Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Ditt resonemang bygger på att du är ung, naiv och okunning, din rätt till att välja är en demokratisk princip, det som är säkert är att demokratiska principer uppräthåls med samma medel och kräver samma förutsättning som alla andra statsskick, den suveräna staten och hur den i sin tur uprätthåls , med vapenmakt.
Det Ukrainarna kämpar för är exakt det du argumneterar för, skillnaden är att du felaktigt tror att det är något man föds med, eftersom "du" gjorde det, så kan du inte veta bättre....
Min ålder är någonstans mellan 35 och 45 år.
Och min syn på demokrati är den att jag vill självklart ha den politik som jag gillar i landet där jag bor. Och så länge den politiken som jag gillar införs på ett "snällt" sätt, så bryr jag mig inte om det bryter mot några demokratiska principer.
Dessutom anser jag att en stark lyckad stat som ser en svag misslyckad stat, har en skyldighet att försöka annektera den staten och göra den till en bättre stat. Men det ska som sagt ske på ett "snällt" sätt, alltså så lite våld som möjligt. Ungefär som vid omhändertagande av barn som far illa.
Och därför anser jag inte att det självklart var fel av Ryssland att annektera Krim. Hur jag ser på det som Ryssland gör nu är för tidigt att säga. Men Ukraina borde ge upp, eftersom Ryssland är överlägsna och ukrainarnas liv är viktigare än deras land.