2022-03-12, 18:58
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Man behöver väl inte stå 30m ifrån och offra sitt liv med sådan i händerna?
Det kan vara riggat i förväg och avfyrat från distans. Finns någon video som påstås visa var de som opererar denna befinner sig vilket i själva verkat är några 100 meter längre bort och att de använder den första smällen (man ser en knall innan med svart rök en bit ifrån) som en indikator för när de ska avfyra. Hur i helvete det går till har jag ingen aning om. Tror inte heller det är något de själva vill avslöja om så är fallet. Men jag är själv skeptisk men det finns de som hävdar att så ska vara fallet.
Citera
2022-03-12, 18:59
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det handlar inte om vad jag tror på utan det är den informationen som presenteras.
Du är fri att tolka den hur du vill.
Men lägg av. Du är inte källkritisk och det är så tragiskt för dig. Kommer Mauripol att bli intaget av mongolen under helgen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Ryssland är världens näst största leverantör av Olja.

Dom är världens största leverantör av gas, mineraler, konstgödsel och vete (tillsammans med Ukraina).

Du gör matten.

"Du gör matten" är inte ett uttryck som existerar på svenska.

Och Ryssland behöver världen mer än världen behöver Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Blir en fin fjäder i hatten för Putin när han går till historien för att ha mördat två miljoner människor på en dag.

Visst kan det vara ett svin ..Men det har Sovjet alltid beskyllts för vara sedan 1917 ..
Det mystiska är hur ngn kan vara så h..es dum i huvudet mucka bråk med en " Officersdiktator "

Lukasjenko står med Kepsen i näven vill slicka röv + rätt så ....Lets have a look at the Facts
Så fungerar det med tyranner egalt vad slags ***ister Kommunister eller Fascister eller Nazister

Yttrandefrihet finns ingen stans vad jag vet .. Ställ er på Sergels torg Haila ropa jag vill skicka alla judesvinen till Tel Aviv ..finkad fem minuter senare ..

För varje artillerigranat som slår ner i Kiev är det en Spik i Kistan för demokratiaspirationerna i randstater
Alla klurar ju ut den ---- Jag kan göra som Lukasjenko eller som Zelenskyj som är i Vinnarhålet få en handgranat i Munnen framför exekutions patrullen --Den klarar alla .. NO Brainer
Darrningarna i knävecken på andra randstater .. Vad hindrar Putler köra vidare när växeln är ilagd på stridsvagnen
För h..e säger dessa " Bluffdemokratiers " Kammare --- ett felvalt ord + blir det inga val på 30 år
Och ingen gas till värmen ..
Shut the F*ck up ligg lågt ----Så bra nära är Sovjetunionen 2.0 klart ... om det vill sig illa

VEM STICKER UPP EFTER DETTA ??

Snacket är klart Lavrov senast " Invasion ---var ngn stans Har jag inte hört "
2 miljoner flyktingar .. Det ser ju alla att det gick åt h..e Randstater .Naaaehh så skal vi inte ha det vi Också FÖRHÅLLA SIG TILL VERKLIGHETEN
Citera
2022-03-12, 19:00
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ryssland är världens näst största leverantör av Olja.

Dom är världens största leverantör av gas, mineraler, konstgödsel och vete (tillsammans med Ukraina).

Du gör matten.

Tyvärr, jag är nog inte hälften så smart som du eventuellt inbillar dig.

Vad vill du ha sagt?
Citera
2022-03-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Det medlemmar som går igång sexuellt på folkmord och Botox-skadade 70-åriga dvärgar tycks ha svårt att ta in är detta med innebörden av ordet "vinna" i krigskontext. Att de ryska väpnade styrkorna i denna David-Goliat-situation tids nog kommer att lyckas ockupera hela Ukraina tvingas vi tyvärr alla att ta för givet.

Naturligtvis hatten av och största respekt för det Ukrainska motståndet hittills; modet, uppoffringarna, umbärandena. Imponderande. Skulle jag aldrig ha tippat på förhand. Eloge! I längden så är situationen dessvärre ohållbar utan (mer) hjälp utifrån.

Om dvärgen somliga homosexuella män på forumet uppenbart vill bli älskade och påsatta av sett till ratio eget stridskapital/motståndarens stridskapital inte ens lyckas ockupera Ukraina så kommer dvärgen med argumenterbart fog gå att betrakta som den största floppen till erövrare i världshistorien.

Det är ockupationen som ska vara hans egentliga huvudvärk - naturligtvis inte invasionen sett till stridskapitalet - eftersom överlägset stridskapital inte omedelbart är en tillgång för en hållbar och lyckad ockupation. Dvärgen må ha charmat homosexuella män på FB, men knappast ukrainarna.

När fjollan nu (På riktigt nu. Man. 70+. Botox...) på resan dit lyckats prickat av alla brott mot mänskligheten som finns på listan kommer det nämligen knappast sänka motivationen att hämnas på ockupanten hos de tusentals lokala motståndsceller som växer fram.

Alltså jag vette faen om dom kommer lyckas. Senast idag såg vi ju en pluton skytte och två stridsvagnar slå ut i vart fall ett kompani av stridsvagn och ett antal skyttesoldater. Det vi faktisk kan se på bilderna är i vart fall 40-50 ryssar döda och ett okänt antal ukrainare, ryssarna skjuter ändå rätt myclet in i skogen som anfallet kom ifrån. Säg 10 döda ukrinare för att göra det lätt.

Ukraina kan säkert ställa upp med 500k soldater inkl influget folk. 1:5 ration. Har Ryssland 2,5 miljoner soldater för detta krig? Med tanke på hur dåligt dom skött sig tror jag dom få det tufft att ta landet sålänge inte kärnvapen sätts in. Vaccumbomberna som dom hade med sig vid dagens anfall fick dom aldrig iväg och ukrainarna vet att dom vagnarna ska man slå mot.
Citera
2022-03-12, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
"Du gör matten" är inte ett uttryck som existerar på svenska.

Och Ryssland behöver världen mer än världen behöver Ryssland.

Sluta svamla. Världen skriker efter fossil energi.

Vi har totalt misslyckats med elbilar och vindkraft..

1.0 procent av alla bilar är 100 el bilar. Totalt fiasko.
Citera
2022-03-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Visst kan det vara ett svin ..Men det har Sovjet alltid beskyllts för vara sedan 1917 ..
Det mystiska är hur ngn kan vara så h..es dum i huvudet mucka bråk med en " Officersdiktator "

Lukasjenko står med Kepsen i näven vill slicka röv + rätt så ....Lets have a look at the Facts
Så fungerar det med tyranner egalt vad slags ***ister Kommunister eller Fascister eller Nazister

Yttrandefrihet finns ingen stans vad jag vet .. Ställ er på Sergels torg Haila ropa jag vill skicka alla judesvinen till Tel Aviv ..finkad fem minuter senare ..

För varje artillerigranat som slår ner i Kiev är det en Spik i Kistan för demokratiaspirationerna i randstater
Alla klurar ju ut den ---- Jag kan göra som Lukasjenko eller som Zelenskyj som är i Vinnarhålet få en handgranat i Munnen framför exekutions patrullen --Den klarar alla .. NO Brainer
Darrningarna i knävecken på andra randstater .. Vad hindrar Putler köra vidare när växeln är ilagd på stridsvagnen
För h..e säger dessa " Bluffdemokratiers " Kammare --- ett felvalt ord + blir det inga val på 30 år
Och ingen gas till värmen ..
Shut the F*ck up ligg lågt ----Så bra nära är Sovjetunionen 2.0 klart ... om det vill sig illa

VEM STICKER UPP EFTER DETTA ??

Snacket är klart Lavrov senast " Invasion ---var ngn stans Har jag inte hört "
2 miljoner flyktingar .. Det ser ju alla att det gick åt h..e Randstater .Naaaehh så skal vi inte ha det vi Också FÖRHÅLLA SIG TILL VERKLIGHETEN

Absolut! Det bästa är att förhålla sig till verkligheten och sätta Ryssen på plats en gång för alla.
Citera
2022-03-12, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Alltså jag vette faen om dom kommer lyckas. Senast idag såg vi ju en pluton skytte och två stridsvagnar slå ut i vart fall ett kompani av stridsvagn och ett antal skyttesoldater. Det vi faktisk kan se på bilderna är i vart fall 40-50 ryssar döda och ett okänt antal ukrainare, ryssarna skjuter ändå rätt myclet in i skogen som anfallet kom ifrån. Säg 10 döda ukrinare för att göra det lätt.

Ukraina kan säkert ställa upp med 500k soldater inkl influget folk. 1:5 ration. Har Ryssland 2,5 miljoner soldater för detta krig? Med tanke på hur dåligt dom skött sig tror jag dom få det tufft att ta landet sålänge inte kärnvapen sätts in. Vaccumbomberna som dom hade med sig vid dagens anfall fick dom aldrig iväg och ukrainarna vet att dom vagnarna ska man slå mot.

Putin vill inte ha Ukraina. Han ville ha Krim.

Han vill skapa gigantiskt flyktingkaous till Norra Europa.

Han har lyckats. Migrationsverket tror att vi kommer få ta emot 200k bara detta år.

4k per vecka.

Kommer sänka vår ekonomi.
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2022-03-12 kl. 19:06.
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Har du en kilde på dette?

Står här:

”Det blir ingen aktiehandel på Moskvabörsen kommande vecka. Det står klart efter att den ryska centralbanken valt att förlänga handelsstoppet till den 18 mars.”

https://www.di.se/nyheter/handelsstoppet-pa-moskvaborsen-forlangs/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Har du en kilde på dette?

https://www.di.se/nyheter/handelsstoppet-pa-moskvaborsen-forlangs/
Citera
2022-03-12, 19:06
Medlem
Citat:
Putin vill inte ha Ukraina.

Han vill skapa gigantiskt flyktingkaous till Norra Europa.

Han har lyckats. Migrationsverket tror att vi kommer få ta emot 200k bara detta år.

4k per vecka.

Kommer sänka vår ekonomi.

Jag tror att ukrainarna kommer återvända så fort kriget är över förutom den procent som hittat kärleken eller dom få procent som kan tänka sig att leva som bidragstorskar. Säg att 200k kommer, jag tror att vi max kommer stå kvar med 10 000 som permanent böir kvar här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in