2022-03-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Betraktat dem som värre än nazister.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Molotov%E2%80%93Ribbentrop-pakten

De decimerade polska armen och gav sig på finland och Ungern och smällde upp muren i Tyskland. Dräpte hundratusentals soldater i egna ledet för att stalin var paranoid.
Värst av allt alla som skickades till gulag.

Ja, du har tamejsjutton rätt, slår man ihop Hitler, Pol Pot, Idi Amin som kommer man nog närmare den ryska falska diktatorn.
Citera
2022-03-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Varenda kotte i ukraina har väl en mobil telefon.
säkert,

Citat:
Finns inga bilder på några ambulanser eller akutintag på sjukhus..inte en bild på nån förstörd ukrainsk tank..

finns det absolut.
finns tillochmed film på ryska soldater som körs till ukrainska sjukhus efter strid.

Citat:
Får inte civilbefolkningen filma?

jo.

även om det nog inte är det man tänker på när ryssgranter regnar och barnen framför dig penetreras av splitter.
Citera
2022-03-11, 19:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
De har ju mycket sovjetskrot, men samtidigt skaffat en del moderna luftvärn och pansarskott genom åren samt modern utbildning.

Visst, men med antik ledningsfilosofi och personal som under tvång hotas att döda brukar det inte spela någon roll vilken materiel man har.

Belarus lär gå samma öde tillmötes som Ryssland om man rullar in i Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ryssarna verkar inte ha gett upp om att inta Mykolaiv.

https://twitter.com/Worldsource24/status/1502348873418821646

Jepp, dom försöker och försöker och försöker, snart ryker det några generaler till......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Man måste nån gång inse att det inte går att vinna ett krig utan flygrum medan staden är omringad från alla möjliga håll.
Det är dumt att fortsätta helt enkelt.

Ju längre dom håller ut ju dyrare blir det för Ryssland som tillslut inte kommer ha råd att ha kvar soldaterna i landet! Plus att hatet i Europa växer så skulle inte förvåna mig om länder blir mer och mer involverade med hjälpen till Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Skojar du eller? Putins Ryssland må vara en av de värsta i klassen men Zelenskys Ukraina har fängslats både journalister och opinitionella, att förnelka detta tyder i bästa fall på ignorans och okunskap och i värsta fall på intellektuell ohederlighet och försök till påverkan genom lögn
Ukraina är Europas mest korrumperade land från botten upp till toppen av befolkningen.
Citera
2022-03-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Skojar du eller? Putins Ryssland må vara en av de värsta i klassen men Zelenskys Ukraina har fängslats både journalister och opinitionella, att förnelka detta tyder i bästa fall på ignorans och okunskap och i värsta fall på intellektuell ohederlighet och försök till påverkan genom lögn

En heldel som "ifrågasätter" i ryssland "dör" eller försvinner ju oxo.

det har iför varit sant även när det inte mördas bebisar i något grannland.
Citera
2022-03-11, 19:28
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Tro mig,jag älskar fakta....och med tanke på att jag faktiskt har smakat faktan från "bägge håll",så kan jag utan att bli anklagad för något,svara på hur snett det kan vara från bägge,ja.MEN,det ursäktar likförbannat inte att snorungar skall sitta och flambera sina proletära åsikter bara för att de TROR att de kan hävda dem som såkallad fakta.Kamma dig och se till och res lite min vän....kan göra dig gott när du bygga upp nästa åsikt

Jag svarade commiehunter med detta.Ledsen att det blir lite galet när man postar ibland.Men,MEN,en sak skall du ha jävligt klart för dig mr commiehunter,sitter du och försöker klanka ner på min svenska eller i övrigt försöker rida på ett stavfel,så välkommnar jag dig till att ta en diskussion på ryska eller engelska istället.
Citera
2022-03-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Jag tycker man ska strida till sista man och orsaka fienden så stor skada och så stort trauma som bara är möjligt. 30, 40 eller till och med 50 tusen ryska soldater hoppas jag att man hinner likvidera i det initiala skedet (en siffra man förhoppningsvis på sikt kan fördubbla genom partisanverksamhet). Det ska bli ett öppet sår i den ryska folksjälen som aldrig läker och när de går där hemma i Ryssland i framtiden, fattiga, sjuka, hungriga och utan framtid så kommer skammen ändå vara det som tynger dem mest. Ansvaret för de döda civila ligger således främst hos den odugliga och ocivilicerade ryska befolkningen som är helt oförmögen att skapa sig en framtid trots så många möjligheter. Det var ett stort misstag att släppa in dem i värmen när muren föll och det misstaget ska inte göras om. Ryssland kommer nu, genom denna moderna morgenthauplan, pressas tillbaka till att bli ett agrart samhälle som inte utgör något hot mot den civiliserade världen.
Kostnaden att bekämpa ryssarna är större än vinsten att styra Ukraina.
Det misstaget gjorde Churchil mot tyskarna vilket resulterade i att halva Europa gick under bolsjeviskik styre.
Citera
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Kina poängterar att dom stödjer Putin och han är bara en nickedocka som skiter i sitt folk. Precis som lille raketgubben Kim jong!
Faktiskt inte ännu nej ......psssssst,hold your horses on that one
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nu lastar ryssarna på med allt de har från Vitryssland.

https://twitter.com/MotolkoHelp/status/1502347541538611203
Citera
2022-03-11, 19:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Man måste nån gång inse att det inte går att vinna ett krig utan flygrum medan staden är omringad från alla möjliga håll. Det är dumt att fortsätta helt enkelt.

Ingen ukrainare kommer lyssna på dig i alla fall. Förmodligen skulle de se dig som ett ryskt troll eller rentav som en rysk spion om du befann dig i deras land.

Här kan du läsa varför ukrainarna strider:

Citat:
Här tränar studenter, lärare och musiker – för att strida i kriget

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ea9oPA/boende-i-lviv-ukraina-tranar-for-att-mota-ryssland

Ukraina har ingen brist på manskap. Snarare tvärtom:

Citat:
– Vi har inte plats för alla som vill gå med. I stället väljer vi ut de mest motiverade. Det är tack vare motivationen som vi kan åstadkomma mirakel, som vi gjorde i Sumy. Och den föds ur ilskan över allt som sker. Över de förstörda hemmen och döda barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in