2022-03-13, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Visst är det så, hoppas dock att Putin är död redan till sommaren.

Många gånger får man ångra vad man önskar. Det finns värre ryska ledare än Putin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nato skulle kunna avsluta ryskt mördande av civilia i ukraina på ett par timmar. så det är naturligt att vädja till dem.

NATO kommer inte riskera WW3. Zelensky vädjar inte bara. Han uttrycker frustration då han blivit lovad stöd. Han har blivit lurad av USA. Men en ledare för ett land med 40 milj invånare får inte tillåta sig själv bli så pass lurad. Därför kommer historiens dom över honom inte bli nådig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Hur hjälper kärnvapen mot revolutionen? Ska de bomba sig själv?

Det blir ingen revolution i Vitryssland.
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Städerna börjar likna Stalingrad, de är omringade och har ont leveranser.

Du har nog dålig koll på militärhistoria och kan inte skilja på Leningrad och Stalingrad.
Citera
2022-03-13, 09:04
Medlem
Citat:
Vapenförråd vid gränsen till Polen bombades samman i natt och NATO gråter på grund av det.
Japp..iskander robotar 70 mils räckvidd och 800 kg stridsspets.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Såg det stod 13 mars på twitter .. oavsett är det helt sjukt att ha sådana program som någon jävla psyop för befolkningen.. Jag är nej till Nato FYI !!

Tar tillbaka allt då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Inledde dag 18 med att läsa Aftonhoran. Ryssland utför en robotattack mot en vårdcentral med 200 barn enligt Horan.

Det går bra nu. Jag skall iväg och träna men efter det söker jag sanningen genom att läsa CNN.
haha.. CNN
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Runt omkring de omringade städerna så meddelar de ryska trupperna invånarna att deras liv är värda mer än deras lägenheter. Detta som ett försök att få ut de civila och minska de civila offren. Ukrainarna använder som bekant de civila som mänskliga skölder för deras trupper och ju fler civila offer desto bättre för dem. Det ökar deras chanser för NATO-intervention. En sådan intervention är värd många civila liv. Därför minerar man också utfarterna ur städerna så att man behåller maximalt med civila i städerna.

Ta gärna med det i ditt manus. Eller det kanske inte går, det blir för komplicerat då. Det ska ju vara godhet kontra ondska i alla Hollywood-filmer. Visst är det så?

Källor för att Ukraina använder civila sköldar?

Ukraine: World must unite in face of Russia’s ‘violation of international law’
https://news.un.org/en/story/2022/03/1113692
Ukraine: Humanitarian corridors for civilians fleeing Russian attacks must provide safety – new testimonies
https://www.amnesty.org/en/latest/news/2022/03/ukraine-humanitarian-corridors-for-civilians-fleeing-russian-attacks-must-provide-safety-new-testimo nies/
World Must Send a Clear Message After Brutal Use of Cluster Bombs
https://www.hrw.org/news/2022/03/11/world-must-send-clear-message-after-brutal-use-cluster-bombs
Citera
2022-03-13, 09:05
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Väst har beväpnat och rustat upp Ukraina militärt sedan 2015. Det framkom på lite lösa grunder förra året att Ukraina hade långtgående planer på att storma utbrytarrepublikerna, eliminera motståndet och inlemma republikerna i Ukraina igen. Ukraina höll på att sakta trappa upp attackerna mot Donetsk/Luhansk, tror det var därför Ryssland precis som i år skickade fram trupper till gränsen mot Ukraina förra våren.

Ryssland misstänkte också bla att Ukraina efter ett NATO medlemskap skulle göra en offensiv mot Krim för att ta tillbaka halvön. Då hade Ryssland varit tvunget att slå tillbaka och det hade startat ett krig med NATO.

Det är därför så få dog i konflikten förra året.

Och de är i sin fulla rätt att göra slut på dessa skurkstater som bara existerar med hjälp av ryska bajonetter.
Citera
Medlem
Citat:
Städerna börjar likna Stalingrad, de är omringade och har ont leveranser.

Och vem vann i stalingrad? Det var väl de som var försvarare.
Citera
Medlem
Citat:
Det blir ingen revolution i Vitryssland.

Nej nej,så klart inte
Citera
2022-03-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Precis vad jag sagt tidigare. Ockuperar man Ukraina (eller installerar en marionettregim där) så skaffar ju Ryssland sig bara ännu längre gräns mot Nato.... Måste vara någon särskild rysk logik.

Fast det är väl så att Ryssland inte vill ha NATO som grannar,eller?
Om Ukraina går med i NATO så blir det just så.
Sen har väl Putin sagt att dom inte vill ockupera utan tillsätta ett ryssvänligt styre och få bort EU/NATO intresset.
Man kan ju fråga sig varför USA dumpat pengar till Ukraina,vilket intresse?
Tänker mest på pengarna som Biden hotar med att inte släppa till Ukraina om inte chefsåklagaren blev avsatt.
Varför har NATO övningar i Ukraina?
Vad är det för Biolabb dom har och varför så många i Europas fattigaste land?
Känns som USA med NATO i spetsen som skapat oroligheter i vanlig manér som denna gång retat Ryssen rejält,medvetet!
Återigen blir EU och Sverige drabbat av deras militärcancersvulst som skapat en ström av flyktingar dom senaste 20 åren,,börjar bli tröttsamt eller?
Putin är sjuk i huvudet ja,,en mental bild för mig av Ryssen har aldrig varit positiv enda sen barn!
Men jag vet också att vi har den där psyksjuka grannen som bor längst upp i trappen och att jag ska hålla mig därifrån för det är lugnast så 😊
Krig är för jävligt,,spelar ingen roll vart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in