2022-03-12, 14:50
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Skall man tolka det som att Ryssland kommer beskjuta mål utanför Ukraina?

Det törs inte Putin göra.
Nato börjar blanda sig i kriget på riktigt med fysiskt folk som närmar sig Ryska gränserna från flera håll.
Citera
2022-03-12, 14:50
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Det har jag svårt att tro. Sedan kan det bara vara tomma hot också. Svårt att veta med Ryssland när de har ljugit så mycket.
Citera
2022-03-12, 14:51
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Ryssland gillar att komma med hot. Man har svårt med att hävda sig annars. Man vill vara den stora ryska björnen som tror att man kan bestämma över andra länder om vad som skall ske där eller inte. I verkligheten är dom mer som en förlamad chiwawa som bara skäller. Nu när andra länder synar korten så skriker dom ännu högre utan effekt på fria länder. Vet hur mottagande av att avsätta 8 höga militärer har tagits emot i Ryssland. Troligen så pyr det inom försvarsmakten och FSB. Bäst att putler ökar säkerhetsavståndet vid sina möten med 20 meter till om han vill andas en stund till.
Citera
2022-03-12, 14:51
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Syriska krigare går med ryska styrkor i krig mot Ukraina:

https://youtu.be/WzROQdECqhw

https://youtu.be/y48e_wc8Tdg

Araberna får hålla tummarna för att betalningen inte sker i rubel!

Det ska bli intressant att se hur Arabernas stridsmoral utvecklas i minusgrader?

Jag ser det hela som att Putin tvingas att skrapa i hörnen för att kunna fylla på i leden.
Citera
2022-03-12, 14:52
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
31 av 35 eller 31 av 980 bataljoner? Det är frågan.

Du vet ju att de flesta är hemma i Mordor.

De invaderande horderna har drabbats av stora förluster.
Citera
Medlem
När bönder beväpnade med AT vapen slår ut dina stridsvagnar så är kriget förlorat. Ukraina har lyckats mobilisera hela befolkningen så det här kriget kommer som bäst sluta i ett nytt Afghanistan för Ryssland.

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1502428971438325765
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det har Ryssland redan gjort, 6 mil från Polen.
Är det utanför Ukraina menar du. Kan vi komma överens om att läsa varandras inlägg någotsånär innan vi svarar. Har Ryssland beskjutit vapenleveranser i Polen?
Citera
2022-03-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Härligt att se dina landsmän anfaller fall färdiga hus 🤣🤣
Dessa herrar är snart begravda under marken.
Det är talande att propagandafilmen är från timmarna precis efter att VDV landade och inte innehåller något efter att flygplatsen jämnats med marken.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Mycket prat här om att Ryssland "startade" kriget. De avlossade den "första" kulan.

Vem som först tar till vapen och attackerar spelar ingen roll. Ointressant. Det krig som nu är synligt startade lååångt innan den första kulan avlossades.

Den som redan har övertaget behöver inte attackera. De bara ser på och väntar.

Antag att du "på fredlig laglig väg" utplånas av jurister, politiker och media. Du kommer lugnt o tyst förtvina och försvinna, och alla tycker det är rätt. Vad skulle du göra? Antingen ger du upp och blir alkoholist, kanske begår självmord...eller också attackerar du!

När du sedan attackerar står folket där o gapar förvånat. De har aldrig förstått nåt och aldrig heller velat eller orkat förstå. Men nu spärrar de upp munnen och tittar förskräckt åt höger o vänster. De ropar "Gör nåt!" .

Det synliga kriget föregås av ett Geopolitiskt krig. Ett tyst krig med muntliga o skriftliga avtal för att kunna komma åt att "lagligen" plundra. Detta att de som styr världen kommit överens om sina metoder för att plundra gör alltså metoderna "lagliga".

Jag är helt enig med dig.

Det påminner mig om när jag slog min fru och det blev rättegång. De säger att det är fel att göra så, och tänker inte på att hon hade bränt maten och att ölen inte hade rätt temperatur.

Dessutom är hon starkare än vad jag är med stöd av staten. Vad har jag? Bara mina nävar
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Ukrainska militärfordon får smaka Ryskt luftherravälde i formen av en KA-52 BKC attackhelikopter. Nästan 1 miljon visningar på 6 timmar, inte dålig reklam för Ryssen;
https://m.youtube.com/watch?v=1CODYSvibKY&feature=youtu.be

Konstigt att visa attackhelikoptrar flyga över brinnande städer och skjuta på pansarbilar när det inte är något krig. Jag trodde Ryssland bara delade ut mat och letade efter knarkande judenazister?
Citera
2022-03-12, 14:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Kanadensiska snipers går med ukrainska styrkor i slaget om Ukraina:

https://twitter.com/news18dotcom/status/1502632345857585155
Citat:
As #Russia intensifies its attack in #Ukraine, a former sniper of the Canadian forces, Wali, known as the “world’s deadliest sniper” who can “deliver 40 kills on a productive day”, has reportedly joined the #UkraineArmy.

Vi får hoppas att han kommer ha många "produktiva" dagar.

40 ryssar per dag är helt ok siffror. Kanske kryddad med en och annan tjetjen och syrier emellanåt.
Citera
2022-03-12, 14:55
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Ledarna i Ryssland verkar leva i någon form av psykos där dom tror att dom fortfarande är en stormakt som under ww2. Dom är bara pissluffare och har visat sig även helt odugliga i väpnad strid.

Ja det är framgår med all tydlighet... jävla idioter, jag trodde Putin var intelligent men här visar han ju hur jävla korkad han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in