2022-03-12, 18:53
Medlem
platyzmas avatar
Var sitter Prostatjevitj och Navaljny?

Är fritagningar omöjliga i krigstid?
Citera
2022-03-12, 18:53
Medlem
Sqrbankens avatar
Det medlemmar som går igång sexuellt på folkmord och Botox-skadade 70-åriga dvärgar tycks ha svårt att ta in är detta med innebörden av ordet "vinna" i krigskontext. Att de ryska väpnade styrkorna i denna David-Goliat-situation tids nog kommer att lyckas ockupera hela Ukraina tvingas vi tyvärr alla att ta för givet.

Naturligtvis hatten av och största respekt för det Ukrainska motståndet hittills; modet, uppoffringarna, stridsframgångarna. Imponderande. Skulle jag aldrig ha tippat på förhand. Eloge! I längden så är situationen dessvärre ohållbar utan (mer) hjälp utifrån.

Om dvärgen somliga homosexuella män på forumet uppenbart vill bli älskade och påsatta av sett till ratio eget stridskapital/motståndarens stridskapital inte ens lyckas ockupera Ukraina så kommer dvärgen med argumenterbart fog gå att betrakta som den största floppen till erövrare i världshistorien.

Det är ockupationen som ska vara hans egentliga huvudvärk - naturligtvis inte invasionen sett till stridskapitalet - eftersom överlägset stridskapital inte omedelbart är en tillgång för en hållbar och lyckad ockupation. Dvärgen må ha charmat homosexuella män på FB, men knappast ukrainarna.

När fjollan nu (På riktigt nu. Man. 70+. Botox...) på resan dit lyckats prickat av alla brott mot mänskligheten som finns på listan kommer det nämligen knappast sänka motivationen att hämnas på ockupanten hos de tusentals lokala motståndsceller som växer, växt- och som kommer fortsätta att växa fram.
Senast redigerad av Sqrbanken 2022-03-12 kl. 18:56.
Citera
2022-03-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Putin o kompisar kan väl sälja sina atombomber till Iran innan Ryssland kollapsar. Sarmat-missilerna också. Putin kan ju sedan leva som en respekterad kung i Iran ! Så hade jag gjort.

Frågan är hur många som fungerar...
Citera
2022-03-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Och i slutet ser man hur "ammokarusellen" under tornet brinner av, högtryckslåga ur tornluckorna. SÅÅÅÅ bra att ha ammunition och folk i samma utrymme på en MTB

En besättningsman mindre. Och en laddautomat som river loss armen på skytten eller befälhavaren när den känner för det
Citera
2022-03-12, 18:55
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vad Putin säger är ofta bara svepskäl eller delskäl till varför de har invaderat.

Jag hör vad du säger (skriver). Men det där går att applicera på vilken jävla väst-clown som helst. Och jag syftar inte nödvändigtvis på svepskäl för just "invasion", utan vilket annat angrepp som helst.

Putin är inte mindre oberäknelig än exempelvis Biden eller Erdogan. Att du och jag trots allt kanske upplever motsatsen just nu är ju bara för att vi har bestämt oss för att det vi tror oss veta är den sanna sanningen och att allt Ryssland meddelar är ren skitsnack.

Och medan vi sitter här, trygga bakom våra skärmar och leker experter, så lider civila ryssar och ukrainare något så in i helvete. Och vi kan inte göra ett skit åt det. För det här är penismätning på högsta nivå bland gamla gubbjävlar på poster de inte förtjänar (och vissa krigare-wannabe's i den här tråden).
Citera
2022-03-12, 18:55
Medlem
serbisknegers avatar
Mongolisk hundmat.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1502704087543996419
Citera
2022-03-12, 18:56
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Förstår inte hur plan från Moskva ska kunna komma till Serbien, vilken flygväg har dom då?
De flesta luftrum är ju stängda för ryskt flyg i Europa.

Det är väl bara att flyga för serberna... Är ju ryska flygbolag som inte får flyga över mängder av länder i Europa. Serberna kan flyga plan till Moskva och sedan flyga ryssjävlar till Serbien, som sedan kan ta sig vidare från Serbien.

https://www.flightradar24.com/data/flights/ju651#2b1c7df3
https://www.flightradar24.com/data/flights/ju671#2b1c6fc1
https://www.flightradar24.com/data/flights/ju652#2b1cd429
https://www.flightradar24.com/data/flights/ju9062#2b1d30ea

Några flyg till Serbien i veckan är ändå mycket mindre än alla tusentals ryssjävlar som väller in i Finland varje dag. Sedan kan ryssarna flyga från Moskva till Dubai, Doha, Turkiet, o.s.v.

Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ryska centralbanken meddelar att Börsen håller stängt även nästa vecka i Moskva, Känns som att dem inte vågar öppna upp börsen.....

Usch. Hela veckan. Vilka fegisar...

Jag vill ju se den hårdaste börskraschen i världshistorien.
Citera
2022-03-12, 18:57
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Frågan är hur många som fungerar...

Precis. De verkar ju ha inte ha så lite problem med teknik och kvalitet.

De modernaste ICBM:erna driftade man väl efter typ 50% lyckade uppskjutningar. Men det räcker ju iofs för katastrof...
Senast redigerad av Ravatos 2022-03-12 kl. 18:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Döda mongoler i snön.

https://mobile.twitter.com/SputnikATO/status/1502681425652465670

Bilden ser inte äkta ut. Men man kan hoppas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Tror du på siffrorna? Jag tror inte Ukrainas heller men ni mongolälskare har ca 6000-7000 döda.

Ukraina har väl en 1500 pansarvagnar och 80% är T-64. Det betyder att de har inget kvar enligt din propaganda.
Det handlar inte om vad jag tror på utan det är den informationen som presenteras.
Du är fri att tolka den hur du vill.
Citera
2022-03-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Putin o kompisar kan väl sälja sina atombomber till Iran innan Ryssland kollapsar. Sarmat-missilerna också. Putin kan ju sedan leva som en respekterad kung i Iran ! Så hade jag gjort.

Haha bra nödplan.

Putin har kanske planerat det hela tiden 🙂

Skämt åsido, hans planer är förstörda.
Dom baserades nog på felaktig info och nu har han startat ett krig som han har 0 koll på.

Det enda vettiga han kan göra, är att helt lämna Ukraina.

Det kommer han inte att göra.

Återstår: köttkvarnen NATO
Citera
2022-03-12, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Jag hör vad du säger (skriver). Men det där går att applicera på vilken jävla väst-clown som helst. Och jag syftar inte nödvändigtvis på svepskäl för just "invasion", utan vilket annat angrepp som helst.

Putin är inte mindre oberäknelig än exempelvis Biden eller Erdogan. Att du och jag trots allt kanske upplever motsatsen just nu är ju bara för att vi har bestämt oss för att det vi tror oss veta är den sanna sanningen och att allt Ryssland meddelar är ren skitsnack.

Och medan vi sitter här, trygga bakom våra skärmar och leker experter, så lider civila ryssar och ukrainare något så in i helvete. Och vi kan inte göra ett skit åt det. För det här är penismätning på högsta nivå bland gamla gubbjävlar på poster de inte förtjänar (och vissa krigare-wannabe's i den här tråden).

Ryssland är världens näst största leverantör av Olja.

Dom är världens största leverantör av gas, mineraler, konstgödsel och vete (tillsammans med Ukraina).

Du gör matten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in