Om ett NATO land, säg Polen, skulle gå till attack mot Belarus (sägs att belarus ska skicka in soldater ikväll kl 21 Ukraina tid) skulle Putin våga attackera Polen?
Jag kan tänka mig att Polen går in på marken i Ukraina om det behövs för att mota bort vitryssarna. Inte mot vitryssland direkt. Jag tror inte någon ger sig på polsk mark. Men dom kan slåss i Ukraina.
Putin tar sig nörmare och närmare Polen.
Senaste jag läste var att Ryssland bombat 6 mil från Polen.
Den gnistrar mellan Ryssland och NATO.
Jag trodde att klantarslet Putin hade lite vett kvar, att han skulle bromsa och vara försiktig med gränsområdet.
Fan heller.
Han ska tvunget fram till gränsen.
Om han så mycket som petar på NATOs egendom, smäller det.
Nej inte privat.
Men även Luka är en gammal KGB och officer som gick den långa vägen via Komsomol till KGB och deras fronttrupper och sedan blev han chef över en Kolchos då han även har en jordbruksexamen.
Jag undrar vad Vitryssland skulle tjäna på att gå in i konflikten nu?
Kostnaden kan de flesta föreställa sig men vad skulle de få ut av det?
Det kanske är Vitryssland som får dra igång med massförstörelsevapen. Då kan Ukraina besegras samtidigt som en konflikt mellan Nato och Ryssland undviks. Kreml hade helt enkelt ingen aaaaaning.
Syriska legosoldater tar sig in i östra Ukraina i natt.
Du förstår att den syriska armén samt dess soldater av olika slag fick däng av ett gäng amatörer som kallade sig IS? Dom kommer bli massakerade av välmotiverade proffs i den Ukrainska armén.
Jag kan tänka mig att Polen går in på marken i Ukraina om det behövs för att mota bort vitryssarna. Inte mot vitryssland direkt. Jag tror inte någon ger sig på polsk mark. Men dom kan slåss i Ukraina.
Då kommer USA och tar dem i båda öronsnibbarna, släpar dem hela vägen Tyska gränsen och limmar fast stövlarna i marken.