Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Ja, det är verkligen till att gräva sin egen grav som företag. De må ha viss rätt på sin sida, men de som pf10 säger så beter sig inget seriöst företag på det sättet. Har förresten aldrig hört att Fria Tider fått rätt i något ärende. Får för mig att Widar jobbar ganska ensam, möjligen med några andra röriga typer, så jag tror inte de har så god ordning på saker och ting.
Jag kan fortfarande inte fatta att de kör på denna värdelösa affärsmodell som bara skapar sura miner. De kan hävda att de som firma har hur rätt som helst och ha det delvis eller även fullt ut, men om kunderna inte upplever att de har god kundservice så spelar det ingen roll om hur rätt de har.
Hur som helst är deras faktureringsätt föråldrat. Kan inte fatta att de inte kör med rak månadsprenumeration där de drar en månadsavgift av kreditkortet. Jag fick själv nytt kort rätt nyss och jag glömde uppdatera mina streamingtjänster, men det var inga som helst problem, alla skrev ungefär samma: "Dina kortuppgifter stämmer inte längre/har gått ut, om du inte uppdaterar dessa inom fem dagar så kommer ditt abonnemang stängas av och du kan inte längre nyttja våra tjänster. Du är alltid välkommen tillbaka som kund till oss"
Dessutom borde de ju kunna köra med pre-paid via Swish. De har så många möjligheter, men väljer att bara vara korkade.
Jag var inne lite själv på det först, att allt strul med uppsägningar och fakturering helt enkelt berodde på att man hade dålig koll på sin verksamhet, vilket förstås också hade varit djupt klandervärt.
Nu när företrädare för tidningen i praktiken öppet bekräftar hur man försöker blåsa folk på ångerrätten, genom teknikaliter som ordanvändning (vilket är högst tvivelaktigt juridiskt), så ser jag dock att det finns en betydligt mer utstuderad och dunkel agenda bakom.
Det verkar mer handla om att förvilla, hitta kryphål och göra det så krångligt som möjligt att säga upp sin prenumeration. Detta gör tyvärr att man landar lite i samma fack som de som sysslar med Nigeriabrev och bedrägerier än någon mer seriös aktör inom alternativmedia. Skillnaden här är förstås att man har en produkt som man säljer, som man förvisso själv inte verkar tro på.