2021-12-29, 20:24
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Fantastiskt omdöme, nästan så att man blir intresserad av att teckna en plusprenumeration. Akta er bara ni som lämnar omdömen för att lämna ut för mycket information om er själva. Friatider hade där en personuppgiftsincident för en tid sedan där man hängde ut en användare bakom ett konto med namn.

Du får ursäkta mig är ingen expert på sånt här men var utspelade sig personuppgiftsincidenten?
Citera
2021-12-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Du får ursäkta mig är ingen expert på sånt här men var utspelade sig personuppgiftsincidenten?
På Trustpilot. Friatider svarade en användares kritik där och hängde ut denne med fullständigt namn, trots att användaren själv bara angivet sitt användarnamn på sidan och bakomliggande fakta kring sitt ärende. Jag antar dock att man fick kalla fötter då svarsinlägget redigerades en tid senare. Kanske går originalposten att se via wayback machine. Använd hursomhelst inte Friatider om ni är rädda om er nätintegritet. Slarvar man med en sådan här sak så slarvar man säkerligen med personuppgifter på fler ställen.
Senast redigerad av pf10 2021-12-29 kl. 21:42.
Citera
2021-12-30, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, det är verkligen till att gräva sin egen grav som företag. De må ha viss rätt på sin sida, men de som pf10 säger så beter sig inget seriöst företag på det sättet. Har förresten aldrig hört att Fria Tider fått rätt i något ärende. Får för mig att Widar jobbar ganska ensam, möjligen med några andra röriga typer, så jag tror inte de har så god ordning på saker och ting.

Jag kan fortfarande inte fatta att de kör på denna värdelösa affärsmodell som bara skapar sura miner. De kan hävda att de som firma har hur rätt som helst och ha det delvis eller även fullt ut, men om kunderna inte upplever att de har god kundservice så spelar det ingen roll om hur rätt de har.

Hur som helst är deras faktureringsätt föråldrat. Kan inte fatta att de inte kör med rak månadsprenumeration där de drar en månadsavgift av kreditkortet. Jag fick själv nytt kort rätt nyss och jag glömde uppdatera mina streamingtjänster, men det var inga som helst problem, alla skrev ungefär samma: "Dina kortuppgifter stämmer inte längre/har gått ut, om du inte uppdaterar dessa inom fem dagar så kommer ditt abonnemang stängas av och du kan inte längre nyttja våra tjänster. Du är alltid välkommen tillbaka som kund till oss"

Dessutom borde de ju kunna köra med pre-paid via Swish. De har så många möjligheter, men väljer att bara vara korkade.
Jag var inne lite själv på det först, att allt strul med uppsägningar och fakturering helt enkelt berodde på att man hade dålig koll på sin verksamhet, vilket förstås också hade varit djupt klandervärt.

Nu när företrädare för tidningen i praktiken öppet bekräftar hur man försöker blåsa folk på ångerrätten, genom teknikaliter som ordanvändning (vilket är högst tvivelaktigt juridiskt), så ser jag dock att det finns en betydligt mer utstuderad och dunkel agenda bakom.

Det verkar mer handla om att förvilla, hitta kryphål och göra det så krångligt som möjligt att säga upp sin prenumeration. Detta gör tyvärr att man landar lite i samma fack som de som sysslar med Nigeriabrev och bedrägerier än någon mer seriös aktör inom alternativmedia. Skillnaden här är förstås att man har en produkt som man säljer, som man förvisso själv inte verkar tro på.
Senast redigerad av pf10 2021-12-30 kl. 00:12.
Citera
2022-01-09, 21:20
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Fria Tider har som ni vet fått anklagelser mot sig för att bedra sina kunder. Det är en allvarlig sak.

Nu verkar det också som att man kallar sina kunder för "idioter".

Gå in och läs på trustpilot.com om det senaste klagomålet.

Det där om personuppgiftsincidenten var väl heller ingen höjdare för tidningen.
Citera
2022-01-11, 00:01
Medlem
Citat:
Fria Tider har som ni vet fått anklagelser mot sig för att bedra sina kunder. Det är en allvarlig sak.

Nu verkar det också som att man kallar sina kunder för "idioter".

Gå in och läs på trustpilot.com om det senaste klagomålet.

Det där om personuppgiftsincidenten var väl heller ingen höjdare för tidningen.
Att läsa svaren där är ungefär som att titta på när någon kör in i en bergvägg. Bilen trycks bara ihop hårdare för varje inlägg. Det borde nästan användas som ett skolboksexempel på hur kundbemötande inte ska gå till. Men för all del låt de fortsätta att gräva sin egen grav så får vi se hur lång tid det tar innan de slutligen trillar ner.
Citera
2022-01-11, 00:23
Medlem
TheNightTrippers avatar
Det här är ju humor, först lurar dom er på nyheter och sen lurar dom er på pengar…
Men ni kommer fortsätta läsa och inte fatta någonting.
Citera
2022-03-12, 21:15
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Det fortsätter att gå dåligt för Fria Tider på trustpilot.

139 omdömen och 80 % i kategorin "Mycket dålig". Alla verkar klaga på samma sak i princip.

Ett exempel på klagomål:
Citat:
4 timmar sedan
Fusk
Som andra här har jag fått räkning efter räkning, trots månader av mail där jag sagt att jag inte är intresserad att fortsätta prenumeration.

Jag har bett dem att avsluta men får inget svar och nu igår fick jag ett brev från FTNG på en räkning jag redan hade betalt.

De är omöjliga att få kontakt med.

Värdelöst.

Hur borde Fria Tider göra för att vända detta?
Citera
2022-03-12, 21:43
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Det fortsätter att gå dåligt för Fria Tider på trustpilot.

139 omdömen och 80 % i kategorin "Mycket dålig". Alla verkar klaga på samma sak i princip.

Ett exempel på klagomål:

Hur borde Fria Tider göra för att vända detta?

Det verkar vara en del av strategin och inget dom vill ändra på.
Skicka räkningar långt efter att kunden har sagt upp. Skyller på att dom inte fått uppsägning och sedan kommer nästa räkning från deras egna inkassobolag.
Citera
2022-03-12, 21:51
Medlem
Vem fan betalar för fria tider?
Speciellt om dom kör med så fula metoder.
Bara självplågare lämnar ut sin uppgiftet till ett sånt företag.
För övrigt har dom bra reportage ibland.
Citera
2022-03-13, 08:09
Medlem
Sonny00s avatar
Ja, de verkar ha en märklig kundstrategi som jag inte tror är lönsam i längden. De blir ju kända som ett bluff-företag om de håller på så här. Jämför med exempelvis Netflix där det är hur lätt som helst att avsluta sitt abonnemang och där reglerna för detta är mycket lätta att förstå. Det gör att folk inte känner någon oro för att teckna ett abonnemang.

Fria Tider har väl en rätt begränsad kundbas och de borde därför behandla sina betalande kunder väl, inte hålla på och bråka med dem. Vem överväger överhuvudtaget att återigen teckna en prenumeration om de var krångligt att avsluta den förra gången?

Det påminner mig om Comhem. Hur lätt som helst att ta ett abonnemang, men man fick sitta i telefonkö i mer än en timme när man ville säga upp det. Jag är fortfarande (7-8 år senare) avogt inställd till dem (numera Tele2) och vägrar ingå något avtal med dem.
Senast redigerad av Sonny00 2022-03-13 kl. 08:14.
Citera
2022-03-13, 08:58
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Ja, de verkar ha en märklig kundstrategi som jag inte tror är lönsam i längden. De blir ju kända som ett bluff-företag om de håller på så här. Jämför med exempelvis Netflix där det är hur lätt som helst att avsluta sitt abonnemang och där reglerna för detta är mycket lätta att förstå. Det gör att folk inte känner någon oro för att teckna ett abonnemang.

Fria Tider har väl en rätt begränsad kundbas och de borde därför behandla sina betalande kunder väl, inte hålla på och bråka med dem. Vem överväger överhuvudtaget att återigen teckna en prenumeration om de var krångligt att avsluta den förra gången?

Det påminner mig om Comhem. Hur lätt som helst att ta ett abonnemang, men man fick sitta i telefonkö i mer än en timme när man ville säga upp det. Jag är fortfarande (7-8 år senare) avogt inställd till dem (numera Tele2) och vägrar ingå något avtal med dem.

Men detta handlar om kunder som inte vill vara kunder.
Citera
2022-03-13, 13:01
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Det verkar vara en del av strategin och inget dom vill ändra på.
Skicka räkningar långt efter att kunden har sagt upp. Skyller på att dom inte fått uppsägning och sedan kommer nästa räkning från deras egna inkassobolag.

Du har rätt att det är nog uttänkt att ha det så från deras sida.

Nån som vet när Fria Tider började med Plus-artiklarna? Sidan startade väl upp 2009 eller 2010 men det fanns nog inte möjlighet att betala redan från start?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in