Citat:
Ursprungligen postat av
Zwensson
Mycket prat här om att Ryssland "startade" kriget. De avlossade den "första" kulan.
Vem som först tar till vapen och attackerar spelar ingen roll. Ointressant. Det krig som nu är synligt startade lååångt innan den första kulan avlossades.
Den som redan har övertaget behöver inte attackera. De bara ser på och väntar.
Antag att du "på fredlig laglig väg" utplånas av jurister, politiker och media. Du kommer lugnt o tyst förtvina och försvinna, och alla tycker det är rätt. Vad skulle du göra? Antingen ger du upp och blir alkoholist, kanske begår självmord...eller också attackerar du!
När du sedan attackerar står folket där o gapar förvånat. De har aldrig förstått nåt och aldrig heller velat eller orkat förstå. Men nu spärrar de upp munnen och tittar förskräckt åt höger o vänster. De ropar "Gör nåt!" .
Det synliga kriget föregås av ett Geopolitiskt krig. Ett tyst krig med muntliga o skriftliga avtal för att kunna komma åt att "lagligen" plundra. Detta att de som styr världen kommit överens om sina metoder för att plundra gör alltså metoderna "lagliga".
Jag är helt enig med dig.
Det påminner mig om när jag slog min fru och det blev rättegång. De säger att det är fel att göra så, och tänker inte på att hon hade bränt maten och att ölen inte hade rätt temperatur.
Dessutom är hon starkare än vad jag är med stöd av staten. Vad har jag? Bara mina nävar