2022-03-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Putin gör sin grej, varför måste vi lägga oss i? USA invaderade Irak och bombade dom tillbaka till stenåldern, och invasionen var baserat på en lögn!

Så alla som trashar Ryssland, var ni lika motståndiga mot USA under Irak kriget?

Libyen är ett annat exempel då USA utövat sin makt, för att störta ett annat land.

Dom flesta som tar Ukrainas parti här, vet så mycket om konflikten som nyheterna tillåtit dom att ta del av.

Ukraina är korrupt och genomruttet. Ryssland är också väldigt korrupt, jag är inte partisk här. Det är inte vår fight.
Citera
2022-03-12, 19:16
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Är lite halv-ryss själv och fattar inte vad dom håller på med, Putin borde avgå rakt av och aldrig mer visa sig offentligt. Släpp Ryssland fritt! Nu!
Citera
2022-03-12, 19:21
Medlem
Gillar inte Ryssland.
Men... i detta kriget "hejjar" jag på ryssarna. av någon aledning har jag svårt att sympatisera med ukrainare.
Jag hoppas bara att de stannar vid ukraina.

Mina anledningar till att inte gilla ukrainare:
- De behandlar sina minoriteter dåligt. Förbjuder dem att prata modersmål/ undervisning. Men det skriver ingen om i svenska nyheter, att de bombat doneszk i 8 år. Att ungrare och ryssar blir hotade, får hus uppbrända och staten blundar för det..
- Det är ett av det mest korrupta landet i europa.
Citera
2022-03-12, 19:26
Medlem
Citat:

Har svårt för länder med hög korruption, lågutbildad befolkning, diktatur. Listan går göra lång… Ryssland kommer aldrig komma på rätsida då korruptionen är så djupt rotad att den mer eller mindre har blivit en tradition.
Citera
2022-03-12, 19:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Putin gör sin grej, varför måste vi lägga oss i? USA invaderade Irak och bombade dom tillbaka till stenåldern, och invasionen var baserat på en lögn!

Så alla som trashar Ryssland, var ni lika motståndiga mot USA under Irak kriget?

Libyen är ett annat exempel då USA utövat sin makt, för att störta ett annat land.

Dom flesta som tar Ukrainas parti här, vet så mycket om konflikten som nyheterna tillåtit dom att ta del av.

Ukraina är korrupt och genomruttet. Ryssland är också väldigt korrupt, jag är inte partisk här. Det är inte vår fight.

Två Frågor; Vem invaderade Kuwait`? USA eller Irak? Vem sköt ner och var involverad i Boeingen dvs Lockerbie? USA eller Libyen? Riktigt Dumskalle därför angrep USA Libyen och Irak. Läs din Historia innan du skriver skit
Citera
2022-03-12, 19:29
Medlem
Citat:

Enkelt!

Du o jag är goda grannar.
Du har en attraktiv strandtomt o jag har bara skog på min tomt.

En dag bestämmer jag mig för att nu är det min tur att ha strandtomten o med en fredlig operation (m vapen) tar jag över din strand.
Protesterar du? Ja, då tar jag över ditt garage o slår isönder din bil.
Protesterar du fortfarande? Ja, då krossar jag alla fönster i ditt hus o stänger också av vatten o el.
osv. osv. osv.

Därför står jag på Ukrainas sida i denna sak!
Citera
2022-03-12, 19:45
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:

Varför hatar du svenskar? Jag hatar inte ryssar men däremot Ryssland. För de startade ett krig utan riktig anledning. För gubbjäveln är gammal och det är inte hans barn som inte kommer växa upp utan en pappa. Hade Putin själv satt sig i en stridsvagn i Ukraina hade jag haft liiiiiite respekt för honom ändå.
Citera
2022-03-12, 19:46
Medlem
Hatar inte ryssar. Hatar dock Putin och allt vad diktatur heter. Spelar ingen roll att det pågår ett informationskrig när det gäller att välja sida: Ryssland är repressivt och Ukraina är mer eller mindre modern demokrati. Så till vida vi inte vill ha det som i Ryssland bör vi inte bara stödja Ukraina utan också motarbeta Putins regim.
Vi måste dock komma ihåg att visa empati med den gemene ryssen och hitta sätt att stöta dem den dag regimen faller. Även många som stödjer Putin. De är avtrubbade efter ett liv av hjärntvätt. Nu väntar fattigdom och elände.
Citera
2022-03-12, 19:56
Medlem
Citat:

Varför ser du Ukraina som övermakten? Varför slåss inte Ryssland mot nato om det nu vore som du säger?
Citera
2022-03-12, 20:22
Medlem
Det är inget fel på Ryssar. Jag tycker dessutom att vissa gränsdragningar som gjordes efter Sovjetunionens fall var förhastade.

Några saker som gör att Ryssland är dåliga:
  • Ryssland har länge genom hybridkrigföring försökt destabilisera liberala demokratier i västvärlden.
  • Ryssland saboterar i och destabiliserar grannländer som de anser vara i deras intressesfär.
  • Ryssland har flertalet gånger genomfört attentat på oppositionella, inuti och utanför sina gränser.
  • Cyberattacker.
  • Omfattande försök att manipulera val och omröstningar i andra länder.
  • Ett Ryssland som inte styrs av skurkar har en naturlig roll i ett starkt, stabilt och blomstrande Europa. I ett sådant Ryssland är vanliga medborgare friare och rikare.
  • En konsekvens av om Ryssland blir stärkt och går segrande är att det radikalt ökar sannolikheten för fler krig. Tänker i första hand på Taiwan och Moldavien, men även andra konflikter riskerar att flamma upp.
  • Ett Ryssland i konflikt med väst uppmuntrar även Kina att välja konflikt istället för samarbete med väst.
Citera
2022-03-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Två Frågor; Vem invaderade Kuwait`? USA eller Irak? Vem sköt ner och var involverad i Boeingen dvs Lockerbie? USA eller Libyen? Riktigt Dumskalle därför angrep USA Libyen och Irak. Läs din Historia innan du skriver skit

USA invaderade iraq med motiveringen att Saddam hade massförstörelsevapen. Detta var en lögn.
Verkliga anledningen var att Saddam inte längre ville handla med US dollar.

USA ingrep under inbördeskriget i Libyen, som de själva varit med och initierat under arabiska våren. Khadafi och ett flertal andra nordafrikanska länder ville sluta handla i US dollar, och istället använda dinarer.

ok?
Citera
2022-03-12, 20:28
Medlem
Citat:

Hatar inte ryssar. Hejar på det Ukrainska folket och att de kan försvara sin frihet. Vi bör hjälpa dem eftet bästa förmåga.

Vi som minns Europa innan Sovjet föll samman kan berätta för er ungtuppar att det inte var så fantastiskt med kommunism
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in