2022-03-11, 20:14
Moderator
Carlboms avatar
Vore intressant att snart börja logga allt han får hjälp med och betalt för. Vad jag sett bara idag så har han fått värmepumpen lagad gratis (värt "femsiffrigt belopp" tydligen) och nu vill han att någon kommer och drar nätverkskablar till alla rum i huset så de ska kunna se på TV. Hur mycket kommer Peter till slut fått renoverat och utfört tack vare sin godhet?

"Jag betalar fullpris.." Jo tjena.. Lyft luren till valfri jävla elfirma då. Men Peter vill någon hör av sig som sen inte kan med att ta betalt.

Citat:
Är det någon som kan eller känner någon som har kunskap om dragning av
nätverkskabel och antenn kabel.
Jag har TV apparater i alla rum och kabelrör dragna till alla TV apparater men ingen kabel är dragen (jag har kabel)
Jag betalar fullpris men tacksam om någon elektriker/nätverks/antenn kille/tjej kan hjälpa... det måste finnas någon som känner någon som känner någon etc
Vänligen dela...
Sprid mitt telefonnummer och fb sida
Vill ni så skicka med länken om vederbörande person vill se att personerna finns på riktigt...
Ursäkta men gammal gubbe som mig är så okunnig på fb...
Bilden nedan är en "länk" men det vet säkert alla utom jag...
Senast redigerad av Carlbom 2022-03-11 kl. 20:18.
Citera
2022-03-12, 00:16
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/peter-fran-bymarken-hamtade-tva-ukrainska-familjer

Peter satte sig i bilen och åkte omedelbart ner mot Ukraina när nyheten om kriget kom.

På vägen dit fick han kontakt med två mödrar via en chat och hämtade upp dem vid gränsen mellan Polen-Ukraina.

Oerhört vidrigt att läsa att någon passar på att se sin chans till att utnyttja krigsoffers desperation.

Att ha sex med dem, vilket man underförstått inser är motivet till att ha dem boende hos sig, är likvärdigt med våldtäkt. I Ukraina hade det räknats som våldtäkt och även krigsförbrytelse. En främmande nations män som i utbyte mot deras överlevnad har sex med dem.

Det här är skälet till att samhället måste vara väldigt observanta. https://via.tt.se/pressmeddelande/vi-maste-skydda-barnen-i-ukraina-fran-kriget-och-dess-foljder?publisherId=3033395&releaseId=3317591

Det är extremt vanligt att sexualförbrytare såsom pedofiler åker till krisområden för att arbeta volentärt i syfte att hitta offer de kan skada sexuellt. De framlägger dem själva som ädla hjältar och arbetar vid barnhem, sjukhus, eller på andra ställen där de kan våldta särskilt utsatta kvinnor och barn.

Privatpersoner ska absolut INTE ta in barn i sina hem utan att vara utredda och godkända familjehem!!!
Historien har lärt oss att barn utnyttjas på alla möjliga tänkbara vis. Även "försvinner".

Dessa människor som tar in folk utan vidare, utan anknytning, utan utredning ska omedelbart anmälas till socialtjänsten. Utsattheten för kvinnor men särskilt barn är gigantisk när de hamnar i händerna på en (eller fler) utan skyddsnät i främmande land utan att kunna språket.

Jag ber alla som upptäcker dessa beteenden att anmäla dem till socialtjänsten för att gardera att särskilt utsatta inte hamnar i händerna hos pedofilnätverk, utsätts för människohandel etc
De som tar hit utländska medborgare vare sig genom giftermål eller vad helst annat borde som i de flesta andra länder betala alla kostnader själva för detta. Att samhället ska stå för bb, förskola, skola, hyresbidrag, försörjningsstöd, pensioner, anhöriginvandring mm mm är det sjuka i kråksången. All invandring till ett land bör ske i möjligaste mån med styrkta identiteter vilket sällan sker i Sverige. Vem som ska försörja de som kommer (om så livslångt) måste styrkas och att om inte detta styrks har personerna inte rätt vistas här. Flyktingstatus ska enbart ges till grannländers befolkning. I viss mån någon bit längre bort. Flykt från militärtjänstgöring är en brist för landet personerna lämnat f ö.

Nu har Sverige sabbat riktigt flyktingmottagande p g a årtionden med bidragsinvandring. Vad gäller Ukraina är det ett uland ekonomiskt som vi nu kommer få ta del av. Ukraina är likt Ryssland under grov korruption och kunde f ö ha valt en mer neutral politik. Att hjälpa för Sveriges del behöver inte betyda att ta hit ytterligare hundratusentals personer. Sverige skulle rent av förespråka strikt återvandringspolitik för redan stora bidragspopulationer. Jag kan lova att Sverige både etniskt, ekonomiskt som pensioner och basvälfärd samt socialt kommer rämna p g a så kallade flykting-, migrationspolitiken, nu på 2020 till 2040-talet.

Det funns en uppsjö idioter som lämpat och lämpar över ekomomiska skuldberg, våldsverkare, sexualförbrytare och slackers genom att fortsätta historiens mest idiotiska '(s)venska' invandringspolitik. Allt behöver omprövas. Det hjälper inte med handhjärtan och du som förespråkar fortsatt inflöde ska själv betala för det.
Senast redigerad av RamsundAktaRingen 2022-03-12 kl. 00:44.
Citera
2022-03-12, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Vore intressant att snart börja logga allt han får hjälp med och betalt för. Vad jag sett bara idag så har han fått värmepumpen lagad gratis (värt "femsiffrigt belopp" tydligen) och nu vill han att någon kommer och drar nätverkskablar till alla rum i huset så de ska kunna se på TV. Hur mycket kommer Peter till slut fått renoverat och utfört tack vare sin godhet?

"Jag betalar fullpris.." Jo tjena.. Lyft luren till valfri jävla elfirma då. Men Peter vill någon hör av sig som sen inte kan med att ta betalt.

Snart vill han nog ha hjälp med att bygga till en extravåning samt en uppvärmd infinity pool.
Man kan ju tycka att man måste planera sånt här i förväg, inte bara göra och sen tigga hjälp, spela på folks samvete och utnyttja deras flyktingstatus för att få gratisskit överallt och pissa på dem som inte hjälper. ("Då Multinationella företaget Espresso House inte vill vill bjuda Ukrainska barn på varm chocklad Så går mina fina vänner direkt in och betalar för våra Ukrainska barn o mödrar")

Oavsett om intentionerna var goda så är det här bara jävligt obehagligt och illa skött.
Senast redigerad av krampaktig 2022-03-12 kl. 02:19.
Citera
2022-03-12, 02:31
Medlem
sandyhells avatar
Jag misstänkte att P inte hade giltigt körkort, men efter kontroll kan jag meddela att han han giltigt körkort, både för bil och tung mc.
Citera
2022-03-12, 02:34
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Jag misstänkte att P inte hade giltigt körkort, men efter kontroll kan jag meddela att han han giltigt körkort, både för bil och tung mc.
Då har han fått tillbaka körkortet.
Citera
2022-03-12, 03:29
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/peter-fran-bymarken-hamtade-tva-ukrainska-familjer

Peter satte sig i bilen och åkte omedelbart ner mot Ukraina när nyheten om kriget kom.

På vägen dit fick han kontakt med två mödrar via en chat och hämtade upp dem vid gränsen mellan Polen-Ukraina.

Oerhört vidrigt att läsa att någon passar på att se sin chans till att utnyttja krigsoffers desperation.

Att ha sex med dem, vilket man underförstått inser är motivet till att ha dem boende hos sig, är likvärdigt med våldtäkt. I Ukraina hade det räknats som våldtäkt och även krigsförbrytelse. En främmande nations män som i utbyte mot deras överlevnad har sex med dem.

Det här är skälet till att samhället måste vara väldigt observanta. https://via.tt.se/pressmeddelande/vi-maste-skydda-barnen-i-ukraina-fran-kriget-och-dess-foljder?publisherId=3033395&releaseId=3317591

Det är extremt vanligt att sexualförbrytare såsom pedofiler åker till krisområden för att arbeta volentärt i syfte att hitta offer de kan skada sexuellt. De framlägger dem själva som ädla hjältar och arbetar vid barnhem, sjukhus, eller på andra ställen där de kan våldta särskilt utsatta kvinnor och barn.

Privatpersoner ska absolut INTE ta in barn i sina hem utan att vara utredda och godkända familjehem!!!
Historien har lärt oss att barn utnyttjas på alla möjliga tänkbara vis. Även "försvinner".

Dessa människor som tar in folk utan vidare, utan anknytning, utan utredning ska omedelbart anmälas till socialtjänsten. Utsattheten för kvinnor men särskilt barn är gigantisk när de hamnar i händerna på en (eller fler) utan skyddsnät i främmande land utan att kunna språket.

Jag ber alla som upptäcker dessa beteenden att anmäla dem till socialtjänsten för att gardera att särskilt utsatta inte hamnar i händerna hos pedofilnätverk, utsätts för människohandel etc
En batikman ja varför inte!
Citera
2022-03-12, 04:15
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
De som tar hit utländska medborgare vare sig genom giftermål eller vad helst annat borde som i de flesta andra länder betala alla kostnader själva för detta. Att samhället ska stå för bb, förskola, skola, hyresbidrag, försörjningsstöd, pensioner, anhöriginvandring mm mm är det sjuka i kråksången. All invandring till ett land bör ske i möjligaste mån med styrkta identiteter vilket sällan sker i Sverige. Vem som ska försörja de som kommer (om så livslångt) måste styrkas och att om inte detta styrks har personerna inte rätt vistas här. Flyktingstatus ska enbart ges till grannländers befolkning. I viss mån någon bit längre bort. Flykt från militärtjänstgöring är en brist för landet personerna lämnat f ö.

Nu har Sverige sabbat riktigt flyktingmottagande p g a årtionden med bidragsinvandring. Vad gäller Ukraina är det ett uland ekonomiskt som vi nu kommer få ta del av. Ukraina är likt Ryssland under grov korruption och kunde f ö ha valt en mer neutral politik. Att hjälpa för Sveriges del behöver inte betyda att ta hit ytterligare hundratusentals personer. Sverige skulle rent av förespråka strikt återvandringspolitik för redan stora bidragspopulationer. Jag kan lova att Sverige både etniskt, ekonomiskt som pensioner och basvälfärd samt socialt kommer rämna p g a så kallade flykting-, migrationspolitiken, nu på 2020 till 2040-talet.

Det funns en uppsjö idioter som lämpat och lämpar över ekomomiska skuldberg, våldsverkare, sexualförbrytare och slackers genom att fortsätta historiens mest idiotiska '(s)venska' invandringspolitik. Allt behöver omprövas. Det hjälper inte med handhjärtan och du som förespråkar fortsatt inflöde ska själv betala för det.
Nej det ska jag faktiskt inte.

Nu är det såhär och ja, jag kommer aldrig att säga att det inte finns plats för krigsbarn. Och det är främst barn och kvinnor som kommer. Pga er män. Inte för er utan på grund av all skit ni ställer till med.

Utöver det så var mitt ursprung korrekt upptäckte jag idag och stick du isåfall. Jag har inte visat något handhjärta åt dig.
Citera
2022-03-12, 07:02
Medlem
Chingchonglings avatar
Precis upptäckte att jag ha r flera gemensamt vänner på facesom känner liraren då ska ta reda mer om honom och vad är för fel på honom , några dagar ska det ta men fan ska ta reda om denna alkoliserat kåtbock
Senast redigerad av Chingchongling 2022-03-12 kl. 07:07.
Citera
2022-03-12, 13:17
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostenosten
Saxat från facebook:

Oj oj oj oj....
Idag kom verkligheten ifatt Larysa o Lydmila...
Chock, tårar, skrik, desperation, ångest
ALLT PÅ EN GÅNG...

Tänk om man kunde trolla och fixa allt...
F-n... man har bara 2 händer...😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Va fan! 2 nävar räcker väl till att tillfredställa damer?

Så gränslöst att göra kvinnornas trauman och rädslor till nån slags reality-såpa på sociala medier.
Citera
2022-03-12, 14:14
Medlem
Hoppas han har slutat supa och att hela hushållet får hjälp av samhället.
Citera
2022-03-12, 14:28
Medlem
Citat:

Förut var det batkihäxor så vad är problemet+
Varför ställer inte batkihäxor upp med mat och husrum?
Citera
2022-03-12, 15:10
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Förut var det batkihäxor så vad är problemet+
Varför ställer inte batkihäxor upp med mat och husrum?
Varför drar ni samma argument istället för att vända er till de människor ni hävdar skulle vara så vanligt förekommande?

Det kan vi fråga oss istället. Om ni har sådan koll på läget, varför har ni inte lyft frågan där ni hävdar att det:

1. Finns en skillnad.
2. Finns en tydlig grupp att ifrågasätta.

Varför kommer ni till mig som inte vet vilka dessa människor ni pratar om är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in