Citat:
Ursprungligen postat av
Smockad
Sluta. Det där är bara påståenden. Nära att anmälan går vidare, nära att miljardärer stämmer honom. Det är mycket du har sagt här som visat sig vara helt fel, så de där påstående är inte värda någonting så länge du inte kan styrka dem. Och vad skulle de hjälpa Bulletin om Tholin blir stämd?
Det är snarare du och andra som driver kampanj mot Tholin. Han lämnade bolaget för ett halvår sedan. Att hamna i en konkursförhandling istället för att betala skulden var Tinos beslut, som inte har ett jota med Tholin att göra, för han var borta från bolaget långt innan dess. Det var Tino som gjorde den felaktiga och helt verklighetsfrämmande bedömningen att skulden att framstå som ett lån. Inte Tholin. Och så vidare.
Tholin ville dessutom att Bulletin skulle ansöka om rekonstruktion i höstas, medan Tino påstod att det inte behövdes. Med facit i hand är det enkelt att konstatera vem som hade rätt, så han borde nog ha lyssnat på Tholin, som verkar ha mer koll på företagande än Tino.
Men Tholin sitter inte i styrelsen, har ingen ledande befattning i bolaget och är inte ens anställd, så ren galenskap att skylla Bulletins misslyckanden på honom. Det är Tino själv som fattar alla dåliga beslut.
Det jag har sagt har inte visat sig vara fel. Jag ger er insider information månader i förväg. Det är inte många som känner till att Tholin håller på att bli stämd och det är inte många som känner till detaljerna i polisanmälningarna.
Och anmälan mot Jannik Svensson, Tino Sanandaji och Dan Korn las ner precis som jag sa. Jag kom ut med den informationen innan det var offentligt så sluta snacka skit.
Och förresten, du kanske inte har insett hur otroligt fördelaktig konkursen var för Tino Sanandaji. Alla Bulletins skulder rensades direkt bort. Tino Sanandaji tog över alla aktier och äger nu 100% av bolaget medan Pontus Tholin äger 0%.
Dessutom krävde konkursboet tillbaka miljonen av Pia Ribhammar som knappt kommer få någonting då den miljonen kommer att delas upp bland andra.
Pontus Tholin och Pia Ribhammar är verkligen klantarslar. Istället för att sätta moderbolaget Neo Visa Ventures AB i konkurs som även skulle sätta Bulletin AB i konkurs, så satte de Bulletin AB i konkurs. Den enda effekten av det är att alla skatteskulder och skulder till andra finansiärer (som låg på Bulletin AB) rensades bort samtidigt som Pontus Tholin blev av med alla sina aktier. Snacka om misslyckat. Sist jag hörde så kokar Pontus Tholin just nu av ilska och ringer runt som en dåre och skriker efter att han hörde att Tino Sanandaji köpte konkursboet. I hans fantasivärld så har Tino Sanandaji inga investerare bakom sig så han förstår inte hur det var möjligt för Tino Sanandaji att köpa konkursboet.
Föresten, det har gått 6 månader sen Pontus Tholin fick sparken och han är fortfarande arbetslös.