2022-03-12, 16:54
Medlem
I-van-Toers avatar
Björnar (Tu-95) i luften som bombat lite här och där tydligen. Första gången hittills de använts vad jag vet. Annars har man väl förlitat sig på TOS-1 m m.
Citera
2022-03-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Tydligen har dom funnit bevis i ukraina nu, annars skulle dom inte gå ut så hårt med detta.

Krig har startas med mindre anledning en detta. Har forskning och odling av patogener gjorts för vapen, misstänker jag att inte Putin kommer ta det så bra...

Så köpa jodtabletter är nog en bra idé, om dom nu fortfarande finns...

Haha, ryssarna skulle aldrig gå ut hårt med propaganda och lögner. Allt måste va sant
Jodtabletter mot patogener ok, du är smart du👍
Citera
2022-03-12, 16:56
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Tro inte för ett ögonblick att han lever 1 timme efter att han har vridit och tryckt på knappar.
Meditera över det du.....

Skämtar du? Vet du ingenting? Dom stora har bunkrar för att vara i och dom är utrustade med mat o vatten för några månader.

Det är sådana som du och jag som får sitta på första parkett när ukraina syndromet slutligen exploderar.

Så fundera du på det, jag kan hålla dig i handen då om du vill...
Senast redigerad av naturtvål 2022-03-12 kl. 17:10.
Citera
2022-03-12, 16:57
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Dom har väl velat ha eld upphör länge?

Är inte bara ukrainare som dör när ryssen går in i centrala Kyiv eller hur ..
Eld upphör, ger Ryssland en möjlighet att fylla på förråden för deras svältfödda trupper, inget som Ukraina kan gå med på.
Citera
2022-03-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Gjort samma iakttagelse.

Det har däremot inte jag gjort. Har du några exempel på detta?

Däremot har ju vissa högprofilerade kulturpersonligheter i Ryssland gjort det (i statsmedia på prime time, dessutom).
Citera
2022-03-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Björnar (Tu-95) i luften som bombat lite här och där tydligen. Första gången hittills de använts vad jag vet. Annars har man väl förlitat sig på TOS-1 m m.

Borde inte dessa vara lätta att skjuta ner?
Citera
2022-03-12, 16:58
Medlem
I moskén som bombades av Ryssland uppehöll sig ett 80-tal personer bland annat även turkiska medborgare.

Försöker ryssarna reta upp turken?
Citera
2022-03-12, 17:00
Medlem
NixonGonzaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Intressant på Ekots extrasändning just nu:
- 100.000 personer har anslutit sig till Ukrainas förvarsmakt de senaste 2 veckorna.
- Varje Ukrainare är nu beväpnad till tänderna, det går knappt att se skillnad på militär och civila. Det är en folkstorm, som det sades.
- Ukrainarnas motivation ökar för var dag som går.

Slutsats: Ryssland fixar inte detta. Putin är slut.

De uppgifterna kan mycket väl stämma. För en vecka sedan sades det att ca:40 000 anslutit från utlandet. Många av dessa med dokumenterad stridsvana.
Citera
2022-03-12, 17:00
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Det gör det antaligen, ellr mer troligt från Kalla Kriget. Ryssarna har fått börja damma av riktigt gamla grejer nu.

Hoppas de skött underhållet av järnvägsvagnarna lika dåligt som det vägburna, då lär det spåra ur i första bästa växel.

Ja, känns ju inte osannolikt att de får problem. Vilken Parodi. Ser framför mig komedifilmer i framtiden som anspelar på presidenten som lyckades förvandla en supermakt till U-land på några veckor, sin egen.
Citera
2022-03-12, 17:01
Medlem
Sgt.Blands avatar
Står ingen tidpunkt på denna men den är från Brovary som är typ förort till Kiev. Ett ryskt pansarfordon har fått smaka på en ordentlig träff. Kan vara NLAW i farten igen.

https://twitter.com/TarcisoRenova/status/1502673521541099526
Citera
Medlem
RusImperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer

Bear Net har varit aktivt till och från sen 25 februari.
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Borde inte dessa vara lätta att skjuta ner?

Beror ju på vilken höjd de flyger på. De kan ju nå upp till drygt 11,000 meters höjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in