2022-03-06, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Såå! Ge mig bevis för dina påståenden annars faller det platt som jorden själv..
Jag har skrivit ner de bevisen så många gånger för andra plattskallar att jag inte orkar lägga tid på det igen. Om du klarar av det kan du se igenom tråden, men det är nog för mycket jobb. Men ..... jag gör ett undantag för dig om du kommer med något bevis på att jorden är platt. Och det räcker inte att säga att jorden ser platt ut.
Citera
2022-03-06, 21:04
Medlem
Citat:
Jo. de säger att Felix hoppade från den höjden och oops så råkade jorden INTE snurra vid det tillfället så att han landade på ett någorlunda bra avstånd för upphämntning.

Nog sagt om det så köper nasa upp kring 98% av allt helium. Kan man fundera på varför.

Du byter ämne som vanliga människor byter underkläder. Är det för att få tjafsa lite som du gör detta?
Jorden roterar vilket till och med bevisats av de som inte tror den roterar så det behöver du aldrig tvivla på. Finns på film när de misslyckas gång på gång med att bevisa en stationär jord trots dyr utrustning och otaliga försök att få de värden de vill ha.

Du kan börja med att förklara de fenomen som vi bett tidigare plattjordare att göra, ingen har velat göra detta eftersom de då inte längre kan påstå att jorden är platt.

Förklara årstider tillsammans med dag och natt i ett och samma system, går det på en platt jord?
Citera
2022-03-06, 21:37
Medlem
Citat:
Jo. de säger att Felix hoppade från den höjden och oops så råkade jorden INTE snurra vid det tillfället så ...

Det är helt korrekt att jorden inte "snurrade" relativt Felix. Vad du inte låtsas förstå är att det är exakt vad vi kan förvänta oss. Felix har inte förändrat sin rotation relativt jorden och därför snurrar inte jorden relativt Felix.

Nu är jag ganska övertygad om att du bara trollar men du gör det ändå bra, du har förstått att plattisar har ytterst svårt att förstå att rörelse är ett relativt begrepp. En betydligt intressantare fråga är varför vissa har så svårt för ett begrepp som relativt, att de inte begriper att t.ex en hastighet är relativt något. När vi säger att bilens hastighet är 100 km/h så är det relativt marken, bilens hastighet relativt föraren eller den mötande bilen är en helt annan.

Förstår du att du som bilförare har hastigheten 100 km/h relativt marken, 200 km/h relativt den mötande bilen och 0 km/h relativt bilen? Om du mot förmodan inte förstår detta så är jag jättenyfiken på hur du tänker. Och hur i hela världen du utifrån det får för dig att jorden är platt.
Citera
2022-03-06, 21:46
Medlem
Citat:
Jo. de säger att Felix hoppade från den höjden och oops så råkade jorden INTE snurra vid det tillfället så att han landade på ett någorlunda bra avstånd för upphämntning.

Nog sagt om det så köper nasa upp kring 98% av allt helium. Kan man fundera på varför.

Som många redan sagt så följer objekt med i jordens rotation, läs på om rörelsemängdens bevarande så förstår du vart ditt antagande felar.

Du kan testa detta genom att kasta en boll mellan dig och en kompis medans ni sitter på ett flak i rörelse (förutsatt att du har kompisar vill säga). Kommer bollen att komma fram till din kompis eller inte? Ändrar inte flaket energi genom acceleration eller retardation så kommer bollen med garanti att komma fram.
Citera
2022-03-07, 14:35
Medlem
Citat:
Såå! Ge mig bevis för dina påståenden annars faller det platt som jorden själv..

Det finns hur mycket bevis som helt för att jorden är en sfär. En lååång rad av dem finns här i tråden för alla att läsa. Några bevis för att jorden är platt finns inte. Helt enkelt för att det är fel.

Om det finns några enstaka plattjordsidioter som inte begriper bevisen är det inte mitt problem. Men det BORDE vara deras!
Citera
2022-03-11, 21:12
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Du byter ämne som vanliga människor byter underkläder. Är det för att få tjafsa lite som du gör detta?
Jorden roterar vilket till och med bevisats av de som inte tror den roterar så det behöver du aldrig tvivla på. Finns på film när de misslyckas gång på gång med att bevisa en stationär jord trots dyr utrustning och otaliga försök att få de värden de vill ha.

Du kan börja med att förklara de fenomen som vi bett tidigare plattjordare att göra, ingen har velat göra detta eftersom de då inte längre kan påstå att jorden är platt.

Förklara årstider tillsammans med dag och natt i ett och samma system, går det på en platt jord?

Ja.
Det är väl det man kollar upp först när man hör om platt jord. Och "kanten"
Nu är det ju väldigt censurerat så är nog svårt att hitta nåt om du inte klurar ut några listiga sökord.
Citera
2022-03-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Ja.
Det är väl det man kollar upp först när man hör om platt jord. Och "kanten"
Nu är det ju väldigt censurerat så är nog svårt att hitta nåt om du inte klurar ut några listiga sökord.

Tramsigt att gömma sig bakom "censurerat " i stället för att föra en diskussion.

Du har ingen egen kunskap, åsikt eller kan föra en vettig diskussion? Du är helt beroende av att "hitta nåt? Det är liksom blankt i ditt huvud?

Och din åsikt om jordens form kan summeras med "listiga sökord"? Det var inte så uttömmande.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-03-11 kl. 21:42.
Citera
2022-03-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Tramsigt att gömma sig bakom "censurerat " i stället för att föra en diskussion.

Du har ingen egen kunskap, åsikt eller kan föra en vettig diskussion? Du är helt beroende av att "hitta nåt? Det är liksom blankt i ditt huvud?

Och din åsikt om jordens form kan summeras med "listiga sökord"? Det var inte så uttömmande.

Som att du skulle lyssna på vad jag säger.
Nä jag har sedan länge insett att det inte går att föra nån vettig diskussion här.

Nu var det ju inte dig jag svarade, jag vet inte ens vad du vill veta. Men du gör nog bäst i att forska efter själv istället för att jag ska övertala dig om nåt.
Jag vet öht inte ens om den är platt eller rund.

Du är ju här hela tiden så jag antar att du redan kollat alla argument från båda sidor. Hoppas du finner det du söker

Appropå att vara "blank" mentalt. Jo jag har lätt
för att lägga bort saker jag inte bevisat för mig själv. El, det är inte min identitet, informationen.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2022-03-11 kl. 22:10.
Citera
2022-03-11, 22:33
Medlem
Citat:
Nä jag har sedan länge insett att det inte går att föra nån vettig diskussion här.

Nu var det ju inte dig jag svarade, jag vet inte ens vad du vill veta. Men du gör nog bäst i att forska efter själv istället för att jag ska övertala dig om nåt.

Du är ju här hela tiden så jag antar att du redan kollat alla argument från båda sidor. Hoppas du finner det du söker

för att lägga bort saker jag inte bevisat för mig själv. El, det är inte min identitet, informationen.
Är du så korkad att du inte förstär att jorden är rund? Verkligen? Finns det så dumma människor?
Citera
2022-03-11, 22:34
Medlem
Det finns flera olika bevis för att jorden är rund. Dream on...
Citera
2022-03-11, 22:39
Medlem
Citat:

Och i sak - trådens ämne - har du vad att tillföra?

Citat:
... Jag vet öht inte ens om den är platt eller rund. ...

Ok... inga tankar eller argugument alls?

Vad säger du t.ex om det faktum att jorden är hyfsat utforskad? Att vi liksom känner till vad ligger var? Inga tankar runt det?

För mig är det ett ganska starkt argument. Att vi känner till avstånd och riktningar betyder att jordens utseende och form inte är okänd.

Ingen som helst polett som trillar ned?
Citera
2022-03-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Är du så korkad att du inte förstär att jorden är rund? Verkligen? Finns det så dumma människor?

Ja jag är inte lika smart som dig.
Lär mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in