Citat:
Ursprungligen postat av
thegymer
Vad gjorde Stalin under sovjet då?
Eller vad har Putin gjort under sin era?
Robin Hood och Robinson Cruise är 2 böcker som är bannade i Ryssland på grund av att den ena boken bygger på individens självständighet och den andra kapitalism
Vad gjorde vi under andra världskriget?
Att rensa bort allt ryskt i ett fritt samhälle, i en fri demokrati är galet. Ni tänker som förlorare, som skolgårdsmobbare. Ryssland har redan förlorat i jämförelse.
Jag läste en lång artikel där någon ryska intervjuades.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OrJ8ol/marija-25-ar-den-enda-i-familjen-som-ar-emot-putin
Och som hon hävdar att ryssar säger i Ryssland om att de varit slutna för.
Om du tar från någon som aldrig haft något tidigare i straff, bryr vi oss inte. Du visar bara vad du själv fruktar. Jag har exempelvis frusit, jag har svultit, jag har varit bostadslösa. Upplevt svårare stress osv. För mig känns inte krig och slag mot samhället som en big deal personligen. Jag förlorar ingenting. Kanske mitt hem men då får jag skaffa något annat boende. Det är en mentalitet som inte kan krossas.
Folk behöver vara smartare än så än att försöka ställa tåliga människor utan något alls bara för att de själva inte klarar av att utstå något alls.
Dostojevskij har inte något alls med kriget att göra. Lika lite som ryssen på gatan.
Wherever books are burned, people are burned too, in the end