2022-03-12, 21:19
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Trodde ändå att ryssen skulle vara fullständigt tekniskt överlägsna.

Jänkarna som givetvis följer detta krig noggrant är troligtvis inte så imponerade.
Citera
2022-03-12, 21:20
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Haha all intel och 16 dagar senare så har man förvandlat rubel till Lambi och börsen har tagit semester för alltid.
Generaler verkar vara fin kanonmat också dessa dagar

Ja, man verkar ju inte ha något speciellt skydd för högre officerare, häpnadsväckande.

Man framrycker dessutom på ett sätt som galet, minst sagt.
Citera
2022-03-12, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Känns som om det bare är en fråga om när, men frågan hur sugen Putler är att få möta NATO när han har stora problem med Ukraina.
Känns som om MATO skulle göra parkeringsplats av Ryssland.

Om NATO går all in, blir ryssarna köttfärs på en vecka.
Det är inte ens en tävling.
Putin verkar inte ett skit rädd för NATO.
Bombning 6 mil (!) från Polen är sjukt provocerande.
Han hotar ju hela Väst åxo, inklusive Sverige.
Han ber om spö och bör få det.
Citera
2022-03-12, 21:22
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Var det inte luften som gjorde att dom ”misslyckades”. Trodde dom skulle fylla luften och regna bomber men dom har visat sig sårbara och med dålig precision.
De kan inte bomba bort en befolkning på 40 mille. Ryssarna har inte råd. Det kostar mycket pengar att göra en bomb.

Vidare var ju det givet att luften skulle vara körd. Ett flygplan är dyrt. Ukraina får ju hjälp från nato.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ryska sabotörer?

Men visst, det är något som gnager i bakhuvuet i detta krig om att allt inte är som det framstår i media. Ryssarna må vara som dom är, men så dumma är dom inte att dom inte gör detta utan en riktigt bra anledning.

Föreslår att helt skippa svensk/europeisk media. Personligen följer jag indisk, serbisk,kroatisk och amerikanska mediehus. Men mest screenar jag ukrainska myndigheter och FNs hemsidor. Kan säga att jag har en helt annan bild av utvecklingen än min fru och de flesta andra jag känner.

Prova att utifrån svensk mediebevakning a invasionen gissa antalet döda civila gå sedan in på exempelvis FNs webbplats och kolla det faktiskt antalet bekräftade dödsoffer. Du kommer sannolikt aldrig mer titta på SVT eller liknande sörja.

Eller så fortsätter du som de flesta andra att vara irrationellt känslosam och livrädd för att närsomhelst står Putin i just din trappuppgång med en atombomb på axeln
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Ja det är konstigt att du inte brydde dig om alla människor som behövde fly sitt land men som inte tillhörde ditt närområde,är du rasist?
Jag rättfärdigar inte någons krig.
Dina två fel blev verkligen inte rätt,,idiot!

För svår tanke för dig att hantera så jag orkar inte diskutera flyktingpolitik.

Du rättfärdigar ju helt klart ryssarnas anfall med en 9-årings argument. "Ja men du då", eller "whataboutism" kanske är ett begrepp du oftare får höra när du tjafsar med dina kompisar i spelkanalen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Känns som om det bare är en fråga om när, men frågan hur sugen Putler är att få möta NATO när han har stora problem med Ukraina.
Känns som om MATO skulle göra parkeringsplats av Ryssland.

Putler har inget emot att möta Nato när han ändå backas upp av Kina som skulle kunna göra parkeringsplats av Västeuropa och USA. Det är Kina som Västeuropa och USA oroas av.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Om det är Jonsson du menar så vet han vad han pratar om. Har pratat på FoF några gånger och verkar inte ha köpt utbildningen på postorder.

Kommer bli så blodigt nu.

Flyktingströmmarna mot. Norra Europa kommer bli Vansinniga

Tänk om Nato och Von Leyden istället gett Krim till Putin istället för denna mardröm vi är på väg in i nu.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Ryssen vill se ovillkorlig kapitulation och jag kan inte se hur zelenskyj och hans gäng kan kringgå det villkoret.

De försökte få Nato att införa en flygförbudszon men det gick inte, de försökte få eu att godkänna Ukrainas eu ansökan i expressfart men det gick inte heller.

Man får vapen via gränsen till Polen, men nu hotar Ryssland att bomba dessa vapenleveranser, vilket riskerar att Polen bombas.

Jag har svårt att förstå vad Zelensky och hans lakejer har att välja på.
Om ryssen bombar i Polen så blir det nog fart på grejerna ska du se!
Citera
2022-03-12, 21:23
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är Sloviansk och Kramatorsk som är centrum för den inringningsaktion ("gryta") som ryssarna och folkrepublikerna håller på med. Man står i Izyum i nordväst, Popasnaja i öst, Gorlovka i sydöst och pressar just nu mot Ugledar i syd. Säg en 5-6 mil där man är som närmast.

Här en detaljerad karta:

https://ic.pics.livejournal.com/dragon_first_1/72271520/157500/157500_original.jpg

Tackar! Slovjansk är en själslig knutpunkt för egentligen alla slaver, som etnisk grupp, precis som Odessa är det för ryssarna som medborgare (eller Lwow/Lviv för polacker). Det bästa vore om Slovjansk så snabbt som möjligt hamnar under DPR-kontroll. Först då kommer Strelkov kunna pusta ut. Jag tror det har gnagt i honom under dessa ca 8 år att ha behövt släppa den till NATO-apiranterna.
Citera
2022-03-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Om Ryssland attackerar natos leveranser hoppas jag verkligen inte att NATO gör något. Vore totalt idiotiskt. Vi ska undvika ett världskrig till varje pris, spelar ingen roll vad som sägs.
Attack i Polen från Prutin och Nato rensar skräpet direkt, över på nån timme. Men Nato begränsar det till Polen.
Citera
2022-03-12, 21:25
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Putler har inget emot att möta Nato när han ändå backas upp av Kina som skulle kunna göra parkeringsplats av Västeuropa och USA. Det är Kina som Västeuropa och USA oroas av.

Inte en chans att Kina backar upp putler mot NATO. Kina vill inte förlora sin ekonomi men däremot så kan dom låta Ryssland göra det så att Kina får sälja dit och tjäna mer pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in