2022-03-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Hur många ukrainare har kommit till Danmark, Norge och Finland?

Någon som vet deras siffror?

Är Sverige återigen den som lastas hårdast i Scandinavien?

Tror inte det är ukrainare utan "ukrainare" dvs de har åkt spårvagn/buss där.
Citera
2022-03-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Vi får väl hjälpa så många som behöver hjälpas helt enkelt. Sedan kan vi skicka hem många som kommit tidigare och inte har någon vettig anledning att få vara här.

Har du någon koll på hur många som är etniska ukrainare?
Citera
2022-03-11, 19:13
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Helt orealistiskt, tyvärr, att ge 1 miljon, PUT. Kommer aldrig gå att genomföra på demokratisk väg, dessutom. Vi får hoppas europa lyckas ta ett gemensamt ansvar för flyktingströmmarna. Vilket jag än så länge hyser goda förhoppningar om. Tror en del flyktingfientliga länder har en helt annan inställning till icke-muslimer, så det kommer nog gå lättare den här gången.

Också stor skillnad på hur många som ordnar bostad själva, tror jag.
Dom flesta ukrainare som flyr vill nog inget hellre än att kunna resa tillbaka till sitt hemland, när det är möjligt.
Citera
2022-03-11, 19:14
Medlem
Det räcker inte med 200 000. Vi behöver minst 6 miljoner kristna kaukasier för att reducera MENA till en hanterbar nivå (5%). Helst 30 miljoner (för 2%).

Fan, man inser ju att det är kört för Sverige när vi behöver hela jävla Ukrainas befolkning
Citera
2022-03-11, 19:15
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve.Alibaba
Helt orealistiskt, tyvärr, att ge 1 miljon, PUT. Kommer aldrig gå att genomföra ..

Också stor skillnad på hur många som ordnar bostad själva, tror jag.
Dom flesta ukrainare som flyr vill nog inget hellre än att kunna resa tillbaka till sitt hemland, när det är möjligt.
Jaså? Varför är du så säker?
Citera
2022-03-11, 19:15
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Jaså? Varför är du så säker?
Nej, jag är inte säker. Jag erkänner, att det är min magkänsla som säger mig det.
Citera
2022-03-11, 19:16
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ännu mer belastning på samhället, nej tack. Men incels är kanske glada, de som tjatat om import av kvinnor. Jag tycker dock att man ska tänka rationellt och på landets ekonomi. Det här landet begraver sig själv med alla migranter.
Tror att de som kommer nu generellt har mycket bättre förutsättningar innan de om kom förut. Jag har en ukrainsk kompis som flydde med två barn och mamman till Sverige. Hon är PhD i något. Borde kunna bidra till Sverige. Jag har haft flera ukrainska kompisar och de är vettiga personer tycker jag. Har även ryska kompisar och kollegor och de är också vettiga personer, ingen skugga på dem. Men så klart det är ett problem med bostäder till exempel, oavsett vem som kommer.
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2022-03-11 kl. 19:19.
Citera
2022-03-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongosuffix
Hellre 200.000 barn och kvinnor som KOMMER att jobba än 200.000 vuxna män som kommer som ensamkommande barn som till 97% ändå bara blir kriminella.
Ni fattar inte va, det finns inte jobb till alla. Redan nu med senaste massinvandringen så är det ökad konkurrens om jobben, de enkla jobben antar jag som städare, hemtjänst, budförare osv. Så eran utopi är just en utopi. Nåväl skitsamma, de som kommer får väl komma även om det är korkat as hell och kommer drabba gemene man ännu mer.
Citera
2022-03-11, 19:17
Medlem
Lär nog inte få se några sjunkande bopriser med en invandring på 300,000 på ett år samtidigt som det byggs ca. 60,000 bostäder.
Citera
2022-03-11, 19:18
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve.Alibaba
Nej, jag är inte säker. Jag erkänner, att det är min magkänsla som säger mig det.

Innan kriget var ukrainare en av de största grupper av asylsökande om man räknar icke Afrika eller MENA.
Så varför någon ska vara villig att lämna Sverige efter några år vistelse med full försörjning?
Citera
2022-03-11, 19:20
Medlem
Migrationsverket har troligtvis fel. Grovt fel. Om 4000 personer per dag kommer redan nu efter fjorton dagars krig så kommer kommer det öka när västra Ukraina anfalls. Finns massor av intern flyktingar i västra Ukraina som sticker när Ryssen kommer eller börjar bomba vilket de gjorde idag. Dessutom om Ukraina faller kommer männen som fortfarande är kvar. Säg att 25 procent flyr Ukraina till Europa av 40 miljoner kommer kanske 5-10 procent till Sverige en halv miljon till en miljon personer … samma sak som hände 2015 kommer hända igen. Vi stänger gränserna …
Senast redigerad av ingakrig 2022-03-11 kl. 19:21. Anledning: Felstav
Citera
2022-03-11, 19:21
Medlem
200 000 är för mkt. Det bör vara en fördelning i Europa utifrån befolkningsmängd. Sen finns riske att det blir många "ukrainare" bland dessa, dvs många som använder Ukraina som mellanstation...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in