2022-03-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
För ca 40 min sen såg jag att ryska telegramkanaler anklagade Ukraina för att bomba moskéer i någon region. Citerar översättning nedan.

"AFU slutar inte beskjuta Donetsk, som ett resultat av vilket civila fortsätter att lida, förstörs livsviktig infrastruktur.

Gator Signalnaya, Avtostradnaya, en trasig moské i Kuibyshev-distriktet ...

Upprepade restaurerade bostadshus förstörde återigen granaten från de ukrainska straffbataljonerna."

När Ryssland är förstört skall allt tillhöra Ukraina. Men dom ryska övergreppen når ut i världen genom nyhetsförmedlingen.
Citera
2022-03-12, 11:30
Medlem
Aldrig aldrig aldrig bomba min moskè....
Citera
2022-03-12, 11:33
Medlem
Så nu "uppmuntrar"/tillåter man till våld mot oskyldiga människor som råkar vara av en viss ras eller etnisk bakgrund eller språklig grupp.
Ras-hat mot en impopulär etnisk grupp och religionsgrupp? Har vi inte sett det här hemska förut?

Är inte Facebook, en de facto gren av regeringen?
Detta är en skrämmande utveckling!

Döda dem. De är onda.Tycker ni som öppet hatar uppriktigt att detta är ok? Har ni ens skänkt en (om så för en endaste liten sekund)-tanke på det stackars folket som blev förtrycka av UA:s regering?

Det här är ren digital psykologisk krigföring som utövas av det "vanliga" folket.

Det intoleranta tänkesättet visar sig alltid i tider som dessa. Vi låtsas vara så angelägna om mänskliga rättigheter, demokrati och yttrandefrihet, men i själva verket är det tvärtom.

Ni som känner er träffade och kallar några här (inkl mig vid några tillfällen) för ryss-troll, pro-putin osv... uppfattar jag vara minst lika djupt inne i ett propaganda träsk som dom ni attackerar/antar för just det. Vissa av oss väljer medvetet att se gråzoner och vägrar att hoppa på den/er karusell.

Mass-psykos det här!
Citera
2022-03-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
JUST NU: Ryssland varnar för svenskt Nato-medlemskap

Och det är en video på det hela med svensk musik nu börjar jag bli orolig allvar

https://www.youtube.com/shorts/ykpvkm9P0N8?&ab_channel=madarauchiha :O

Oro dig inte. Ryssen är slut. Att den har häcken full med att mörda UA barn i sina dödsryckningar förändrar inte det.
Citera
2022-03-12, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ryssland varnar återigen Sverige för att ansluta sig till Nato och säger att det skulle kräva "vedergällningsåtgärder", skriver TT.

– Det är uppenbart att Finlands och Sveriges anslutning till Nato, som i första hand är en militär organisation, skulle få allvarliga militära och politiska konsekvenser som kräver att man reviderar hela skalan av relationen till dessa länder och vidtar vedergällningsåtgärder, säger Sergej Beljajev på ryska UD till Interfax.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

https://www.gp.se/nyheter/sverige/ryssland-upprepar-varning-till-sverige-1.67698842å

Ok, tärningen är kastad.

Man kan inte anklaga Putin för att vara otydlig.
Putin hotar öppet demokratier, som inte ens gränsar till Ryssland. Han implicerar storskaligt flerfrontskrig.

Dessa hot kan han aldrig ta tillbaka. Såret kommer inte läkas förrän hans regim är knäckt och Ryssland fallit sönder.

Putin tänker sig alltså att han ska styra med våld i Norden också, ändå fram till Norge...

Mysig snubbe...

Han gräver sin egen grav med grävskopa.
Citera
2022-03-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Vem bryr sig vad putler säger?

Får vi svenskar ej ha egen vilja?

Hörde någon för någon dag sedan att vi inte kommer att ansluta oss till NATO, kommer inte ihåg vem som sa det men någon högre uppsatt iaf.

Men det är klart det är så som du säger , i detta läge är det kanske lite väl risky
Senast redigerad av Offermod 2022-03-12 kl. 11:40.
Citera
2022-03-12, 11:37
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Aldrig aldrig aldrig bomba min moskè....
Det är Ukraina som bombad moskeen
Citera
2022-03-12, 11:39
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:

Och det är en video på det hela med svensk musik nu börjar jag bli orolig allvar

Det är inget att oroa sig för. Om du är orolig att ryssen ska få ordentligt på nöten så är bästa sättet att ni helt enkelt retirerar medan det finns nått kvar att rädda. Sverige går med i NATO om dom vill, det är inget ni rysstroll har att göra med.
Citera
2022-03-12, 11:39
Medlem
Citat:

är det inte detta du ville? du är ju helt hysteriskt pro ussr... detta måste vara glädjande nyheter
Citera
2022-03-12, 11:40
Medlem
Mycket prat här om att Ryssland "startade" kriget. De avlossade den "första" kulan.

Vem som först tar till vapen och attackerar spelar ingen roll. Ointressant. Det krig som nu är synligt startade lååångt innan den första kulan avlossades.

Den som redan har övertaget behöver inte attackera. De bara ser på och väntar.

Antag att du "på fredlig laglig väg" utplånas av jurister, politiker och media. Du kommer lugnt o tyst förtvina och försvinna, och alla tycker det är rätt. Vad skulle du göra? Antingen ger du upp och blir alkoholist, kanske begår självmord...eller också attackerar du!

När du sedan attackerar står folket där o gapar förvånat. De har aldrig förstått nåt och aldrig heller velat eller orkat förstå. Men nu spärrar de upp munnen och tittar förskräckt åt höger o vänster. De ropar "Gör nåt!" .

Det synliga kriget föregås av ett Geopolitiskt krig. Ett tyst krig med muntliga o skriftliga avtal för att kunna komma åt att "lagligen" plundra. Detta att de som styr världen kommit överens om sina metoder för att plundra gör alltså metoderna "lagliga".
Citera
2022-03-12, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Om Ukraina faller, faller hela Europa.

Zelensky Says 'Europe Will Fall If Ukraine Falls', Even As Russia Claims He's In Poland
https://www.republicworld.com/world-news/russia-ukraine-crisis/zelensky-says-europe-will-fall-if-ukraine-falls-even-as-russia-claims-hes-in-poland-articleshow.html

Starka ord från en person som högst har en vecka kvar i livet.

Både EU ovh NATO har avisat att Ukraina.
Citera
2022-03-12, 11:41
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Det är en drönare som spränger en stor grupp med soldater.

Och det tycker du är kul och tror att det är Guds vilja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in