2022-03-11, 10:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jo det är den på alla plattformar och många internetleveratörer. Jag kommer tex inte åt sidan i en vanlig browser. Massiv censur pågår.

Fungerar alldeles utmärkt för mig även om de har en ddos-kontroll innan man får komma in. Det är nog bara dig de censurerar.
Citera
2022-03-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Oljepriset är på väg upp idag.

Tydligen sinar beredskapslagren fortare än man tänkt sig.

Men seriöst, kan du inte läsa på innan du ylar lögner? Den gick ner 13% för två dagar sedan, och har hämtat sig lite igår och idag.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nu får vi aldrig glömma att det är Ryssland som angriper ett grannland. Mitt i allvaret vill jag skoja till det lite.

Gatan där ryska ambassaden i Stockholm ligger skall döpas om. Jag har två förslag:

1) Carl Bildts gata

2) Azovs gata

Vad säger experterna här? Vilket namn provocerar mest?

Varför inte Mandy Dee's gata, det hade suttit fint.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Azov helt klart. Hade retat gallfeber på mongolen.

Man har blåst upp Azov till att vara en stålman. Ovanligt sega krigare, klart att det skulle reta. Men så roligt får vi inte.
Citera
Medlem
Citat:
Bra förslag. Men jag tror inte namnkommittén köper det.

De är filistiner, så det blir säekrt "regnbågsvägen" eller något annat "spetsigt men puttinuttigt"
Citera
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Sägs att Valdimir Putana ska skapa ett nytt och eget Fotbolls VM, då ryssarna inte längre är välkomna att lira för FIFA/UEFA.

Ruskis VM består av 6 lag.

Roski
Belarus
Nordkorea
Syrien
Iran
Kina

Magiskt Fotbolls VM.

Kommer att spelas i Roski, under halvtidsvilan kommer man kunna köpa borsjtj (allt som finns) mot dollares. Rubel tas ej emot.

Får serbien kvala?
Citera
2022-03-11, 10:40
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Nu får vi aldrig glömma att det är Ryssland som angriper ett grannland. Mitt i allvaret vill jag skoja till det lite.

Gatan där ryska ambassaden i Stockholm ligger skall döpas om. Jag har två förslag:

1) Carl Bildts gata

2) Azovs gata

Vad säger experterna här? Vilket namn provocerar mest?

Som svensk så gillar jag inte att namngivna gator sedan länge ändras, oavsett hur behjärtansvärt ändamålet må vara. Möjligen Assar Oredssons gata hade jag kunnat acceptera.
Citera
2022-03-11, 10:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vilka beredskapslager? För Sveriges del så avskaffades dessa för länge sedan.
De som Biden beordrat ska tömmas. Finns en hel del både i USA och övriga världen.
Citera
2022-03-11, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kan NATO så kan väl Putin. Frivilliga flockas till Ukraina:
🇷🇺⚡️Vladimir Putin agreed to attract volunteers from the Middle East to Donbass.

According to Defense Minister Sergei Shoigu, the BV received about 16,000 applications for voluntary participation in a special operation in Ukraine.
https://t.me/intelslava/21955

Genial idé faktiskt. Nu när en massa takfiris dragit från Idlib till Ukraina så kan man ju avliva dem där.

Vladimir Putana började skrika efter hjälp rätt så tidigt, tjetjener och Belarus. Inget nytt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talle22
Hur många veckor/månader/år dröjer det tills kriget kommer till Sverige ?

Räknat från när de avseglar eller när de kommer fram? Man vet ju aldrig hur mycket soppa de får med sig så det senare är svårt att räkna på
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Kontot "ASB Military" var för neutralt för twitter och stängdes ner. Annars var det ett bra konto för att få icke-ukrainskpropagandistiska uppdateringar om kriget. Förhoppningsvis kommer de igång på Telegram och Gab:

https://t.me/asbmil
https://gab.com/ASBMilitary
Citera
Medlem
Ryssland är stort till ytan men har bara förhållandevis liten befolkning, 144 miljoner. Små länder som Indonesien har 257 miljoner, Pakistan har 193 miljoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in