Citat:
Ursprungligen postat av
Americanwest
Vilken liten lögnapa du är, om dom har kvar 80% av sina Migs varför har man bönat efter att få några donerade av eu? Om du mår bättre av att ljuga för dig själv som många andra här så är det okej. Och sen länkar du till den största mytomanen av de alla Ponomerenko.

Man kan anta att de inte har kvar 80% av sina Migs, men från officiellt håll har inte Ukraina bönat om mer Mig då de inte gör någon skillnad militärt. Det där med flygplanen är bara en ogenomtänkt infoops från västs sida. (jag står väst sida själv men här blev det lite galet).
Det är tidningar, twittare och politiker i USA/Polen som tjötar om Mig.
Polska MIG utan link-16 (NATO stridsledning) och all CC som kommer med det är oanvändbart mot Ryska SU-35, och givetvis måste planen stridsledas av Ukraina så strippade av den förmågan är de rätt kassa faktiskt.
Att man tjatar om planen fram och tillbaka (i väst) är för att visa stöd och köra infoops och se var Ryska björnens gräns går.
Ukraina har däremot bett om:
1.Att nato stänger luftrummet och fått nej gång på gång.
2. Luftförsvarsförmåga. Här har man antagligen fått både kommunicerat stöd och icke kommunicerat stöd med tanke på att en god portion flyg skjuts ned och att Ryssen trappade ned på sorties efter en ganska sur dag tidigare i veckan.