Citat:
Ursprungligen postat av
cashmoney85
Får helt hålla med i ditt resonemang. Finns det något nytt som har hänt under natten? En av de flitiga PRO ryska användarna igår hävdade att Mariupol skulle falla denna helgen
När Kharkiv, Mariupol och Odessa fallit så är kriget över. "Självständiga" Novorossiya bildas (kartor finns på nätet) och utropas som självständig stat. Ukraina förlorar hela sin kustlinje. Denna nya stat kommer vara styrd av Ryssland ungefär som Vitryssland eller om några år annekterat som Krim. Övriga Ukraina, resterande 2/3 kommer inte styras av Ryssland så länge de håller sig utanför NATO. Det nya Ukraina kommer inom några år bli medlem i EU och Polen kommer att ha ett stort inflytande över landet. Det har blivit uppenbart senaste dagarna att Polen har planer på ett stor-Polen. Inte genom att erövra landområden utan via ekonomisk kontroll över Ukraina.
Zelensky kommer att bli en väldigt kontroversiell figur bland ukrainare då han kommer få skulden för att landet delades. Samtidigt kommer många ukrainare att tycka det var lika bra landet delades då 1/3 kände sig som ryssar.
Detta är bara min bedömning om närmaste framtiden.
En fråga som jag undrar över är hur Ryssland kommer att hantera de Ukrainare som hamnar innanför den nya självständiga statens territorium. De kommer inte vilja stanna antar jag.