2022-03-11, 21:58
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertiltheman
Så du menar att vi ska ha annan moral när vi bedömer ukrainska kvinnor än svenska kvinnor?

I arabvärlden är kanske inte alla män en del av totalförsvaret heller (man kanske kan köpa sig fria via pengar eller kontakter), ska vi då ta emot arabiska män också?
Självklart ska vi inte bedömma ukrainska och svenska kvinnor olika. Vi har liknande kultur och utbildning mellan våra länder, bara att Ukraina är lite väl mycket mer korrupt land, det är dock inte självaste befolkningen fel egentligen.

På din andra fråga, nej tack.
Citera
2022-03-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Självklart ska vi inte bedömma ukrainska och svenska kvinnor olika. Vi har liknande kultur och utbildning mellan våra länder, bara att Ukraina är lite väl mycket mer korrupt land, det är dock inte självaste befolkningen fel egentligen.

På din andra fråga, nej tack.

Så då tycker du vi ska ändra vår lag om totalförsvaret så att den bara omfattar män?
Citera
2022-03-11, 22:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ukrainare är mer som vi helt klart men ändå väldigt annorlunda

Ja jo de är från Sovjet. Men rent historiskt det var ju follk som var med oss på vår sida och vi hade som sagt land där till skydd försvar mot de ryska råttorna som förökade sig och tog land redan då som inte var deras. Katatina den stora var först av dumryssarna som flyttsde ryssar just enbart för att hävda äganderätt till land.

Kiev Rus är ju i grunden faktiskt en del svenskt i form av vikingar från Uppsala.
Citera
2022-03-11, 22:05
Medlem
volvo 240s avatar
Det lp,,er väl ddrösvis med snygga kvinnor blir ju bra så vi får lite ordnign på könsbalansen. Och ukrainska kvinnor tar nog hellre en svensk än en hårig arab.
Citera
2022-03-11, 22:06
Medlem
volvo 240s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=JBxovdziKfoDet lp,,er väl ddrösvis med snygga kvinnor blir ju bra så vi får lite ordnign på könsbalansen. Och ukrainska kvinnor tar nog hellre en svensk än en hårig arab.
Citera
2022-03-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis556
Stoppa alla bidrag, återkalla arbets /uppehållstillstånd! Det lovade han i TV idag!

Vem är han som lovade detta du skriver? Hans namn, tack!
Citera
2022-03-11, 22:07
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Så då tycker du vi ska ändra vår lag om totalförsvaret så att den bara omfattar män?
Eh, nä? Varför skulle jag vilja det? Var någonstans i mina inlägg har du ens läst att jag tycker det?

Jag tycker det är bra som det är med jämlikt totalförsvarsplikt mellan båda könen. De som vill bli svenska medborgare, män som kvinnor, får också vara goda och ställa upp på att försvara Sverige ifall ett krig skulle utbryta.
Citera
2022-03-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Samtidigt kan inte Polen ensamma ta emot 10 miljoner flyktingar, vi är båda med i EU och måste hjälpas åt och givetvis måste övriga medlemmar också göra det.

Hur många har kommit till Finland, Danmark resp Norge? Island, kanske ingen där som vanligt.
Citera
2022-03-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja jo de är från Sovjet. Men rent historiskt det var ju follk som var med oss på vår sida och vi hade som sagt land där till skydd försvar mot de ryska råttorna som förökade sig och tog land redan då som inte var deras. Katatina den stora var först av dumryssarna som flyttsde ryssar just enbart för att hävda äganderätt till land.

Kiev Rus är ju i grunden faktiskt en del svenskt i form av vikingar från Uppsala.

Kopplingen till vikingar ligger nog lite för långt bort i tiden för att det skall finnas någon större kulturell eller språklig likhet. För en svensk är det ingen större skillnad mellan ryssar och i alla fall ukrainare från Kiev och östra delarna av landet, de har samma religion, samma språk, väldigt lika kultur.
Citera
2022-03-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Eh, nä? Varför skulle jag vilja det? Var någonstans i mina inlägg har du ens läst att jag tycker det?

Jag tycker det är bra som det är med jämlikt totalförsvarsplikt mellan båda könen. De som vill bli svenska medborgare, män som kvinnor, får också vara goda och ställa upp på att försvara Sverige ifall ett krig skulle utbryta.

Bara trodde det eftersom du tycker vi skall ta emot de kvinnor från Ukraina som väljer att inte hjälpa till när deras land är i krig. Tänkte att du hade samma moraliska måttstock för svenskor som ukrainskor.

Jag tycker alla, man som kvinna, ska försvara landet i händelse av krig. Det gäller förstås alla folkslag (araber, svenskar, ukrainare).
Citera
2022-03-11, 22:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Kopplingen till vikingar ligger nog lite för långt bort i tiden för att det skall finnas någon större kulturell eller språklig likhet. För en svensk är det ingen större skillnad mellan ryssar och i alla fall ukrainare från Kiev och östra delarna av landet, de har samma religion, samma språk, väldigt lika kultur.

Ja men det visar skillnaden. Vi har en gemensam historia med både ryssar som ukrainare. Det har vi ju inte med de folk vi tagit emot mest på senare tid. Afghaner, kurder, irakier osv. Noll historia med dom.
Citera
2022-03-11, 22:16
Medlem
Finns väl många ensamma svenska män i diverse stugor, hus och lägenheter som kan ta emot en ukrainsk kvinna med några barn! Så slipper dessa män importera afrikanskor, thailändskor, balter osv.
Win-win!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in