Citat:
Ursprungligen postat av
NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.
Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?
1. Hur menar du då? Nato har aldrig anfallit Ryssland. Baltländerna gick med 2004 och inte en enda gång har Nato attackerat Ryssland från baltländerna.
Ryssland däremot håller på att provocera både Finland och Sverige lite nu och då genom att åka över våra gränser med sina stridsflygplan. Man har även kärnvapen nära den Finska gränser, nato har inga kärnvapen mot den Ryska gränsen. Nato har heller aldrig hotat nått land med kärnvapen till skillnad mot Ryssland.
2. Putin har gått full diktator. Han har ändrat i författningen så att presidentperioden blivit förlängd från 4 till 6 år, han har också förlängt antal perioder en president kan sitta.
Hur menar du med ärlig? Är han ärlig när han säger att alla soldater utanför Ukrainas gräns bara var där för att göra en stridsövning?
Är han ärlig när han sa att Ryssland aldrig skulle anfalla Ukraina?
Är han ärlig när han och hans oligarkkompisar stulit miljarder ur den Ryska statskassan?
Är han ärlig när han förbjuder oberoende media?
Är han ärlig när han säger att det är en "speciell militärisk operation" istället för fullskalligt krig?
3. Då föreslår jag att du flyttar till Ryssland. Du hittar säkert ett jobb där och du klarar dig säkert på 5000kr som medelllönen är i Ryssland.
Kort och gott Ryssland är ett jävla rövhål som hotar säkerheten i hela Europa.