2022-03-11, 16:23
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Du är ny här så välkommen.

Men här efterfrågas källor, oberoende sådana. Posta gärna sådana.

Hur definieras en "oberoende källa"?
Citera
2022-03-11, 16:24
Medlem
naturtvåls avatar
Volnovakha har nu erövrats av DPR

Någon har lyckats ladda upp en RT video på youtube, så den kommer troligtvis inte vara kvar länge...

Dom har också skrivit följande text till klippet:

Stop censorship and tyranny! Since EU did go back to their old Nazi values of burning books, there's no surprise that RT and other Russian channels got banned, US proved they are indeed an exceptional nation, at lies at least.

All rights go to the RT, I'm just doing my part in fight against Nazism and censorship.

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=oDtlU11-lsk
Citera
2022-03-11, 16:25
Medlem
letspanics avatar
Falsk flagg-operation sker nu för att dra in Belarus i kriget.
Citera
2022-03-11, 16:25
Medlem
Russian TV anchor bullies Russian Veteran for mentioning losses

https://youtu.be/tySsuKyU1O4

Det gäller att PK även i rysk TV.
Citera
2022-03-11, 16:28
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Hur definieras en "oberoende källa"?

Tex:

Independent media

https://en.wikipedia.org/wiki/Independent_media

Källor från länder där fri media inte förtrycks, källor från länder med yttrandefrihet.
Citera
2022-03-11, 16:28
Medlem
All heder för kommentarer i denna kris til nicken "rejuhervonnen" och "sonnenwende"(ursäkta om stavningen i era nick är fel)... mycket skit från många här skrivs men det ni kommenterar uppskattar jag verkligen, ni har mer fakta som stämmer än de flesta idioter här... stå på er och fortsätt era bra kommentarer!
Ps. Ryssarna kan dra åt helvetet! Ds
Citera
2022-03-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Vad är det med alla dessa skribenter som visar sitt stöd för Putin och hans regim? Många inlägg i försök att vara neutrala men där det skiner igenom att man är förtjust i Putin. Varför?
Det är väl det att det är mer historia bakom. Att när Sovjet avslutates så utsågs Ryssland till ny(gammal) fiende för NATO och som fiende blir det svårt att komma in i väst värme som Polen och andra östatsländer snabbt kunde. Ryssland tog över kärnvapnen men också allt annat i Sovjets bagage som andra östatsländer som Ukriana slapp. Istället för att ha kämpat sig ur Sovjets klor så pekar dom nu finger åt Ryssland. Sen hade vi cirkusen med den stora utförsäljning av Ryssland under Jeltsin då Putin sen fick rensa upp. Hade väst och ryska oligarker inte varit så giriga så skulle vi inte haft en sådan som Putin idag. Som sagt, fiendeskapet från NATO och det växande hatet från Ukrainas "nationalister" och även väst har gjort ryssar bittra. Ryssofobin har ökat dramatisk sen 2014 och Ryssland har nu fått nog som det ser ut och vänder sig till den Asiatiska marknaden. Invasionen av Ukraina var väl ett sista försök att få stopp på NATO:s framväxt och hot samt få bort dom värsta rysshatarna i Ukraina som föder övriga folket med det hatet. USA och NATO har skicka fram den lilla pojken för att kasta sten på björnen och nu biter björnen och dom ser bara leende på då två länder förstörs.

Visst är det fel av stormakter att invadera länder men det är tyvärr inte första eller sista gången men minnet kommer att vara kort.

Det finns säkert sådana som stödjer Putin och tycker han är bra. Själv stödjer jag inga auktoritöra ledare inklusive Putin men jag kan på något vis förstå ryssland handlande även om jag inte trodde Putin skulle vara så dumdristig att gå in i Ukraina militärt. Han kunde ju bara ha stängt gaskranarna och andra leveranser till USA och Europa och vänt sig till Asien direkt istället för detta. Men problemet med NATO hade då ju kvarstått. Väst och USA har ju inga som helst problem med vissa auktoritöra ledare och diktaturer runt om i världen bara dom spelar med så dom tänker inte som mig.

Sen tycker jag säkerhetsgaratierna Ryssland kom med tidigare hade kunnat förhandlas på ett bättre sätt istället för att i stort sett ignorera allt. Orsaken är ju naturligtvis att utan Ryssland som fiende så förlorar NATO sitt existenberättigande och USA makt i Europa.

Kort, det finns en viss orättvisa mot Ryssland och en del kan se det, andra inte i sitt hat. Man får väl hoppas dom kan se och höra skillnaden på Ukrainska flyktingar och ryssar så dom inte tar hatet vidare till dom. Det är ett grymt öde för Ukraina nu som används som en spelbricka av ryssland och väst. Vi skulle ha tagit hand om både Ryssland och Ukraina bättre, försökt att få bort korruption och bedrivit bättre handel. Ukrainas stolta industri är numera i stor sett bortvittrad men annat har naturligtvis tillkommit.

Min åsikt och den kanske delas av andra som inte är lika hatfulla mot allt och alla.
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Putin förstår att Nato är cucks-kör därför på stenhårt.
NATO måste gå in i ukraina omedelbart!
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Volnovakha har nu erövrats av DPR

Någon har lyckats ladda upp en RT video på youtube, så den kommer troligtvis inte vara kvar länge...

Dom har också skrivit följande text till klippet:

Stop censorship and tyranny! Since EU did go back to their old Nazi values of burning books, there's no surprise that RT and other Russian channels got banned, US proved they are indeed an exceptional nation, at lies at least.

All rights go to the RT, I'm just doing my part in fight against Nazism and censorship.

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=oDtlU11-lsk
Bättre länka till RT:s officella konto på Odysee:

https://odysee.com/@RT:fd/rt-visits-conflict-torn-volnovakha-in

Här kan man se alla kanalens klipp.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
En fråga i god ton.
Finns det en moderator för den här tråden?
Någon som vet?
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Från SVT.

Hon var fast besluten att inte lämna sitt Kiev trots att kriget kröp närmare.

När Daria Synelnikova och katten Houston till slut flydde Ukraina var det ingen lätt resa.

– Jag bara grät och grät när jag kom över till Rumänien, säger hon.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/hor-daria-beratta-om-flykten-ut-ur-ukraina
Citera
2022-03-11, 16:30
Avslutad
Problemet är att Ukraina inte kan slå tillbaks alltså gå framåt. De kan bara försvara.

Den mark som förloras är därför förlorad för gott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in