2022-03-11, 15:55
Medlem
Niggwards avatar
Kommer definitivt bli en tuff tid framöver med alla nya flyktingar som ska ha både det ena och det andra.

Den enda positiva jag kan se i detta är att det kommer vara så otroligt svårt att hitta plats att de lär jaga ner och lägga mer energi på att utvisa folk de vet inte ska vara här för att ta deras bostäder eller platser på olika hem.

Huvudregel borde vara: För varje ukrainare kastar vi ut 2 muslimer eller afrikaner
Citera
2022-03-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Detta kommer sluta med en katastrof för Sverige, hur ska vi ha råd? försvaret kunde de ju inte ens upprusta utan att det skall införas en "beredskapsskatt". Ukrainarna kan inte språket, majoriteten kan inte heller hyfsad engelska. Finns inte bostäder, inte arbeten skolan är redan kass etc. etc.

Säger inte att vi inte skall hjälpa till, men de som bara sitter och hejar på och tycker det är skitbra att vi skall ta emot hundratusentals är alltför blåögda. Inte kommer heller dessa flyktingar integreras i på ett bra sätt.

Jag instämmer till fullo.
Det handlar inte om huruvida man VILL hjälpa, det handlar om vad vi klarar av.
Jag hade mer än gärna sett en "en in, en ut-variant" om vi samtidigt hade utvisat 200 000 snyltande bidragsturister. Men eftersom Sverige aldrig utvisar någon, inte ens grovt kriminella, så kommer det här att innebära en KATASTROF för vårt redan hårt ansträngda land. Det har inte med hjälpvilja att göra, det handlar om att vara realistisk.
Citera
2022-03-11, 15:59
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Detta kommer sluta med en katastrof för Sverige, hur ska vi ha råd? försvaret kunde de ju inte ens upprusta utan att det skall införas en "beredskapsskatt". Ukrainarna kan inte språket, majoriteten kan inte heller hyfsad engelska. Finns inte bostäder, inte arbeten skolan är redan kass etc. etc.

Säger inte att vi inte skall hjälpa till, men de som bara sitter och hejar på och tycker det är skitbra att vi skall ta emot hundratusentals är alltför blåögda. Inte kommer heller dessa flyktingar integreras i på ett bra sätt.

Migrationsverket får mer eller mindre hyra alla hotell och det är bra om män engagerar sig i detta, vem vet kanske kan europas singeltätaste och till ytan mest kvadratmeter land lösas och bli mer normaliserat.

Välkommen hit Ukraina!
Citera
2022-03-11, 15:59
Medlem
Jag tror vi ska förbereda oss på 200000. Och nästa år en miljon anhöriginvandrare. Det är nämligen inte folket från Ukraina som kommer att söka sig till Sverige. När EU öppnar gränserna är det avskrapet från jordens värsta skithål som hamnar här. Men Sverige "måste ju ta sitt ansvar" när resten av EU tar emot Ukrainas flyktingar.
Citera
2022-03-11, 16:09
Medlem
kevinhoflands avatar
Så Socialdemokraterna kommer höja skatten ännu mer nu för att vi svenskar ska betala för deras bidrag och kriminalitet?

Underbar politik
Citera
2022-03-11, 16:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Återvända till vad? Putin gör ju deras hem till en parkeringsplats och deras män till köttfärs.

Fast gör han det? Går han inte rätt skonsamt fram jämfört med hur modernt krig bedrivs? När tex USA går in så bombas vatten, el, kommunikationer osv. 400.000 döda irakiska barn tyckte judinnan Albright att "det var det värt".

Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Männen är borta, de kommer inte tillbaka. De är i regel körda.

Det är skillnad på olika folk. Skolan har gått åt helvete för att man gett sig fan på att lära negrar och araber saker som de inte klarar av.

Även om man tar bort MENA från skolan så är skolan i Sverige på dekis. Kulturmarxisterna har helt tagit över även den institutionen, precis som man tagit över kyrkan, MSM, konst, politiker, socialtjänst osv. MENA i skolan blir mer som att kasta bensin på brasan. Efter man la ner gamla studentexamen så blev skolan sämre och sämre. I början märktes det inte lika mycket eftersom det fortfarande fanns bra lärare kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Så är det, bara att hjälpa folk i nöd, inget att snacka om.
Dessutom är vi delaktiga i konflikten genom att förse den ena sidan med vapen och utrustning och göda den andra sidan genom köp av olja, uran.

Att vi mitt under ett krig militärt stöder motståndaren till en av våra grannar som har kärnvapen känns fullständigt huvudlöst.

Jag lyssnade på ett intressant klipp igår. M-RNA-vaccinet förstör kroppens förmåga till DNA-reparation till 95%. 70-90% i vita västvärlden har vaccinerat sig. Om vi får kärnvapenbomber som går av i norra hemisfären så kommer radioaktiviteten bindas till damm som far runt. De som vaccinerat sig och som alltså saknar förmåga att reparera sitt DNA kommer drabbas av alla möjliga sorteras cancer. Man kommer alltså inte säga att de är vaccinskadade som får cancer utan man kommer skylla på Putins kärnvapen.Tydligen så har NATO lagt beslag på ryska kärnvapen som fanns i Ukraina på 90-talet när Sovjetunionen föll samman. Globalisterna kan alltså smälla av ryska kärnvapen och skylla på Putin samtidigt som kanske 80-90% av väst kommer dö i cancer. Ponera att de smäller av ett ukrainsk kärnvapen i New York som man låtsas kommer från en rysk ubåt. USA och Europa skickar då ett antal kärnvapen mot Ryssland som svarar med att skicka kärnvapen mot Europa och USA. Hela Norra hemisfären då kontaminerad. Enligt de uppgifterna som fanns i länken så finns det chans att klara sig. Det handlar om hur långt bort bomben faller och hur tidigt man utsätter sig för radioaktiviteten. Halveringstiden sades vara 8 dagar och man behöver 10 "halveringstider", dvs nästan 3 månader innan det bedöms säkert att röra sig ute. Håll dig inomhus. Tejpa för alla dörrar och fönster. Se till att ha mat/vatten/tidsfördriv i 3 månader. De rekommenderade att ha HEPA-filter inomhus. Vidare sa han att man kunde överväga att ta zeolith, vilket drar till sig föroreningar i mag/tarmkanal. Tydligen effektivt vid sanering i Tjernobyl. Om jag uppfattade det rätt så innehåller det dock mycket aluminium så det är inget man bara tar, utan endast i händelse av atombomb. Jag trodde inte alls tidigare på risk för kärnvapen och hoppas att det inte sker, men man ska nog vara väldigt försiktig och ta höjd för det ändå i sin planering.

Det finns en hypotes att republikanerna vinner senate och house november 2022 och att man kan komma att rösta in Trump som talman. Om man fäller Biden och Harris för korruption, förräderi, valfusk och allt som verkar vara på gång så kommer Trump till makten om ca ett år som ner 3 i tronföljden efter POTUS och vice POTUS. Om globalisterna vill förhindra det så kanske de kan tänka sig att dra igång ett false flag kärnvapenkrig. De 200.000 ukrainska flyktingar som kommer lär vara vårt minsta problem.
Citera
2022-03-11, 16:16
Avslutad
Vi har råd. Det får gå.

Ifall det kniper kan vi ju dra in lite uppehållstillstånd från diverse negrer, araber och afghaner. Ut med en somaliefamilj, in med tre ukrainska ensamkommande kvinnor med småbarn. Inte mig emot.

På något vis löser vi det här.
Citera
2022-03-11, 16:18
Medlem
Vet ni vad ni har importerat den här gången?

Jävlar så sjukt det är att se svensken förinta sig själva. Men det är väl lika bra antar jag.
Citera
2022-03-11, 16:20
Medlem
Citat:

Säger inte att vi inte skall hjälpa till, men de som bara sitter och hejar på och tycker det är skitbra att vi skall ta emot hundratusentals är alltför blåögda. Inte kommer heller dessa flyktingar integreras på ett bra sätt.
Helt för att vi ska emot Ukrainare som flyr !
För att ha råd med det så måste vi skicka hem dom som kom 2015 som inte kan försörja sig.

En rejäl upprustning av försvaret är bara klokt men sen gå med i NATO käns mer tveksamt.
Varför har inte Ukraina gått med i EU tidigare ?
Citera
2022-03-11, 16:25
Medlem
Jaha flyktingarna som kommer är konservativa säger ni.....hahaha...Stackars dumma jävla svensk. Totalt förlamad.

För mycket porr, för mycket datorspel och netflix. Totalt jävla förstörda som folk. Ni blir utbytta!
Citera
2022-03-11, 16:25
Medlem
sista-vagen-uts avatar
Jag välkomnar alla Ukrainska flyktingar, ska bli kul att läsa allt jävla gnäll från svenska kvinnor nu när det är kvinnor som kommer.

dock oroad och fundersamt över bostäder. och barn o utbildning till dom.
kommer bli dyra år för oss svenskar framöver. :/

Vi kan passa på att tacka riksdagen för deras retarded hantering av migration av dessa år av ensamkommande "BAAAARRRNN!".
Citera
2022-03-11, 16:26
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Jaha flyktingarna so. kommer är konservativa säger ni.....hahaha...Stackars dumma jävla svensk. Totalt förlamad.

Vad är alternativet? De har gett sig fan på att importera skräp? Varför inte ukrainare framför negrer och araber. Jag vill gärna höra hur du resonerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in