Citat:
Ursprungligen postat av
MrLevaLivet
Va fasiken, fick för mig att du kikade på börsen från sidan nu med en pilsner. Är du inne och krigar igen? Välkommen till ZIM-gänget, jag har ett gav på 48,61, hehe. Liten varning dock, ZIM har nu fått väldig uppmärksamhet på nätforum, så det kan pumpas/dumpas, bli volatilt. Den har tidigare gått under radarn hos the Retail army.
Ah ligger till största del likvid fortfarande , tog hem en snabb vinst i början av året men klev av lite tidigt ur några bolag.
Köpte ZIM i höstas (vitard pirat gang

), sålde av i januari. Sen dess har jag bara sett den tugga genom alla motstånd uppåt samtidigt som de delat ut fläsk mycket under tiden.
Så tänkte fortsätta gambla lite med frakt, råvaror och cert. I veckan tankat SSAB, NHY, LUG och fomo in i ZIM nu på kvällen. Sprider ut köpen under par veckor fram.
Osäker på gruvjättarna och am stålbolagen just nu, som du kanske vet har jag sålt av CLF och VALE.
ZIM som du skriver har fått mycket uppmärksamhet sista veckan! Absurd rapport. Får se hur kursen reagerar efter utdelningen, men samtidigt har det inte hänt mkt tidigare utdelningar och även de har varit rejäla.
Jag kommer ladda på, nästa vecka blir intressant är det inte Opex och FOMC?