Citat:
Det var falt en god del snø den natten. Hadde AE luftet hunden på plenen på baksiden av huset, ville det ha vært spor i snøen. Jeg forstår at du finner akkurat det punktet viktig med tanke på at du er av en oppfatning av at hun kan ha vært tatt av dage i løpet av natten.
Men jeg mener hun var i live den morgenen og at det er umulig ved hjelp av uverifiserte lufteturer å konkludere med at hun ikke var det. Telefonsamtaler med Futurumdamen og sønnen mener jeg indikerer at hun var i live, sammen med anrop og sms til datter. Jeg mener dette er mer tungtveiende bevis for at hun sannsynlig var i live enn en mulig manglende luftetur. Om du skjønner? I tillegg mener politiet at siste sikre livstegn er 09.14 samtalen. Inntil videre velger jeg å tro at de kan ha rett i det.
Men jeg mener hun var i live den morgenen og at det er umulig ved hjelp av uverifiserte lufteturer å konkludere med at hun ikke var det. Telefonsamtaler med Futurumdamen og sønnen mener jeg indikerer at hun var i live, sammen med anrop og sms til datter. Jeg mener dette er mer tungtveiende bevis for at hun sannsynlig var i live enn en mulig manglende luftetur. Om du skjønner? I tillegg mener politiet at siste sikre livstegn er 09.14 samtalen. Inntil videre velger jeg å tro at de kan ha rett i det.
Det er dessuten mistenkelig i seg selv om en kjent dyrevenn som AE skulle slurve med å ivareta den nye valpen sin. Det ligner ikke henne. For å si det sånn.
Som nevnt tidligere, telefonaktivitet på hennes iPhone viser bare telefonaktivitet. Ikke hvem som brukte telefonen. Det er også mange nye tekniske muligheter for å forfalske telefonaktivitet.
Vitneutsagn er vitneutsagn. Spesielt vitneutsagn fra personer som åpenbart står i et avhengighetsforhold til mistenkte eller siktede, vil få redusert bevisverdi ved en straffesak. Slike vitner blir mange ganger utelatt av forsvaret.
Citat:
Ja, og jeg mener disse morgenturene hun og Tassen tok langs Langvannet mellom 7 og 9 er viktig for å vurdere om dette var kidnapping eller ikke. Man ville kunne argumentere for at det ville være bedre å ta henne på gangveien i stedet for å parkere bil utenfor huset, ta seg inn, og så ut i bil igjen.
Men sporene i huset tyder på at hun ble angrepet inne, ikke ute. Og med dette faktum svekkes kidnappings-hypotesen etter min mening.
Men sporene i huset tyder på at hun ble angrepet inne, ikke ute. Og med dette faktum svekkes kidnappings-hypotesen etter min mening.
Er helt enig med deg i det.