2022-03-13, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Det är ett välkänt faktum att USA inofficiellt lovat stöd.

Du är inget välkänt faktum.... det är ett postmodernistiskt snöfligne argument...

Citat:
Du får leta runt lite själv.
Det har jag redan gjort, så därför frågade jag.

Citat:
Det är inte svårt att hitta.

Om det inte finns, annat än som osamhängande svammel från putin så är det ju objektivt så att det är falskt.

Citat:
Tro inte att du kommer hitta något om det på SVT i alla fall.

Nej då hade det nog funnits i många nyhetsflöden.

Citat:
Är förvånad att du missat det.

Missat vadå? jag ingår ju inte i din personliga sfär, så när dina känslor manifesterar sig så behöver bara dina närmsta sörjande skämmas....
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Blanda inte ihop önsketänkande med verklighet.

Det jag beskriver är verklighet.
Citera
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är sjukt.

Ryssland beter sig som ett jävla U-land.
Den här invasionen verkar skötas av haschrökande aspies.

Att ryssarna inte kommit längre, är patetiskt.

Och det går sakta upp för mig, att ryssarna aldrig kommer att ta Kiev.

De kan bara döda och förstöra.

Överta och förvalta Kiev, det kan de inte.
Ja det var så jävla hype:at de första dagarna iom den massiva konvojen. Sen slår dom krokben på sig själva och nu ser det mest patetiskt ut.
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Hur ska ryssen kunna veta att NATO inte kommer att vara ett hot?

Du säger det, men kan du verkligen till 100% garantera att NATO inte är ett hot mot Ryssland?

Nej, givetvis inte. Det argumentet är inte så bra.

Det finns en gråskala också. De som lever i en värld som är svart eller vit lever i en fantasivärld.

Så nej, dessa två argument köper jag inte.

Var det så här du menade?
Citat:
Hur ska jag kunna veta att hon inte vill knulla?

Hon säger det, men kan man verkligen till 100% garantera att hon inte vill knulla?

Nej, givetvis inte. Det argumentet är inte så bra.

Det finns en gråskala också. De som lever i en värld som är svart eller vit lever i en fantasivärld.

Så nej, dessa två argument köper jag inte.
Citera
2022-03-13, 09:20
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
I Donbass har Ryssland avancerat efter hårda strider, annars är det stopp och har varit så i dagar, de har inte avancerat ett smack. Kyiv är lika lite inringat nu som för en vecka sedan.

Visst. Nu är min uppfattning inte helt min egen, utan slutsatsen, alltså det jag tror är den rimligaste bedömningen av läget, bygger på andra, mer insatta personers resonemang.

Det huvudsakliga målet för ryssarna är att besegra Ukraina militärt. Strategin verkar vara att inringa Ukrainas styrkor i Donbas och sedan bekämpa dem. Ryssarna har skapat en ficka och har möjlighet att på flera ställen kapa försörjningslinjerna till Donbas.

Parallellt med detta har ryssarna ställt upp en stor trupp runt Kiev samt Kharkiv, för att hålla flera fronter i gång samtidigt. Detta gör att Ukraina får det svårt att koncentrera sin allt svagare slagstyrka på någon enskild front. För ryssarnas del räcker det att på halvfart hålla igång striderna runt Kiev och Kharkiv för att hålla de ukrainska styrkorna i gång så pass att de inte kan komma styrkorna i Donbas till undsättning. Det närmar sig schack matt. Att Ryssarna inte tar terräng i någon större omfattning under de senaste dagarna, kommer sig av att ryssarna intagit ställningar runt de platser där motståndarna har sina befästningar. Med avskurna vägar för Ukrainas befästa trupper så behöver ryssarna bara svälta ut dem som finns inom befästningarna. Risken är förstås att NATO och/eller USA tar klivet in i konflikten ju längre tiden lider. Det är väl det Zelensky hoppas på utifrån hur det ser ut på sociala medier.
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Tror du ska satsa på barnböcker i stället. Tom de grovt förenklade Hollywoodfilmerna är nog för komplicerade för dig.

Även barn behöver läsa om ukrainska hjältar och hjältinnor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterkuk
Du får nog hänvisa till någon källa för det där är inte något ”välkänt faktum”.

Inte min uppgift hålla dig informerad. Det får du sköta själv. Allt finns på nätet. Bara att ta av skygglapparna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
The Brazilian report? Cyprus mail? Länka lite istället, superbra om du kan uppge källor.

Inte min uppgift. Sök själv.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De har stoppat leveranserna i natt. Och all NATO-träning. Följer du inte med?:

Rysk attack – två mil från polska gränsen
En stor militäranläggning i staden Javoriv, bara drygt två mil från polska gränsen, har attackerats av Ryssland.

Anläggningen finns med på Natos lista över övningscenter – och så sent som i februari uppges amerikanska styrkor ha varit på plats.

– Man slår mot underhållsvägarna från Polen, det ett militärt mål, men det är också en lämplig signaleffekt från rysk sida, säger Joakim Paasikivi, överstelöjtnant och lärare i militärstrategi vid Försvarshögskolan.
https://www.expressen.se/nyheter/rysk-attack-tva-mil-fran-polska-gransen/

Putin nämnde det visst i förbigående igår ryktas det om. Att man skulle göra detta alltså.
Är du lätt förståndshandikappad? Det man besköt var en träningsanläggning för i huvudsak fredsbevarande styrkor, dvs UN-styrkor.
Vad har några kaserner och kontorsbyggnader med vapenleveranser till Ukraina att göra?
Hur tror du vapen kommer in i landet egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jasså utveckla ?

Ja fake va förvisso fel ord, men det är taget ur sitt sammanhang o har inget med kriget att göra.
Ganska gammalt klipp
Citera
2022-03-13, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Inte så säker. Jag reste i Vietnam runt 1990 - Flertalet vietnameser gillade amerikaner mer än ryssar och kineser. och det gällde även partifolk. Så folk glömmer.

Däremot ska nog inte Putin besöka Ukraina.

Jag håller med. Men ryssar, speciellt direkt efter muren föll, och kineser är ju inte mycket till konkurrens.

Ryska folket ska vi så klart inte hata men jag hoppas vi knäcker dem ordentligt nu så vi kan få ett slut på det här fiaskot vi levt i sen 9/11.
Dags att bygga upp igen. Den här gången måste vi fatta att det alltid kommer att finnas shithole countries och de måste hållas kort. Tillverkningen måste hem till Europa kosta vad det vill
Citera
2022-03-13, 09:22
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Det lär ska vara trångt på bårhusen i Belarus.

https://www.rferl.org/a/russia-belarus-morgue-soldiers/31750455.html
The bodies of Russian soldiers killed in battle in Ukraine are filling up morgues in Belarus, local residents told RFE/RL.

Russian soldiers killed in battle are being brought by truck to the morgues and then sent back to Russia by train or plane, residents said.

Residents described the horror of seeing the bodies loaded on a train at Mazyr for transfer back to Russia.

Dessutom har röda korset gett en massa liksäckar till Ukraina så att de kan lägga ryska soldater någonstans, det börjar bli en sanitär olägenhet med alla döda ryssar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in