2022-03-11, 22:42
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Och i sak - trådens ämne - har du vad att tillföra?

Ok... inga tankar eller argugument alls?

Vad säger du t.ex om det faktum att jorden är hyfsat utforskad? Att vi liksom känner till vad ligger var? Inga tankar runt det?

För mig är det ett ganska starkt argument. Att vi känner till avstånd och riktningar betyder att jordens utseende och form inte är okänd.

Ingen som helst polett som trillar ned?

Ok. Jag tror du har en övertro på ditt mänskliga intellekt när det gäller att lista ut ett system som du, och det är en del av.
Just nu får jag hålla mig till att den är formlös..
Citera
2022-03-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Ok. Jag tror du har en övertro på ditt mänskliga intellekt när det gäller att lista ut ett system som du, och det är en del av.
Just nu får jag hålla mig till att den är formlös..

Vad har mitt "mänskliga intellekt " att göra med att vi hittar till Sydney att göra?

Frågan du bör ställa dig är om vi hittar på jorden eller om dess form är okänd. Om vi hittar så är dess form inte okänd. Väldigt enkelt.

Du kan skippa allt annat FE-trams såsom horisonster, gravitation, solnedgångar, perspektiv och densitetskrafter. Den enda frågan du behöver fundera över är om jorden är outforskad eller inte. Känner vi till avstånd och riktningar?

Och i dess absolut enklaste form handlar det om vi hittar till Australien eller Tokyo. Om vi vet var Australien ligger så känner vi till jordens form.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-03-11 kl. 22:56.
Citera
2022-03-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ja jag är inte lika smart som dig.
Lär mig.
Megautläggningar i chiptråden men här lägger du dig platt, varför? Har du något argument för din tro på jordens form?
Citera
2022-03-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Vad har mitt "mänskliga intellekt " att göra med att vi hittar till Sydney att göra?

Frågan du bör ställa dig är om vi hittar på jorden eller om dess form är okänd. Om vi hittar så är dess form inte okänd. Väldigt enkelt.

Du kan skippa allt annat FE-trams såsom horisonster, gravitation, solnedgångar, perspektiv och densitetskrafter. Den enda frågan du behöver fundera över är om jorden är outforskad eller inte. Känner vi till avstånd och riktningar?

Det enda du kan säga säkert är att avstånd och riktningar inte är okända.
Jag skulle egentligen inte kunna bry mig mindre om vad jorden har för form. Men tycker det är för mycket antaganden i bevisen för en glob.
Citera
2022-03-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Megautläggningar i chiptråden men här lägger du dig platt, varför? Har du något argument för din tro på jordens form?

Chiptråden?

Lägger mig platt, det var vitsigt.
Jag har lite problem med att greppa hur vatten fungerar runt en glob.
Men det tror jag inte du kan hjälpa mig med.
Gravitation godtar jag inte som förklaring då den måste förklaras först. Så det inte finns nå tvivel.

Har mer å men tror inte du är så intresserad, plus att jag inte är så intresserad av att prata med dig heller.

.
Citera
2022-03-11, 23:12
Medlem
Citat:
Det enda du kan säga säkert är att avstånd och riktningar inte är okända.
Jag skulle egentligen inte kunna bry mig mindre om vad jorden har för form. Men tycker det är för mycket antaganden i bevisen för en glob.
Så jag måste upprepa det en gång till. Det är inget antagande att det är ljust dygnet runt i Antarktis. Det kan bekräftas av tusentals kryssningspassagerare. Det är inget antagande att södra korset står direkt söderut i Sydamerika, Sydafrika och Australien. Det kan alla som bor där bekräfta. Det är inget antagande att flygtiderna söder om ekvatorn är helt omöjliga på en platt jord. Det kan bekräftas av alla som rest med de planen. Vad är det för fel på de tre bevisen?? Jag har frågat och frågat, men ingen svarar.
Citera
2022-03-11, 23:17
Medlem
Citat:
Chiptråden?

Lägger mig platt, det var vitsigt.
Jag har lite problem med att greppa hur vatten fungerar runt en glob.
Men det tror jag inte du kan hjälpa mig med.
Gravitation godtar jag inte som förklaring då den måste förklaras först. Så det inte finns nå tvivel.

Har mer å men tror inte du är så intresserad, plus att jag inte är så intresserad av att prata med dig heller.

.

Du tror inte på gravitation. Varför flyger du inte magiskt uppåt då?
Citera
2022-03-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Så jag måste upprepa det en gång till. Det är inget antagande att det är ljust dygnet runt i Antarktis. Det kan bekräftas av tusentals kryssningspassagerare. Det är inget antagande att södra korset står direkt söderut i Sydamerika, Sydafrika och Australien. Det kan alla som bor där bekräfta. Det är inget antagande att flygtiderna söder om ekvatorn är helt omöjliga på en platt jord. Det kan bekräftas av alla som rest med de planen. Vad är det för fel på de tre bevisen?? Jag har frågat och frågat, men ingen svarar.

Jag finner dom väldigt vaga.
Du vet ju. Men jag kräver lite mer konkreta bevis eller så är jag mer korkad helt enkelt.
Det får inte vara det minsta lilla tvekan som att stjärnorna kanske beter sig annorlunda än hur vi tror vi förstår dom.
Men nice du vet, jag kan va helt ute å cykla, visst.
Citera
2022-03-11, 23:24
Medlem
Citat:
Jag finner dom väldigt vaga.
Du vet ju. Men jag kräver lite mer konkreta bevis eller så är jag mer korkad helt enkelt.
Det får inte vara det minsta lilla tvekan som att stjärnorna kanske beter sig annorlunda än hur vi tror vi förstår dom.
Men nice du vet, jag kan va helt ute å cykla, visst.
Hur kan du få mer konkret bevis? Och du kan faktiskt kolla det själv om du vill ta en kryssning eller någon flygresa. Du tror inte på gravitationen, men du tror på magi när det kommer till stjärnor. De tre sakerna jag nämnde är avgörande bevis, och jag har aldrig sett något som påminner om motbevis.
Citera
2022-03-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Du tror inte på gravitation. Varför flyger du inte magiskt uppåt då?

Troligen eftersom allt som hör denna jorden till dras mot sin gemensamma frekvens man delar med denna omgivning.
Kort sagt. Har nog snarare med frekvenser att göra än massa och riktning.

Kanske. Det kom jag på nu så att vara superseriös i en flummig tråd behövs väl ändå inte.
Finns det ingen, bevis för en rund jord tråd?
Citera
2022-03-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Hur kan du få mer konkret bevis? Och du kan faktiskt kolla det själv om du vill ta en kryssning eller någon flygresa. Du tror inte på gravitationen, men du tror på magi när det kommer till stjärnor. De tre sakerna jag nämnde är avgörande bevis, och jag har aldrig sett något som påminner om motbevis.

Ok. Vad bra.
Magi? Nja om vi skulle förstått skulle det bara vara kunskap.
Ett slumpartat system med gravitation som håller ihop allt och bildar en komplex tillvaro för liv att frodas i låter lite fantasy.
Mer fantasy än vad du menar med magi i mina öron.
Citera
2022-03-11, 23:36
Medlem
Citat:
Troligen eftersom allt som hör denna jorden till dras mot sin gemensamma frekvens man delar med denna omgivning.
Kort sagt. Har nog snarare med frekvenser att göra än massa och riktning.

Kanske. Det kom jag på nu så att vara superseriös i en flummig tråd behövs väl ändå inte.
Finns det ingen, bevis för en rund jord tråd?
Vilken frekvens pratar du om stolle? Finns massor med bevis på en rund jord i denna enorma tråd. Vad sägs om solnedgångar, polstjärnan, södra korset samt att vi faktiskt hittar, båtar som flyg, på denna jord. Mer och mer börjar jag se att du är en dum bot, vilket du visat frekvent i andra trådar. Eller bara jävligt dum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in