2022-03-11, 16:42
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Tror ni det sker många eldstrider stridsgrupper emellan nu? Ryska trupper som ger sig ut på jakt efter attackerande ukrainska små stridsgrupper.

Det kommer aldrig ske, ryssarna är amatörer som helst vill stå en bra bit ifrån händelsernas centrum och kasta in bomber mot civila. Går dom in i skogen för att leta efter Ukrainare så får man hoppas att ryssarna har solrosfrön i fickan, då blir det alla fall en blomma på deras begravningsplats.

Putin vill inte veta av tattarryssarna för då måste han ersätta familjerna så dom kommer förbli som okänd soldats begravningsplats.

Har alltid tyckt att judarna var korkade som köade in i gaskammaren visserligen under pistolhot, men vete fasiken om inte ryssarna är ännu spånigare som går in frivilligt i annat land mot sin egen död.
Citera
2022-03-11, 16:43
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det är bara ett brott att skjuta på dem om de hoppar från ett skadat flygtyg.
Hoppar de som en del av invasionen så är det inte ett krigsbrott att skjuta på dem, vilket framgår i wikiartikeln du hänvisar till.

Man dödar fienden där man kan, när man kan, punkt!
Citera
Moderator
-Info-s avatar
False flag-operationer verkar vara en vanlig rysk taktik. Idag var det dags igen:

Citat:
Enligt ukrainsk militär är den påstådda beskjutningen mot belarusiska gränsbyn Kopani en så kallad falsk flagg-operation för att dra in Belarus i kriget.

"Vi vill officiellt deklarera att den ukrainska militären inte har eller kommer planera attacker mot Belarus", skriver ukrainska flygvapnet i ett uttalande.

Redan innan händelsen skrev den ukrainska försvarsministern Oleksej Reznikov på Facebook att man hade underrättelser kring en falsk flagg-operation

”Enligt våra underrättelser har en rad blodiga provokationer planerats av ockupationsmakterna", skriver han.

Rysk militär har inte kommenterat händelsen som sker samtidigt som Belarus president Aleksander Lukasjenko möter Vladimir Putin i Moskva, skriver Reuters.

(källa)
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
https://en.wikipedia.org/wiki/Attacks_on_parachutists
Då är det ytterligare ett krigsbrott som begåtts i Ukraina.
Tror inte klippet är äkta och jag antar att det inte finns i bättre upplösning.

Givetvis får du skjuta emot luftburna väpnade styrkor det står även i länken du skickat.

Du får däremot inte skjuta emot piloter som skjutit ur sig eller passagerare som hoppar ifrån flygplan som kommer krascha.
Citera
2022-03-11, 16:44
Medlem
Ukrainas försvar hävdar att de dödat chefen för Rysslands 29:e armé, så om det bekräftas är det bra rensning från toppen av ogräset som väller in från öst..
https://mobile.twitter.com/IAPonomarenko/status/1502269176513273856?s=20&t=SgykH2csHs4DHzTGAqZEwA
Citera
2022-03-11, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ditt resonemang bygger på att du är ung, naiv och okunning, din rätt till att välja är en demokratisk princip, det som är säkert är att demokratiska principer uppräthåls med samma medel och kräver samma förutsättning som alla andra statsskick, den suveräna staten och hur den i sin tur uprätthåls , med vapenmakt.

Det Ukrainarna kämpar för är exakt det du argumneterar för, skillnaden är att du felaktigt tror att det är något man föds med, eftersom "du" gjorde det, så kan du inte veta bättre....

Min ålder är någonstans mellan 35 och 45 år.

Och min syn på demokrati är den att jag vill självklart ha den politik som jag gillar i landet där jag bor. Och så länge den politiken som jag gillar införs på ett "snällt" sätt, så bryr jag mig inte om det bryter mot några demokratiska principer.

Dessutom anser jag att en stark lyckad stat som ser en svag misslyckad stat, har en skyldighet att försöka annektera den staten och göra den till en bättre stat. Men det ska som sagt ske på ett "snällt" sätt, alltså så lite våld som möjligt. Ungefär som vid omhändertagande av barn som far illa.

Och därför anser jag inte att det självklart var fel av Ryssland att annektera Krim. Hur jag ser på det som Ryssland gör nu är för tidigt att säga. Men Ukraina borde ge upp, eftersom Ryssland är överlägsna och ukrainarnas liv är viktigare än deras land.
Senast redigerad av eoku 2022-03-11 kl. 16:55.
Citera
2022-03-11, 16:46
Medlem
undercover-racists avatar
Meddelande från en spetnaz soldat till den ukrainska armen: https://vm.tiktok.com/ZMLfmSeFc/
Citera
2022-03-11, 16:47
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Falsk flagg-operation sker nu för att dra in Belarus i kriget.

Citat:
Ursprungligen postat av NixonGonzales
Ja, stämmer.

https://mobile.twitter.com/GeneralStaffUA/status/1502290516817424384

Är detta sant så kan inte NATO blunda längre.

https://mobile.twitter.com/DI_Ukraine/status/1502249873248243716

Genom att förstöra mark man tänker behålla? Inte ens Ryssarna är så dumma.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det har inte slagit dig att konvonjen väntar på marsch order.
Kiev har 4 miljoner civila nu har över hälften flytt.
Inne i Kiev är det 13 bataljoner ukrainska soldater som grävt ner sig..ca 40 000 sildater.
När ryssarna anser att tillräckligt med civila flytt så kommer helvetet att braka lös över staden med bombflyg..missiler..haubitzgranater tills staden är en grushög.
Sen får markstyrkorna order att gå in.
Exempel är grozny och aleppo.
Eller menar du att ryssarna skulle bombat staden direkt med alla civila där.
Då hade konvojen inte behövt vänta så länge.
Eller du kanske tycker konvojen kunde vänta 50 mil därifrån inne i ryssland.
Herregud vilka dårar det finns.

Nej tanken var att omringa Kyiv och får Zelenskyjs regering att fly inom 48 timmar efter att invasionen började. Det var därför man skickade iväg konvojen med bränsle och förnödenheter för tre dagar... sen gick det som det gick och nu är det två veckor sen detta skulle ha skett. Mongo-loiderna misslyckades kapitalt när de möttes av hårt motstånd istället för att bli hyllade av Ukrainarna som befriare och nu har de ditlurade stackars ungdomarna suttit och bajsat i skogen och levt ett tattarliv istället..

Att bomba Kyiv fanns aldrig med i planerna från början, det finns inget som tyder på det och det är något man nu tvingas göra eftersom man åkt på så mycket spö. Allt annat är efterhandskonstruktioner.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Nyfiken på Wagner (inte kompositören)?

Rysslands Wagner grupp skapades av, se hans tatueringar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dmitry_Utkin

Rysk nazist gör arbete för Putin. Skulle inte dvärgen göra slut på nazister i Ukraina. Men det går bra hemma. Och något stämmer inte riktigt att en ryss skulle kunna vara nazist, Hitler ville ju förinta ryssarna till sista man. Det finns ju hur mycket material som helst hur tyskarna behandlade civilbefolkningen. Känns Muppet Show över det gänget.
Citera
2022-03-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Helt rätt fel av mig jag missade not när jag läste.

Sen behöver du inte "leta så hårt" efter krigsbrott, det sker alltid i krig, även om inte alla är lika synliga ,uppenbara eller i samma omfattning som ryssarnas i ukraina just nu, (vitnessupgifter, erkännanden, film, radiokomunikation den enorma mängden mördade civila och civilia mål som attackerats).

Oddsen på att en arg ukrainare som fått sin familj mördad kommer "behandla" sin tjejenska getskändare POW enligt genvekommisionen är = 0, åtminstonde någon av alla de som passar in på beskrivningen....
Citera
2022-03-11, 16:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Meddelande från en spetnaz soldat till den ukrainska armen: https://vm.tiktok.com/ZMLfmSeFc/
Ukrainarna är alldeles för hollywoodnazistifierade och judaiserade för att ta till sig det där, tyvärr. Det kommer att krävas flera års avprogrammering för att göra dem normala igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in