2022-03-13, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Volnovakha

Massiva krigsförbrytelser, dokumenterade av den amerikanske krigskorrespondenten Patrik Lancaster, utförda i staden Volnovakha.

https://www.youtube.com/watch?v=Lbiplu3Cyjg

Jag förstår ryssarna, som tar hämnd för de förluster som ryssarna har genomlidit i slaget om Mariupol, som fortfarande pågår. Trots belägringen och svälten i staden.
Citera
2022-03-13, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Får helt hålla med i ditt resonemang. Finns det något nytt som har hänt under natten? En av de flitiga PRO ryska användarna igår hävdade att Mariupol skulle falla denna helgen

När Kharkiv, Mariupol och Odessa fallit så är kriget över. "Självständiga" Novorossiya bildas (kartor finns på nätet) och utropas som självständig stat. Ukraina förlorar hela sin kustlinje. Denna nya stat kommer vara styrd av Ryssland ungefär som Vitryssland eller om några år annekterat som Krim. Övriga Ukraina, resterande 2/3 kommer inte styras av Ryssland så länge de håller sig utanför NATO. Det nya Ukraina kommer inom några år bli medlem i EU och Polen kommer att ha ett stort inflytande över landet. Det har blivit uppenbart senaste dagarna att Polen har planer på ett stor-Polen. Inte genom att erövra landområden utan via ekonomisk kontroll över Ukraina.

Zelensky kommer att bli en väldigt kontroversiell figur bland ukrainare då han kommer få skulden för att landet delades. Samtidigt kommer många ukrainare att tycka det var lika bra landet delades då 1/3 kände sig som ryssar.

Detta är bara min bedömning om närmaste framtiden.

En fråga som jag undrar över är hur Ryssland kommer att hantera de Ukrainare som hamnar innanför den nya självständiga statens territorium. De kommer inte vilja stanna antar jag.
Citera
2022-03-13, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Inte min uppgift hålla dig informerad. Det får du sköta själv. Allt finns på nätet. Bara att ta av skygglapparna.

Du menar att det är min uppgift att hitta källor åt dig? Låter som en märklig bevisbörda.
Citera
2022-03-13, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Men lilla vän, enligt enligt Ryssland så pågår det inget krig. Så din så kallade fakta stämmer inte.
Man tar inte parti för någon, eftersom enligt er så pågår det inget krig. Frågor på det?

Vet inte vilka "er" är. Om Ryssland hävdar att det inte är ett krig så är det skitsnack det förstår alla.
Citera
2022-03-13, 10:11
Medlem
tarek90s avatar
Jävla Ukrainsk propaganda

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4rl3E/rop-pa-hjalp-fran-ukraina-video-pa-fejkattack-i-paris

Ska man hjälpa ett land som vill skapa ett 3e världskrig?
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Jag förstår ryssarna, som tar hämnd för de förluster som ryssarna har genomlidit i slaget om Mariupol, som fortfarande pågår. Trots belägringen och svälten i staden.
Vad fan räknade de med när de bombade staden till grus och aska, hurrarop och applåder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Sverige levererade vapen till ett land Ryssland är i krig med.

Helt seriöst. Trodde någon med iq 80+ att något annat skulle hända efter beslutet i Riksdagen
att skicka vapen.

Vi får vara glada om inte "10 kryssningsrobotar" landar i Stockholm.
Vi förklarade nästintill krig mot Ryssland när vi skickade vapen.

Vad tror du hade hänt om vi börjat skänka antitankvapen till Irak
under deras krig mot USA.

Så du menar att Putin ljuger? Det är alltså krig och inte en speciell militär operation. Tack för informationen.
Citera
2022-03-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Du gillar inte demokrat? Om du inte redan bor i Ryssland så kanske du borde flytta dit. Eller du ser Ryssland som en demokrati?

Vi diskuterade inte demokrati här utan geopolitik.
Citera
2022-03-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Av-nazifiering?

Ukrainian Jews push back against Putin’s ‘neo-Nazi’ claim as they gear up for battle
https://www.timesofisrael.com/ukrainian-jews-push-back-against-putins-neo-nazi-claim-as-they-gear-up-for-battle/

Chuck Schumer urges US aid for Ukraine: 'There's a Holocaust going on'

Senate Majority Leader Chuck Schumer, the most senior elected Jewish official in US history, invoked the Holocaust in making the case for an assistance package for Ukraine.

https://www.jpost.com/american-politics/article-700817

Visserligen från 2018 men var på tapeten då. Uppenbarligen oroande.

Citat:
Congress members urge US stand against Holocaust denial in Ukraine, Poland
Over 50 lawmakers sign bipartisan letter calling on State Department to take stand against state-sponsored xenophobia
https://www.google.com/amp/s/www.timesofisrael.com/congress-members-urge-us-stand-against-holocaust-denial-in-ukraine-poland/amp/

Citat:
“We urge you to join us and human rights organizations in standing against anti-Semitism, xenophobia, and all forms of intolerance by calling for the Polish and Ukrainian governments to unequivocally reject Holocaust distortion and the honoring of Nazi collaborators and fully prosecute anti-Semitic crimes,”
Citera
2022-03-13, 10:13
Medlem
Citat:
Om du inte ens förstår vad du själv skriver då är det illa.
Ditt svar sa allt, du snackar mycket men utan substans. Kan du inte ens visa vad i mitt inlägg som du blev ledsen över då är det en fantasi. Jag kan inte styra dina tankar som sedan skapar din känsla. Du kan per definition inte vara landsförrädare i detta fall eftersom det inte bedrivs krig i Sverige så slappna av lite grand
Citera
2022-03-13, 10:14
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Enligt uppskattning har Rysslands förluster av militärafordon och flygplan på $5 miljarder. Uppskattning är gjord på de bilder, filmer och vittnesmål från Ukraina.

$2.5miljarder är flygplan och helikoptrar.

Hur mycket tror ni Ryssland som land har saboterat för sig själv kommande decenniet?

Bara för att sätta saker i sitt sammanhang.

Summan du nämner är vad fotbollslaget chelsea ville sälja sitt fotbollslag för
Citera
2022-03-13, 10:14
Medlem
Citat:
Han har blivit lurad av USA.
Samma sak påstås om Putin. Ibland är det USA. Ibland är det Putins egna rådgivare som lurats.
Citat:
Men en ledare för ett land med 40 milj invånare får inte tillåta sig själv bli så pass lurad.
Putin är statsöverhuvud för 160 miljoner. Får han bli lurad?

Citat:
Därför kommer historiens dom över honom inte bli nådig.
Putin kommer att gå till historien som en krigsförbrytare, mannen som minskade Rysslands inflytande och blev affishpojke för ett medlemskap i Nato.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in