Citat:
Om Weine hjälpt till så förklarar det iofs en hel del av hans konstigheter, men samtidigt blir det obegripligt att han självmant åker in med sönerna till polisen 22/8 och att sedan fortsätter att kontakta polisen 19 (!) ggr till. Att sedan skriva dagbok och för anteckningar med sönernas erkännanden efter att utredningen avslutats... nej, jag köper inte din teori utan något bevis.Utredare tror att någon vuxen lyft Kevin från vattnet till lastpallen. Finns bara en som kan ha gjort det. Det står i någon av artiklarna jag postat i dagarna. Omöjligt att pojkarna själva får upp en blöt, tung kropp ur vattnet upp på pallen. Weine tyckte mycket om Kevin. Det smärtade säkert att se pojken i vattnet. Han har ett uns känslor iaf. Eftersom endast Christian var blöt var han i vattnet. Robin hjälpte säkert till från pallen. Självklart att Weine sprang ner till sjön när bröderna kom springande skräckslagna, den ene blöt. Väldigt konstigt vore det annars. Polisen har nog en klar bild över hur det gått till. Ni som skyddar bröderna måtte tro att jag (vi andra) är helt korkade. Det säger mer om er. Bröderna har inte alla hästar hemma. DEt syns i blicken på speciellt Robin. Han är underbegåvad. Christian är nog tvärtom. Psykopat med ganska högt iq. Alltid han som fört talan. "Chefen" kallad av lillebror.....
Det finns ju andra möjligheter hur det kan ha gått till om bröderna inte kunde bära kroppen själva; vi vet ju inte vilka andra barn som var där. C och R pekar som bekant ut lite olika i samtalen med föräldrarna i nov. 1998. Det håller jag som betydligt mer sannolikt än din teori.