2022-03-12, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Var det ikke lite aktivitet på denne helseappen hennes i tiden fra hun stod opp og frem til oppringningen fra denne damen fra Futurum? Tyder på at hun kan ha vært opptatt med andre ting i denne tiden. Hva, bortsett fra kanskje å degge for TH og eventuelt andre er ikke godt å si. I følge TH hadde de også benyttet tiden til å snakke om hytteturen som hun senere meldte om at ikke ble noe av.

Dersom TH står bak dette ville jeg tro han gjorde sitt for at hun ikke la ut på noen langtur på nysnø/sørpe i hvertfall. Da kan ting skje. Hun ble nok holdt mest mulig opptatt innendørs blir mine tanker.
Kanskje TH til og med tilbød seg å lufte bikkja den morgenen sånn rett før åtte for eksempel. Tenker da på muligheten for kommunikasjon dette ga med fører av bil observert 07.56 med tanke på forsinkelsene/forsoving denne dagen. Ny avtale, bil igjen observert 08.56.
Aeh var svært opptatt av valpen. Th likte ikke bikkja og ville neppe luftet den. Tviler på at th var så interessant at hun ikke gikk tur med tassen. Tur med tassen ville hun uansett gjort rett etter at han dro. Ikke badet og tatt ulike telefoner. Ikke spor etter tassen eller aeh ute, kun inne. Ikke godt å si hvem som snakket med aeh denne morgenen. Oppring til datter er litt mystisk. Ble det lagt på eller ikke svar.
Senast redigerad av LH07 2022-03-12 kl. 08:30.
Citera
2022-03-12, 12:22
Medlem
Citat:
Var det ikke lite aktivitet på denne helseappen hennes i tiden fra hun stod opp og frem til oppringningen fra denne damen fra Futurum? Tyder på at hun kan ha vært opptatt med andre ting i denne tiden. Hva, bortsett fra kanskje å degge for TH og eventuelt andre er ikke godt å si. I følge TH hadde de også benyttet tiden til å snakke om hytteturen som hun senere meldte om at ikke ble noe av.

Dersom TH står bak dette ville jeg tro han gjorde sitt for at hun ikke la ut på noen langtur på nysnø/sørpe i hvertfall. Da kan ting skje. Hun ble nok holdt mest mulig opptatt innendørs blir mine tanker.
Kanskje TH til og med tilbød seg å lufte bikkja den morgenen sånn rett før åtte for eksempel. Tenker da på muligheten for kommunikasjon dette ga med fører av bil observert 07.56 med tanke på forsinkelsene/forsoving denne dagen. Ny avtale, bil igjen observert 08.56.

Kanskje var AEHpå tur med Tassen i hagen en drøy halvtime etter at AEH sto opp klokken 07.00 fordi de hadde vært på teater kvelden før. Selve vandringen med Tassen ville trolig ikke finne sted før ca 09.30 denne dagen.
Citera
2022-03-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Kanskje var AEHpå tur med Tassen i hagen en drøy halvtime etter at AEH sto opp klokken 07.00 fordi de hadde vært på teater kvelden før. Selve vandringen med Tassen ville trolig ikke finne sted før ca 09.30 denne dagen.
ingen spor å finne ute. Hagen gikk trolig inn med sprox for å ringe politiet. Ville ikke ødelegge åstedet
Citera
2022-03-12, 17:52
Medlem
Noen spørsmål om iPhone, iPad og hund.

Har lest at AE alltid la iPhone til lading på bordet i 1.etasje om natten. Det går vel an å sjekke med systemloggen når telefonen sist ble ladet. En annen sak er brannfaren, men det er neppe relevant her.

Da AE rørte på telefonen ved 7-tiden på morgenen, må hun ha gått ned trappen først. Ladet hun iPad på samme sted og måte? I så fall må hun ha forlatt sengen og gått ned trappen før hun sjekket værmeldingen på iPad, også i 7-tiden på morgenen.

AE skal ha sittet i stolen sin og trykket på iPad da TH dro til jobb. Er det registrert aktivitet på iPad som bekrefter THs fortelling. Hva slags aktiviteter vil kunne finnes ut fra systemlogg på iPad.

Tassen kunne ikke drepes samtidig som AE ble drept, fordi det kunne ha gitt politiet et nokså sikkert tidspunkt for når drapet skjedde.

Tassen kunne ikke drepes verken før TH dro på jobb, eller etter at TH kom hjem, fordi det kunne avsløre at det ikke hadde vært fremmede GM i S4 den dagen, men bare TH. Derfor måtte Tassen leve.

Når døde forrige hund? Døde forrige hund en naturlig død? Ble den avlivet hos dyrlege?

Kjøpte AE Tassen mens TH var i Kina, ca 14 dager før hun ble drept? Kjøpte AE Tassen uten at TH var klar over det? Skapte Tassen problemer for kidnappingsrigget til TH?

Jeg vet ikke hva boken forteller om når Tassen ble kjøpt. Og om når og omstendighetene rundt da AEs forrige hund døde.
Citera
2022-03-12, 18:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Noen spørsmål om iPhone, iPad og hund.

Har lest at AE alltid la iPhone til lading på bordet i 1.etasje om natten. Det går vel an å sjekke med systemloggen når telefonen sist ble ladet. En annen sak er brannfaren, men det er neppe relevant her.

Da AE rørte på telefonen ved 7-tiden på morgenen, må hun ha gått ned trappen først. Ladet hun iPad på samme sted og måte? I så fall må hun ha forlatt sengen og gått ned trappen før hun sjekket værmeldingen på iPad, også i 7-tiden på morgenen.

AE skal ha sittet i stolen sin og trykket på iPad da TH dro til jobb. Er det registrert aktivitet på iPad som bekrefter THs fortelling. Hva slags aktiviteter vil kunne finnes ut fra systemlogg på iPad.

Tassen kunne ikke drepes samtidig som AE ble drept, fordi det kunne ha gitt politiet et nokså sikkert tidspunkt for når drapet skjedde.

Tassen kunne ikke drepes verken før TH dro på jobb, eller etter at TH kom hjem, fordi det kunne avsløre at det ikke hadde vært fremmede GM i S4 den dagen, men bare TH. Derfor måtte Tassen leve.

Når døde forrige hund? Døde forrige hund en naturlig død? Ble den avlivet hos dyrlege?

Kjøpte AE Tassen mens TH var i Kina, ca 14 dager før hun ble drept? Kjøpte AE Tassen uten at TH var klar over det? Skapte Tassen problemer for kidnappingsrigget til TH?

Jeg vet ikke hva boken forteller om når Tassen ble kjøpt. Og om når og omstendighetene rundt da AEs forrige hund døde.

Jeg vet ikke akkurat hvor detaljerte data man kan lese fra syslog'en til en iPhone, men
den er jo i utgangspunktet et verktøy for utviklere som driver feilsøk i OS og programvare.
Men spørsmålet er veldig interessant.

Tassen ble vel anskaffet ikke lenge før, men usikker på om det var mens TH var i Kina.
Den forrige hunden ble ifølge THs uttalelser i boka avlivet hos dyrlege om våren tidligere samme år.
Citera
2022-03-12, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg vet ikke akkurat hvor detaljerte data man kan lese fra syslog'en til en iPhone, men
den er jo i utgangspunktet et verktøy for utviklere som driver feilsøk i OS og programvare.
Men spørsmålet er veldig interessant.

Tassen ble vel anskaffet ikke lenge før, men usikker på om det var mens TH var i Kina.
Den forrige hunden ble ifølge THs uttalelser i boka avlivet hos dyrlege om våren tidligere samme år.

Takk for svar.

Det kan altså være mulig at AE var ulydig og skaffet seg ny valp mens TH var i Kina.

Det kan se ut som om Tassen har skapt noe ugreie i kidnappingsplotet.

Mener å ha lest at AE hadde hatt Tassen kun ett par uker da hun forsvant. Det kunne jo passe med Kina-turen. Kan tenke han ble sint om hun skaffet seg valp uten hans viten og tillatelse.

Jeg vil tro at aktivitet på iPad også blir logget, og er mulig å spore. Det ville vært interessant å vite om det var stadig nye aktiviteter på iPad, etter at TH angivelig dro på jobb.

Men det passet kanskje bra å flytte aktiviteter over på iPhone. Telefonaktiviteter som anrop og sms blir iallfall registrerte.
Citera
2022-03-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Aeh var svært opptatt av valpen. Th likte ikke bikkja og ville neppe luftet den. Tviler på at th var så interessant at hun ikke gikk tur med tassen. Tur med tassen ville hun uansett gjort rett etter at han dro. Ikke badet og tatt ulike telefoner. Ikke spor etter tassen eller aeh ute, kun inne. Ikke godt å si hvem som snakket med aeh denne morgenen. Oppring til datter er litt mystisk. Ble det lagt på eller ikke svar.

Var ikke TH med følge ute og luftet denne bikkja i Futurumområdet samtidig som de fotograferte noen de fant som mistenkelig i oppførsel etter forsvinningen da? Ser ikke bort fra at han kan ha tilbudt seg å lufte den dersom det kunne passe inn i en plan han skulle gjennomføre.

Hva mener du med ikke spor etter Tassen og Fru Hagen ute? Som i at de ikke er observert av noen? Eller konkrete spor/avtrykk etter dem i hagen, foran huset eller lignende? Ikke rart om noen ikke husker måneder tilbake i tid hvorvidt de har sett henne og hunden akkurat denne dagen. Hun luftet den vel trolig hver dag og flere ganger om dagen.

Ser ikke bort fra at den fikk en rask luftetur tidlig og at den var tiltenkt en lengre senere. Ser ikke bort fra at Fru Hagen var opptatt med mye annet denne morgenen. Hun skulle på hyttetur, i hvertfall frem til 08.56. Krever sitt av ei husmor det. Frokost ble vel sikkert servert der i huset. Interessant hvorvidt det var tegn i huset som tyder på at hun aktivt hadde begynt å forberede/planlegge for denne hytteturen som plutselig ikke ble noe av. Pakking av diverse, lister over ting som skulle medbringes, lister over planlagte middagsretter, innkjøpslister og lignende.
Citera
2022-03-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58

Ser ikke bort fra at hundeiere med hage kjører på en kjapp lufting i hagen og en lengre når man har fått vasket av seg morratrynet og inntatt frokost. Fru Hagen var kanskje også av typen husmor som lagde og serverte frokost med et par kopper kaffe til og også smurte matpakke til sin mann før han reiste avgårde på arbeid. Langtur ble lagt til etter at han forlot heimen i vanlige tilfeller. Ble nok ikke en slik akkurat denne dagen hverken for Fru Hagen eller bikkja.

Utover det skjønner jeg ikke helt hva turer/ikke turer med denne bikkja denne dagen kan fortelle om noe som helst. Vi vet jo at ting ikke gikk helt etter timeplanen der i huset denne dagen, da i følge TH. Og da gjorde vel ikke lufteturene av bikkja det heller. Så kan man selvfølgelig lure på hva som foregikk i disse timene siden mye tyder på at Fru Hagen var oppe i vanlig tid.
Senast redigerad av Kokadu 2022-03-12 kl. 19:32. Anledning: Tillegg
Citera
2022-03-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Ja, en kan undres på om hun i hele tatt var i stand til å gå tur på dette tidspunktet. Kan det tenkes at hun allerede var død? Hva skal til for at det er et tenkelig scenario? Th blir voldsom (planlagt?) Th tar en liten løpetur til en kvinne som kommer ham til unnsetnig. Kanskje han bløffer henne til å tro at Teh har mistet det fullstendig. Hun stiller opp og «spiller» AE i et par telefonsamtaler neste morgen, rydder og vasker litt. TH har hele natten til å rydde AE permanent bort fra hjemmet og pengebingen hans.

Vi har en kryptodel i dette som gjør at et slikt scenario kan utelukkes slik jeg ser det.
Citera
2022-03-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ser ikke bort fra at hundeiere med hage kjører på en kjapp lufting i hagen og en lengre når man har fått vasket av seg morratrynet og inntatt frokost. Fru Hagen var kanskje også av typen husmor som lagde og serverte frokost med et par kopper kaffe til og også smurte matpakke til sin mann før han reiste avgårde på arbeid. Langtur ble lagt til etter at han forlot heimen i vanlige tilfeller. Ble nok ikke en slik akkurat denne dagen hverken for Fru Hagen eller bikkja.

Utover det skjønner jeg ikke helt hva turer/ikke turer med denne bikkja denne dagen kan fortelle om noe som helst. Vi vet jo at ting ikke gikk helt etter timeplanen der i huset denne dagen, da i følge TH. Og da gjorde vel ikke lufteturene av bikkja det heller. Så kan man selvfølgelig lure på hva som foregikk i disse timene siden mye tyder på at Fru Hagen var oppe i vanlig tid.

Hvis AE ikke tok ut valpen for å tisse på morgenen, tyder det etter min mening på at AE ikke var i stand til det, altså at hun allerede var død, eller eventuelt i hjelpeløs tilstand.

Jeg synes akkurat det punktet er viktig. Forteller mye om hva slags situasjon AE må ha vært i tidlig på morgenen.
Citera
2022-03-12, 20:22
Medlem
Citat:
Hvis AE ikke tok ut valpen for å tisse på morgenen, tyder det etter min mening på at AE ikke var i stand til det, altså at hun allerede var død, eller eventuelt i hjelpeløs tilstand.

Jeg synes akkurat det punktet er viktig. Forteller mye om hva slags situasjon AE må ha vært i tidlig på morgenen.

Jeg forstår at du finner akkurat det punktet viktig med tanke på at du er av en oppfatning av at hun kan ha vært tatt av dage i løpet av natten.

Men jeg mener hun var i live den morgenen og at det er umulig ved hjelp av uverifiserte lufteturer å konkludere med at hun ikke var det. Telefonsamtaler med Futurumdamen og sønnen mener jeg indikerer at hun var i live, sammen med anrop og sms til datter. Jeg mener dette er mer tungtveiende bevis for at hun sannsynlig var i live enn en mulig manglende luftetur. Om du skjønner? I tillegg mener politiet at siste sikre livstegn er 09.14 samtalen. Inntil videre velger jeg å tro at de kan ha rett i det.
Citera
2022-03-12, 20:22
Medlem
Citat:

Ja, og jeg mener disse morgenturene hun og Tassen tok langs Langvannet mellom 7 og 9 er viktig for å vurdere om dette var kidnapping eller ikke. Man ville kunne argumentere for at det ville være bedre å ta henne på gangveien i stedet for å parkere bil utenfor huset, ta seg inn, og så ut i bil igjen.

Men sporene i huset tyder på at hun ble angrepet inne, ikke ute. Og med dette faktum svekkes kidnappings-hypotesen etter min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in