2022-03-13, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Hatar inte någon.
Men tycker att det är onödigt att TV4’s programledare försöker skrämma upp folk tjugofyra timmar om dygnet och toppar med att i något insamlingsprogram direkt efter att en barnkör sjungit innan de hunnit kliva av scenen nästan så börjar TV4-tanten skrika BAARNEN. BAARNEN BLIR DÖDADE! BAARNEN DÖR! Osv.
Jag förstår inte varför man försöker traumatisera även våra svenska barn?

Förstår i dessa fascistiska tider att regimen vill ha en skrämd befolkning eftersom en skrämd befolkning är lättare att styra.
Men för sjutton gubbar, LÅT BLI BARNEN!!!
Varför skyddar inte föräldrarna sina barn så att de inte behöver utsättas för denna skrämselpropaganda??
Varför kräver inte folket att de extrasända nyheterna håller sig till en kanal på tv och en på radio?
Så att vuxna som är intresserade aktivt kan välja dessa kanaler istället för att våra barn får det kastat i ansiktet så fort de knäpper på tv’n för att se Bolibompa?

Rädda människor är lättstyrda. Om svensken hade sinnesnärvaro nog att kolla upp saker och ting hade denne inte varit rädd.

Sen är trådstarten ett sorgligt tecken i tiden. Varför tror folk att det här någon slags fotbollsmatch där man utifrån känslor(som dessutom är fram manipulerade) ska välja lag?
Senast redigerad av vasaboy28 2022-03-13 kl. 06:32.
Citera
2022-03-13, 06:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Ja Ryssland INVADERAR Ukraina mot deras vilja och mördar dess befolkning och krossar deras kulturarv. Vad är det du inte fattar? Tycker du det är okej att Ryssland invaderar Sverige också om PUTIN vill?
Om Lappland gavs bort under Palmes tid till Norge pga dåvarande närstående interna vänligheter och om Sverige idag ville ha tillbaka det pga att Norge låter Ryssland ställa kärnvapen i Kiruna så tycker jag brutna löften och andra förutsättningar. Skulle du vilja ha Ryska kärnvapen ståendes i Kiruna riktade mot Stockholm?
Citera
2022-03-13, 07:20
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

1. Hur menar du då? Nato har aldrig anfallit Ryssland. Baltländerna gick med 2004 och inte en enda gång har Nato attackerat Ryssland från baltländerna.

Ryssland däremot håller på att provocera både Finland och Sverige lite nu och då genom att åka över våra gränser med sina stridsflygplan. Man har även kärnvapen nära den Finska gränser, nato har inga kärnvapen mot den Ryska gränsen. Nato har heller aldrig hotat nått land med kärnvapen till skillnad mot Ryssland.

2. Putin har gått full diktator. Han har ändrat i författningen så att presidentperioden blivit förlängd från 4 till 6 år, han har också förlängt antal perioder en president kan sitta.

Hur menar du med ärlig? Är han ärlig när han säger att alla soldater utanför Ukrainas gräns bara var där för att göra en stridsövning?

Är han ärlig när han sa att Ryssland aldrig skulle anfalla Ukraina?

Är han ärlig när han och hans oligarkkompisar stulit miljarder ur den Ryska statskassan?

Är han ärlig när han förbjuder oberoende media?

Är han ärlig när han säger att det är en "speciell militärisk operation" istället för fullskalligt krig?

3. Då föreslår jag att du flyttar till Ryssland. Du hittar säkert ett jobb där och du klarar dig säkert på 5000kr som medelllönen är i Ryssland.

Kort och gott Ryssland är ett jävla rövhål som hotar säkerheten i hela Europa.
Citera
2022-03-13, 07:22
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Om Lappland gavs bort under Palmes tid till Norge pga dåvarande närstående interna vänligheter och om Sverige idag ville ha tillbaka det pga att Norge låter Ryssland ställa kärnvapen i Kiruna så tycker jag brutna löften och andra förutsättningar. Skulle du vilja ha Ryska kärnvapen ståendes i Kiruna riktade mot Stockholm?

Nato har inga kärnvapen mot nån rysk gräns, Ryssland däremot har kärnvapen mot finska gränsen.

Hade Nato velat så hade man kunna ställa kärnvapen i baltländerna men det har man inte velat.
Citera
2022-03-13, 07:28
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:

Det är ingen speciellt skillnad i distans då Ryssland har Kaliningrad. Men det här argumentet kan användas för att erövra hela världen om man vill dra det till sin spets. Det är väl det den ryska retoriken går ut på också.

Alla områden 100-200 mil från Moskva måste vara ryskkontrollerade för att vi ska känna oss trygga. Sedan höjer vi nivån till 300 mil etc etc.

Om det stämmer tar det inte slut vid Ukraina. Finland och Baltländerna är mycket nära Moskva och måste då omedelbart ryssifieras. Putin och ryssarna måste få känna sig trygga mot missilhot.

Kul att det är lite olika argument som mixas också. Kärnvapendistans....avnazifiering av landet med judepresidenten. Sedan finns ju inte Ukraina som land också utan är Ryssland samtidigt.

Samtidigt som ryssar och ukrainare är samma folk enligt Putin så bombar han sjukhus med gravida kvinnor. Vilken hjälte för sitt eget folk.
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2022-03-13 kl. 07:31.
Citera
2022-03-13, 07:31
Medlem
BigBusinesss avatar
Hatar inte Ryssland.

Hatar så klart Putin och hans nickedockor.

Hatar Putin-trollen på Flashback.

Hatar svenska nyttiga idioter som ”försöker ha en balanserad bild”. Ryska tanks rullar i Ukraina. Civila mördas av ryska bomber. Finns i det läget ingen balanserad bild.

Till stor vånda märker jag att jag börjar tappa empatin för ryska soldater då man ser hur de beter sig mot civila.
Citera
2022-03-13, 07:47
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Svenskar och väst har lättare att identifiera sig med Ukrainare, dvs tjejerna är blonda, de är någorlunda som oss i alla fall om man jämnför med Afganistan, eller Irak.
Men den största anledningen är såklart media, och deras rapportering. Krigets första dagar försökte media utpeka Putin till nya Hitler, despot, tills det sken igenom att milisen, bataljonerna i Ukraina är spunna ur den riktiga nazismen. Det framkom även att dessa bataljoner hindrade Ukrainska civila att inte nyttja de humanistiska korridorer ryssarna satte upp. De vet att om de mänskliga sköldarna dvs civila lämnar kommer ryssen gå in och göra rent hus.
Jag är neutral i denna fråga, men 98% av de som "håller" på UA i detta läget är varken insatt eller begåvad nog att ta reda på fakta/bakgrund till denna konflikt utan är formad av msm. Vilket är normalt, styr opinionen och du kan göra vad som helst. Kolla invasionen av Irak tex.
Citera
2022-03-13, 07:49
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Hatar inte Ryssland.

Hatar så klart Putin och hans nickedockor.

Hatar Putin-trollen på Flashback.

Hatar svenska nyttiga idioter som ”försöker ha en balanserad bild”. Ryska tanks rullar i Ukraina. Civila mördas av ryska bomber. Finns i det läget ingen balanserad bild.

Till stor vånda märker jag att jag börjar tappa empatin för ryska soldater då man ser hur de beter sig mot civila.

Vad hade du för uppfattning av invasionen av Irak? Ifall du var född då.
Citera
2022-03-13, 07:53
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Ja Ryssland INVADERAR Ukraina mot deras vilja och mördar dess befolkning och krossar deras kulturarv. Vad är det du inte fattar? Tycker du det är okej att Ryssland invaderar Sverige också om PUTIN vill?

Sällan eller om det någonsin hänt att en invasion av ett land sker med de invaderade goda vilja.
Kallas det ens invasion om båda parter är med på det? Skärp dig nu. Du skriver ju upp en rubrik taget från msm.
Citera
2022-03-13, 08:41
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Jävligt bekvämt att sitta i ett västland och romantisera Ryssland.
Vilka framsteg och innovationer har de lyckats åstadkomma genom åren, förutom militärt (som också visade sig floppa)
Vi sitter med datorer, surfar på internet, har på oss kläder designade i väst. Om Ryssland hade fått bestämma, hur hade det sett ut då?

Du har en poäng buddy!

Men angående kläder så hade det inte varit så konstigt.
Om Sverige inte var en del av väst så hade folk ist för att ha NYC skyline hemma på väggen haft St. Petersburg.

Och ist för en tanktop med Malibu Beach så hade folk haft en med texten St. Petersburg istället. Och folk hade inte haft på dem tråkiga svarta jantelag NY yankees kepsarna
Citera
2022-03-13, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ryssland är och har alltid varit jobbiga, under kommunisttiden och nu när de leker kapitalism.
Allt de rör vid förstörs, statsfinansierad doping.
De är som det jobbiga fyllot på bussen med för mycket muskler men med en liten hjärna.
Finns inget med Ryssland som är gott.
Och precis samma sak tycker alla som reser till medelhavet. Det är alltid ryssar som är mest högljudda och respektlösa.
Citera
2022-03-13, 09:06
Medlem
Jag är anti-Ryssland. Skäl:
1. Det historiska tsarssystemet där folk tvångsförflyttades, var livegna, var fattiga, ...
2. Sovjet, kommunism, ett av det värsta samhällssystem som mågonsin funnits.
3. Putin, hög korruption, ofria domstolar, ofria journalister, klepokrati, propaganda, desinformation, cyberattacker, oligarker, ... och nu attack mot Ukraina.

Det bästa för världen vore om Ryssland imploderade och styckades upp i småbitar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in