingen tid för porr.

Naturligtvis kan inte Ryssland bevaka dessa långa gränser. Ukraina är ett oerhört stort land. Dom ryska förlusterna är så stora nu att man måste söka en förhandlingsfred utan att kunna få bort Ukrainas bögar, nazister, judar och blånegrer.
Citera
Medlem
Drönaren som kraschade i Kroatien innehöll en.bomb.

Om de är en rysk drönare förbereder Nato redan vid norsk ryska gränsen en.invasion av Ryssland.

https://twitter.com/BNONews/status/1503061438050586624?t=NreNfE2aNPqys0duLzhaLQ&s=19
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Mycket små förändringar av läget under hela helgen:
https://liveuamap.com
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/2022_Russian_invasion_of_Ukraine.svg

Ryssarna fortsätter med taktiken att rycka fram i långa kolonner på vägarna, och har gjort så i södra Ukraina under helgen. Det går ju sådär, eftersom försörjningslastbilar blir ett enkelt mål för Javelins och m/86.

Jag antar att det är denna brist på händelser som gjort att Ryssland nu känt sig tvungna att börja bomba mål i västra Ukraina också, för att försöka bryta dödläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in