2022-03-11, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
De är filistiner, så det blir säekrt "regnbågsvägen" eller något annat "spetsigt men puttinuttigt"

Jag är personligen inte så glad i HBTQ men kunde det reta ryssarna så köper jag detta förslag. Mycket bra.

Carl Bildts gata skulle väl mest reta sossar.
Citera
2022-03-11, 10:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Kommer gå ner rätt så kraftigt inom en snar framtid då många länder sakta men säkert börjar öka produktionen. DA kamrat, DA!
Jag vet att oljepriderna kommer att gå ner men inte p.g.a. ökad produktion.

Krisen i Ukraina har än att visa sina effekter på ditt liv ska du se.
Citera
2022-03-11, 10:42
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fungerar alldeles utmärkt för mig även om de har en ddos-kontroll innan man får komma in. Det är nog bara dig de censurerar.
Nej det är en grej:
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU
(FB) Ryska sidor (RT, Sputnik) ev blockerade (samlingstråd)

Så du kan sluta förneka som en liten råtta. Alltid ska ni råttor gå yttrandeförtryckarnas ärenden. Det är än mer anledning till varför man inte ska lyssna på sådana som dig. Ni har ljugit om allt mellan himmel och jord i årtionden. Sedan har ni mage att påstå att det är andra ljuger.
Senast redigerad av PK-befriad 2022-03-11 kl. 10:44.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är personligen inte så glad i HBTQ men kunde det reta ryssarna så köper jag detta förslag. Mycket bra.

Carl Bildts gata skulle väl mest reta sossar.

Och carl-bildt... ingen trampar på carl-bildt... eller rastar sin hund på han för den delen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Hann du växla in dina rubel mot dollares?
Citera
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talle22
Hur många veckor/månader/år dröjer det tills kriget kommer till Sverige ?

Jag skulle gissa på ett par år eller inte alls. Skulle tippa på att risken att vi blir invaderade är ungefär 0.1%. Det är försumbart, det är alldeles för mycket som talar emot det, bl.a:

1. Det var inte Putins plan ifrån början.
2. Han skulle placera sig mitt bland NATO-länder vilket NATO aldrig skulle tillåta (att Putin får kontroll över stor del av Östersjön via Gotland och Sverge).
3. Han har händerna fulla i Ukraina.
4. Han skulle vara alldeles för blottad, ha NATO-länder runt omkring sig.
5. Hur skulle han ta sig hit ifrån början? Bara det är ett stunt i sig självt.
6. Ekonomin är numera i toaletten för en lång tid framöver.

Det är försumbart och verkar inte logiskt för fem öre. Putin är mycket, men han är inte korkad eller galen, oavsett vad den korkade massan gapar om.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Enligt mongolen shoigu så ska assad ha skickat 16000 "frivilliga" äckliga araber.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1502207976286953476

Ni kommer dö i drivor era äckliga jävlar!
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Vladimir Putana började skrika efter hjälp rätt så tidigt, tjetjener och Belarus. Inget nytt.
Där har handlar om frivilliga civila inte anställda soldater.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Jag antar att du är en sådan person som gladeligen utnyttjar det som samhället har att erbjuda såsom kollektivtrafik, billig sjukvård, andra förmåner mm utan att ens tänka dig att göra någonting tillbaka, eller lever du själv i en hydda i skogen?

Förstår hur du menar. Bra resonerat !

Det finns ett svenskt samhälle. Sjukhus och motorvägar. Jag bidrar gärna tiil detta såklart.

Men det är 10 ggr lättare att vara patriot mot Människor än ett System. Man är beredd att kämpa för såna man tycker om och respekterar.
Kolla in partiledarna i Sverige. De är väldigt svenska i sitt sätt. Nästan överdrivet svenska. Även Sabuni är ursvensk i sättet. Samtliga spelar teater. Jag är trött på det.

Att försvara uppriktiga människor hade varit annorlunda. Det hade funnits en mening med det.
Citera
2022-03-11, 10:43
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
De som Biden beordrat ska tömmas. Finns en hel del både i USA och övriga världen.

Kriget ser tyvärr ut att bli långvarigt, varför tömma redan nu? Kanske vill de ändra priset på kort sikt och samtidigt försöka förmå stora producenter att pumpa upp mer. Men finns raffineringskapacitet för detta? Skulle jag gissa kommer vi får se extrema priser på drivmedel och energi inom lång tid framöver om det inte blir förhandlingar som går igenom.
Citera
2022-03-11, 10:43
Medlem
Citat:

Fniss.... så inte 300dollar per fat längre?
Citera
2022-03-11, 10:44
Medlem
Bilderna på den gravida kvinnan var nog inte fejk. Är nästan säker. Ukraina har inte så skickliga regissörer.

Ganska påpassligt av fotografen. Undrar vad en sådan bild är värd egentligen i denna krassa värld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in