2022-03-13, 00:09
Medlem
Jag har blivit kär i en kollega som har pojkvän och där jag vet att jag inte har någon som helst chans. Jag tänker alltså inte under några som helst omständigheter att göra några försök till närmande. Det jag undrar över är hur man på effektivast sätt tar kål på känslorna? Det jag bl.a. har funderat över är att börja undvika henne i största möjliga mån. Problemet med detta är att det dels är svårt med den arbetsplatsen vi jobbar på och dessutom tror jag att det kommer uppfattas konstigt i och med att vi har snackat mycket med varandra tidigare. Samtidigt vill jag inte konstant bli påmind om att det aldrig kommer att bli något, vilket jag känner att det gör när jag pratar med henne eller ens befinner mig i hennes närhet.

Har någon varit i en liknande situation och hur agerade ni då? Jag kommer givetvis inte att byta jobb pga. detta, men i dagsläget känns det som att dessa besvärande känslor kommer att hänga kvar så länge vi är kollegor.
Citera
2022-03-13, 00:10
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Jag har blivit kär i en kollega som har pojkvän och där jag vet att jag inte har någon som helst chans. Jag tänker alltså inte under några som helst omständigheter att göra några försök till närmande. Det jag undrar över är hur man på effektivast sätt tar kål på känslorna? Det jag bl.a. har funderat över är att börja undvika henne i största möjliga mån. Problemet med detta är att det dels är svårt med den arbetsplatsen vi jobbar på och dessutom tror jag att det kommer uppfattas konstigt i och med att vi har snackat mycket med varandra tidigare. Samtidigt vill jag inte konstant bli påmind om att det aldrig kommer att bli något, vilket jag känner att det gör när jag pratar med henne eller ens befinner mig i hennes närhet.

Har någon varit i en liknande situation och hur agerade ni då? Jag kommer givetvis inte att byta jobb pga. detta, men i dagsläget känns det som att dessa besvärande känslor kommer att hänga kvar så länge vi är kollegor.

Detta är rätt vanligt, försvinner när du byter arbete.
Citera
2022-03-13, 00:10
Medlem
MrMadoffs avatar
Var glad för hennes lycka bara. Om det är menat kommer det att hända. Typ den livsfilosofin som gäller det mesta i livet. Alltså är du glad varje dag oavsett vad som än händer.
Citera
2022-03-13, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Detta är rätt vanligt, försvinner när du byter arbete.
Jag trivs dock väldigt bra på arbetsplatsen i övrigt och vill jobba kvar här 😕 Det är dock en stor arbetsplats, så får väl hoppas att vi hamnar på olika avdelningar så småningom.
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Var glad för hennes lycka bara. Om det är menat kommer det att hända. Typ den livsfilosofin som gäller det mesta i livet. Alltså är du glad varje dag oavsett vad som än händer.
Jag kan garantera dig att jag inte känner minsta missunnsamhet mot deras förhållande eller att jag inbillar mig att jag hade varit en bättre pojkvän för henne. Enda känslorna jag har är frustration på mig själv för att jag blir kär i någon där det är helt utsiktslöst.
Citera
2022-03-13, 00:31
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Jag trivs dock väldigt bra på arbetsplatsen i övrigt och vill jobba kvar här 😕 Det är dock en stor arbetsplats, så får väl hoppas att vi hamnar på olika avdelningar så småningom.

Jag kan garantera dig att jag inte känner minsta missunnsamhet mot deras förhållande eller att jag inbillar mig att jag hade varit en bättre pojkvän för henne. Enda känslorna jag har är frustration på mig själv för att jag blir kär i någon där det är helt utsiktslöst.

Utsiktslöst vet du väl inte. Kan du se in i framtiden?
Var glad och njut av dagen istället att du har en i ditt tycke världens bästa kvinna som arbetskamrat.

Du säger ju själv att ni kommer jättebra överens. Det kunde ju vara betydligt värre. Hon kunde inte ens ha lagt märke till dig överhuvudtaget.
Citera
2022-03-13, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Utsiktslöst vet du väl inte. Kan du se in i framtiden?
Var glad och njut av dagen istället att du har en i ditt tycke världens bästa kvinna som arbetskamrat.

Du säger ju själv att ni kommer jättebra överens. Det kunde ju vara betydligt värre. Hon kunde inte ens ha lagt märke till dig överhuvudtaget.
Jag uppskattar att du är positiv, men jag är helt övertygad om att det är utsiktslöst. Och gällande det sistnämnda, så tror jag nästan det hade varit bättre för att ta död på känslorna om hon inte var trevlig och pratsam.
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Alltså,, män som är "hemligt kära"
otroligt avtändande
Det är helt irrelevant för tråden vad du anser vara avtändande eller inte.
Citera
2022-03-13, 02:47
Medlem
Umgås med henne som vanligt, med tiden kommer du inse "va fan tänkte jag här". Visar de sig att hon får tycke för dig så är de bara köra. Bara gilla läget och inse att de är utom din kontroll.

Eller varför inte låtsas att du är hennes jobb karl. Du kan ha ett förhållande utan att hon vet om de 😂
Citera
2022-03-13, 08:34
Medlem
Emellies avatar
Försök träffa eller hitta någon annan tjej att bli kär i istället. Det kanske inte är det enklaste, men det är nog en effektiv metod.

Alternativt får du "rida ut stormen" och låta känslorna svalna av sig själva, men det kan ta tid, speciellt om du tvingas umgås med personen ofta genom jobbet.
Citera
2022-03-13, 09:22
Medlem
Belters avatar
Citat:
Jag har blivit kär i en kollega som har pojkvän och där jag vet att jag inte har någon som helst chans. Jag tänker alltså inte under några som helst omständigheter att göra några försök till närmande.
Det jag har märkt med tjejer på jobbet är att de inte är speciellt trogna sina partners. Just saying.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in