Palmemordet EP 46 Bakom bruset / LAC Banden heter det senaste programmet, i lördags, av Matte (finns både via Youtube och Swebbtube).
Det här, ifrån hans program 12 mars, säger inte så lite om personen eller personligheten Matte:
Citat:
Mycket ljud- och tekniksnack - och lite av Palmemordet-verkstad i detta program. Han orerar om frekvensseparering, frekvensskärning, frekvensskiktning, frekvensisolering och om ljudbilder, ljudkartor... Visst.
Information om LAC Banden. Olika tekniker inom Forensisk audio förklaras. Bakom en ton i LAC Banden, ligger en talsekvens av en man som är mycket arg. Är det en medhjälpare i en eventuell konspiration? Säger mannen det man uppfattar, är detta helt otroligt.
Det här, ifrån hans program 12 mars, säger inte så lite om personen eller personligheten Matte:
Citat:
När ska Matte börja leverera rörande Palmemordet? Kommer han verkligen komma med något nytt med koppling till Palmemordet?
Vissa åklagare som jag varit i kontakt med och pratat...dom börjar begripa hur tekniken existerar och hur den fungerar - men dom är inte med på banan, ännu. Likadant poliser, när man pratar med en polis, så tittar dom på en ungefär som om man vore en häxmästare, ungefär som att man heter Merlin i stället för Matte.
Och det är ju ganska enerverande - så därför kommer jag att börja koncentrera mig på att utbilda, och berätta för mina tittare vilka tekniker som finns, och förhoppningsvis så finns det ett antal poliser och antal åklagare som begriper detta och tar tag i detta också.
För vad jag kommer demonstrera är att dom här teknikerna - som är extreeemt [han betonar kraftfullt] avancerade - dom fungerar på allt material, även det från 80-talet, även det från LAC-banden.
Och det är ju ganska enerverande - så därför kommer jag att börja koncentrera mig på att utbilda, och berätta för mina tittare vilka tekniker som finns, och förhoppningsvis så finns det ett antal poliser och antal åklagare som begriper detta och tar tag i detta också.
För vad jag kommer demonstrera är att dom här teknikerna - som är extreeemt [han betonar kraftfullt] avancerade - dom fungerar på allt material, även det från 80-talet, även det från LAC-banden.
Han hörde ju snarast till det gäng militära superhökar som inte fick som de ville under Kubakrisen.