Citat:
Ja, men det är fortfarande ljust dygnet runt i Antarktis i januari. Enligt David Weiss befinner sig solen på motsatta sidan av jorden under en stor del av dagen vid den tiden, och det är kolmörkt på nordpolen mellan Antarktis och solen. Ändå är det ljust i Antarktis och till och med midnattssol om man kommer tillräckligt långt söderut.Ja enligt plattjordsmodellen(populäraste)
Så vandrar solen in mot Nordpolen. Som är i Bulls eye på pizzan. Efter 6 månader börjar den vandra utåt. El tar 6 månader att vandra emellan.
När solen cirkulerar på "ytterkanten" ovan Australien, Sydafrika osv så är det sommar där, och när den är nära Nordpolen, den inre ringen är det sommar här.
Årstiderna är ju uppenbarligen ett finstämt system, och tvunget att vara det för vår överlevnad.
Så mycket enklare att förstå konceptet när det visualiseras. Därför tycker jag du ska försöka hitta nåt mer matnyttigt än mig om du vill veta.
David Weiss debate går att söka på youtuben, då syns hans kanal å allt ligger under videos. Kolla på nån video där så får du det visualiserat bra och är lätt att greppa vad detta handlar om.
Du kommer få svar på alla frågor du har.
Bara kolla så vet du iaf varifrån vi kommer när vi pratar platt jord.
Om du ska va i denna tråd iaf.
Måste väl finnas nån tråd som heter, bevis för en rund jord, el nåt där det passar bättre att du skriver.
Så vandrar solen in mot Nordpolen. Som är i Bulls eye på pizzan. Efter 6 månader börjar den vandra utåt. El tar 6 månader att vandra emellan.
När solen cirkulerar på "ytterkanten" ovan Australien, Sydafrika osv så är det sommar där, och när den är nära Nordpolen, den inre ringen är det sommar här.
Årstiderna är ju uppenbarligen ett finstämt system, och tvunget att vara det för vår överlevnad.
Så mycket enklare att förstå konceptet när det visualiseras. Därför tycker jag du ska försöka hitta nåt mer matnyttigt än mig om du vill veta.
David Weiss debate går att söka på youtuben, då syns hans kanal å allt ligger under videos. Kolla på nån video där så får du det visualiserat bra och är lätt att greppa vad detta handlar om.
Du kommer få svar på alla frågor du har.
Bara kolla så vet du iaf varifrån vi kommer när vi pratar platt jord.
Om du ska va i denna tråd iaf.
Måste väl finnas nån tråd som heter, bevis för en rund jord, el nåt där det passar bättre att du skriver.
Du säger att vi inte vet hur stjärnorna beter sig. Ok, men vi ser Söderkorset precis i söder med våra egna ögon oavsett var vi är. Kan du förklara hur det kan gå til, eller eventuellt hitta en förklaring på nätet. Jag har aldrig sett någon förklara det. En del har försökt, men förklaringarna stämmer inte överens med vad alla kan observera.
Vi känner till avstånden söder om ekvatorn. Det gör vi bland annat för att vi vet hur lång tid det tar att resa från A till B. Om jorden är platt MÅSTE avstånden söder om ekvatorn vara mycket längre än vi känner till, samt restider och vägbeskrivningar för t.ex. flyg inte matchar det vi vet.
Om dessa tre punkter tillsammans inte är ett bevis på att jorden är rund, vad är det som krävs då, och vad er fel? Tycker du att vi inte ska tro på det vi själva kan observera?