2022-03-12, 13:23
Medlem
En person som lever med ett dödshot avlider i en trafikolycka med personer som ska skydda honom.

Efter denna händelse är det knäpptyst från media polis och politiker.

Konstigt tycker jag.
Citera
2022-03-15, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
En person som lever med ett dödshot avlider i en trafikolycka med personer som ska skydda honom.

Konstigt tycker jag.

Den absolut vanligaste orsaken till tystnad är att det inte finns något mer att säga.

Det vore bra jävla mycket konstigare om politiker, media och polis prioriterade en trafikolycka framför gängmord, pandemi och europeiska storkrig.
Citera
2022-03-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh

Konstigt tycker jag.
Det är det viktigaste just nu - hans konstiga död och corona som DAGLIGEN skördar förtfarande runt 40 döda om dagen!!! Men kriget i främmande land är viktigare och lämpligare för att täcka över svenska tragedier!
Citera
2022-03-15, 21:33
Medlem
Något känns väldigt otäckt med detta.
Nånting bakomliggande.Något korrupt.
Det är inte första eller sista gången poliser avrättar de de anser obekväma och döljer det i korruptionens ludd.
Polismyndigheten i Sverige är genomkorrupt
Citera
2022-03-16, 06:31
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Den absolut vanligaste orsaken till tystnad är att det inte finns något mer att säga.

Det vore bra jävla mycket konstigare om politiker, media och polis prioriterade en trafikolycka framför gängmord, pandemi och europeiska storkrig.
Nu är det väldigt långvarig tystnad och då är det lätt hänt att man blir konspiratorisk och du ser väl i vilket forum tråden ligger.
Citera
2022-03-16, 07:53
Medlem
Man har inte hört eller läst ett knyst från något ögonvittne ur allmänheten.
Att ingen färdandes på Sveriges pulsåder inte sett vurpan med egna ögon är ganska osannolikt.

Jag kan inte tolka det på något annat sätt än att myndigheterna belagt de sannolika vittnena med yppandeförbud.

Att en "olycka" där ett skyddsobjekt i en säkerhetsbil körd av en specialutbildad förare mitt på E4:an dödas utan ett enda vittne skulle väcka misstanke om att det föreligger något fuffens är väl knappast konstigt?

Till och med följebilen låg över en kilometer bakom och såg ingenting.

Det luktar skunk ända hit. 400 km därifrån!
Citera
2022-03-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boibuss
Att ingen färdandes på Sveriges pulsåder inte sett vurpan med egna ögon är ganska osannolikt.

Jag kan inte tolka det på något annat sätt än att myndigheterna belagt de sannolika vittnena med yppandeförbud.

Att en "olycka" där ett skyddsobjekt i en säkerhetsbil körd av en specialutbildad förare mitt på E4:an dödas utan ett enda vittne skulle väcka misstanke om att det föreligger något fuffens är väl knappast konstigt?

Till och med följebilen låg över en kilometer bakom och såg ingenting.

Det luktar skunk ända hit. 400 km därifrån!
Håller med. Det är mycket som är skumt kring detta fall. En annan anledning till att man inte fått läsa om några vittnen ur allmänheten kan vara att det helt enkelt inte finns några vittnen bland allmänheten för att krocken så som det har beskrivits i tidningarna, aldrig skedde utan allt var iscensatt, alltså en s.k. skenmanöver.
Citera
2022-03-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nu är det väldigt långvarig tystnad och då är det lätt hänt att man blir konspiratorisk och du ser väl i vilket forum tråden ligger.

Jo, visst. Lätt hänt. Men det går väl ändå att ha lite verkshöjd på vad som får kvalificera in till att bli konspirationsteorier.
Citera
2022-03-17, 07:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boibuss

Så länge det råder förundersökningssekretess och inte ens trafikverkets utredning får ta del av materialet så lär inte Aftonbladet heller få publicera det. Men enligt Särskilda Åklagarkammaren har det hållits förhör med både vittnen från olycksplatsen och personer inom polisen.
Att så här stora utredningar med intern sekretess tar runt ett år är tydligen inte alls ovanligt.
Citera
2022-03-21, 18:18
Medlem
Hoppade in för att se om det kommit fram till en orsak till olyckan, men det av inläggen ovan att allt är höljet i dunkel.
Kanske tar tid att undersöka bil mm. Men en grundlig utredning är de anhöriga till Lars och de två poliser som dog i tjänsten minst sagt värda.
Citera
2022-03-22, 07:33
Medlem
Det finns iallafall några ljudvittnen, dels från "bonden" som bor i närheten och dels av övervakningskameran.
En dubbelsmäll-däcktjut-smäll.
Tror på terrordåd från främmande makt och det blir munkavlat i 70 år pga rikets säkerhet.
Citera
2022-03-30, 13:44
Medlem
Haha detta är helt tystat forfarande? Vad hände med utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in