2022-03-11, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Äntligen en vettig fråga från dig. Ja, det är stadfästningen han överklagar. Frågan som förlikningen handlar om har inte prövats i en tingsrätt.

Det betyder att med denna stadfästelse i dom har man nekat Esbjörn den rättvisa rättegång varje medborgare har rätt till i en rättsstat. Det handlar om att en stat inte får neka medborgarna rättvisa.

Det måste finnas en möjlighet för en medborgare att få en sak prövad i domstol, om staten benämns rättsstat. Det jag noterar är att Sture krattar manegen för ett mål i Europadomstolen, i det fall Esbjörn nekas en rättvis rättegång. Det finns ett allvar här som Ebba Busch måste relatera till.
Min fetning i citatet.
Jag har frågat dig tidigare vem/vilka du avser med "man" och fått svaret att det är svenska staten och dess hantlangare, men du ville inte namnge hantlangarna., så nu frågar jag igen.
Kan du namnge hantlangarna ?
2022-03-11, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Du är ju helt rubbad? Har inget till övers för Ebba politiskt men tycker att det är förskräckligt att folk som du gör politik av något som är en ren rättssak.

Oavsett vad du tycker politiskt så har Esbjörn sålt huset. Ebba har köpt det. Det finns papper på och så länge inte en domstol dömt att detta inte skulle giltigt så är det det som gäller. Att du och andra sedan tar tillfället att smutskasta den ena parten för politisk vinning visar bara på att det är du som är moraliskt korrumperad. Ingen annan.

Nu blev jag nyfiken. Du skriver att du inget har till övers för Ebba politiskt. Kan du utveckla det?

Som Bergakungen påpekade sker diskussionen i ämnet politiker. Hur en politiker agerar privat är politik. Fråga Mona om Toblerone, Annicka om Kronofogden, m.m. Nu är det hustvist-Ebba vi diskuterar. Om lämpligheten i hennes vandring genom rättsväsendets purgatorium. Sista ronden gick åt helvete när den gode Sture kom in med en inlaga i sista minuten.

Pärleporten är fortfarande stängd för Ebba Busch. Lagfarten vilar hos lantmäteriet.
2022-03-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Min fetning i citatet.
Jag har frågat dig tidigare vem/vilka du avser med "man" och fått svaret att det är svenska staten och dess hantlangare, men du ville inte namnge hantlangarna., så nu frågar jag igen.
Kan du namnge hantlangarna ?

Det finns ingen anledning i denna diskussion att namnge olika personer som arbetar i rättsväsendet. Är du inte riktigt klok?

Det är staten som är motpart om målet går vidare till Europadomstolen.
2022-03-11, 13:55
Medlem
Citat:
Äntligen en vettig fråga från dig. Ja, det är stadfästningen han överklagar. Frågan som förlikningen handlar om har inte prövats i en tingsrätt.

Det betyder att med denna stadfästelse i dom har man nekat Esbjörn den rättvisa rättegång varje medborgare har rätt till i en rättsstat. Det handlar om att en stat inte får neka medborgarna rättvisa.

Det måste finnas en möjlighet för en medborgare att få en sak prövad i domstol, om staten benämns rättsstat. Det jag noterar är att Sture krattar manegen för ett mål i Europadomstolen, i det fall Esbjörn nekas en rättvis rättegång. Det finns ett allvar här som Ebba Busch måste relatera till.

Det blir ju lite konstigt, då det är ESB via sina ombud som väljer att skicka in förlikningen till Stadfästelse, inte Ebba. Förlikningen gäller precis som vilket annat avtal som helst oavsätt stadfästelsen, så han har via sina ombud valt att inte få sin sak provad i domstol (förmodligen för att de advokater han använde då ansåg att det var dömt att misslyckas och att han då skulle fått betala alla Ebbas kostnader).
2022-03-11, 14:14
Medlem
Citat:
Det finns ingen anledning i denna diskussion att namnge olika personer som arbetar i rättsväsendet. Är du inte riktigt klok?

Det är staten som är motpart om målet går vidare till Europadomstolen.
Europadomstolen skiter jag i.
Vilka är hantlangarna ?
2022-03-11, 14:15
Medlem
Citat:
Nej, jag har aldrig förstått hur du och övriga Ebbagänget resonerar. Ni har varken empati eller humor om hur den demente åldringen har sina klara stunder, och minns en tid när kvinnor var damer och herrar gentlemän. Folk som kunde uppföra sig som folk och en efter en dör de ut.

Sammanfattningen är att Esbjörn blir Ambushad och Esbjörnar tillbaka efter bästa förmåga. Där det visat sig att rättssystemet har sina spärrar hos lantmäteriet och genom att domar kan överklagas med mycket möda. Det är betryggande.

Varför förtala du Esbjörn hela tiden?
Varför vill du han ska var dement?
Varför har han inte anmält sina fd advokater till polisen och advokatsamfundet för de ska ha tvingat Esbjörn skriva på förlikningen?
Varför betedde sig inte Esbjörn som gentleman?

BTW bör man lita på Esbjörn ord? Han är ju enligt dig inte ett bra sanningsvittne då han har begått brott. Han körde ju på en flicka.

Kan du lägga fram bevis nu för ditt påstående om att förtalet ska tas upp i överklagade?
2022-03-11, 14:22
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det är nog du som missförstått. Esbjörn har inte begått något brott. Det är ett civilrättsligt ärende, inte ett brottmål.

Avtalsbrott är ett brott och han stämdes inför rätta av den som brottet drabbat.
2022-03-11, 14:24
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Avtalsbrott är ett brott och han stämdes inför rätta av den som brottet drabbat.
Under vilket kapitel faller det i BrB? Brott är en handling som strider mot lagen och kan således leda till straff för förövaren – dvs den som begår den icke tillåtna handlingen. Brott anses ofta ha skadlig inverkan på andra personer, som i rättsliga fall kallas målsägande och i informella sammanhang kallas för brottsoffer. De flesta brotten anges i brottsbalken men även i särskild lagstiftning som t. ex trafikbrottslagen och narkotikalagen.
Du är ute i skogen och cyklar nu.
Senast redigerad av Champagneoclock 2022-03-11 kl. 14:27.
2022-03-11, 14:29
Medlem
Citat:
Nu blev jag nyfiken. Du skriver att du inget har till övers för Ebba politiskt. Kan du utveckla det?

Som Bergakungen påpekade sker diskussionen i ämnet politiker. Hur en politiker agerar privat är politik. Fråga Mona om Toblerone, Annicka om Kronofogden, m.m. Nu är det hustvist-Ebba vi diskuterar. Om lämpligheten i hennes vandring genom rättsväsendets purgatorium. Sista ronden gick åt helvete när den gode Sture kom in med en inlaga i sista minuten.

Pärleporten är fortfarande stängd för Ebba Busch. Lagfarten vilar hos lantmäteriet.

Nej det tänker jag inte men KD är som sagt inget parti jag har särskilt mycket gemensamt med men det var inte vad saken gällde.

Ebba köpte ett hus av en knäpp gubbe som politiska motståndare nu utnyttjar för att skada henne politiskt. Det är inte konstigare än så.

Personligen föredrar jag dessutom kvinnor (är själv gift med en sådan) som vare sig viker ner sig som strykrädda byrackor som de i exemplen du tog, men samtidigt inte heller blir hysteriska knasbollar ala Cissi Wallin så i det avseendet har bara den här historien stärkt mitt förtroende för henne.
2022-03-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Varför förtala du Esbjörn hela tiden?
Varför vill du han ska var dement?
Varför har han inte anmält sina fd advokater till polisen och advokatsamfundet för de ska ha tvingat Esbjörn skriva på förlikningen?
Varför betedde sig inte Esbjörn som gentleman?

BTW bör man lita på Esbjörn ord? Han är ju enligt dig inte ett bra sanningsvittne då han har begått brott. Han körde ju på en flicka.

Kan du lägga fram bevis nu för ditt påstående om att förtalet ska tas upp i överklagade?

Många bra frågor! Tyvärr har vresis sin egna rättsskipning och följer inte svensk lag som vi andra. Fastighetsaffären Esbjörn gjort följer svensk lag: köpekontrakt och köpebrev. Därtill en förlikning för att verkligen visa att han har sålt sina fastigheter. Tyvärr är det vissa, som vresis, som anser detta vara fel. Verkligen världsfrånvänt, med man kan inte begära så mycket av lågbegåvade.
2022-03-11, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Många bra frågor! Tyvärr har vresis sin egna rättsskipning och följer inte svensk lag som vi andra. Fastighetsaffären Esbjörn gjort följer svensk lag: köpekontrakt och köpebrev. Därtill en förlikning för att verkligen visa att han har sålt sina fastigheter. Tyvärr är det vissa, som vresis, som anser detta vara fel. Verkligen världsfrånvänt, med man kan inte begära så mycket av lågbegåvade.

Det beror på att konceptet "äganderätt" dessvärre blir mer och mer förvirrande ju längre ut på västerskalan man kommer.
2022-03-11, 15:39
Medlem
Uppsala tingsrätt i Ä 1747-22 Akt bilagor Fullmakt Dagboksbladet: 2022-03-11

Uppsala tingsrätt i Ä 1747-22
Akt bilagor Fullmakt Dagboksbladet:

Akt bil: 4

https://delafil.se/6b3ce513c2c76154/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_4,_Maskad_version_av_aktbilaga_1.pdf

Fullmakt: Ej original

https://delafil.se/de60b25ccf990990/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_2,_Fullmakt,_ej_original___inkom.pdf

Dagboksbladet: 2022-03-11

ÅTGÄRDSBESLUT
Förelägg ÖFN att inkomma med kompletterande utredning, formellt yttrande samt förslag på förvaltare senast den 11 april 2022, bifoga aktbilaga 1-3. /ALLI e.u. ANFO

https://delafil.se/131f831133058b78/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Dagboksblad_2022-03-11.pdf

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in