2022-02-13, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har inte det. Utger han sig för att vara man nu? Eller? Vad står det i profilen?

Nej, varför frågar du det? Grindr kryllar tyvärr av diverse trans-pack.
Så nej; transperson.
På profilen stod det något om att han söker vänner för att gå ut på puben med och att han inte är intresserad av "överkåta smygbögar"(antar att han sitter stadigt på den höga hästen även om han själv kom ut som trans typ igår), samt att han är pre-op trans - alltså inte opererad.
Han har 5 bilder. Fyra på ansiktet och en på "brösten"(?) i någon slags sportbehå.
Citera
2022-02-14, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Kan meddela att Andreas Johansson, som dömdes till 16 års fängelse för ett Mord på en kvinna i Trollhättan 2013, skrivit följande om K.J i sin bok "Burfåglar", kapitel 3 - "(Styck)dråplig bekännelse"

"Under en promenad på rastgården röjs alla tvivel om skuldfrågans vara eller icke vara. Mannen erkänner att han stående bakom den före detta flickvännen hållit fast henne runt halsen med ena armen samtidigt som han huggit henne med ett stämjärn framifrån med den andra handen. Kvinnans hjärta fick en oreparerbar skada, och döden inträdde kort därpå".

Väl värt att komma ihåg är att Andreas Johansson och K.J utförde sina brott ungefär samtidigt (sommaren 2013) och Andreas Johansson satt därmed häktad med restriktioner under den tiden som K.J brott utreddes och var uppe i tingsrätten. Möjligheterna för Andreas Johansson att ha detaljkunskap om K.J brott är därför mycket små. Att Andreas Johansson dessutom skulle kunna hitta på att "dråpvapnet" var just ett stämjärn av alla grejer, vilket var en av åklagarens/polisens teorier, ser jag som helt omöjligt.
Dessutom får man inte glömma att enda gången dessa två satt på samma anstalt ihop var, de få månaderna, då dom var på Kumlas riksintag i väntan på anstaltsplacering. De innebär dels en väldigt kort tid där Andreas Johansson skulle kunna sätta sig in i fallet och möjlighet till internet eller liknande hjälpmedel finns inte så tidigt in i straffprocessen.

Vidare så handlar kapitlet om att K.J förnekade det hela för ALLA på anstalten, men alltså valde att berätta för Andreas Johansson. Anledningen till detta är troligen att man inte skyltar med att man dödat en kvinna, då de intagna brukar se allvarligt på ett sådant fegt brott. Men att K.J kände att han kunde berätta detta för Andreas Johansson, då även han satt inne för att ha dödat en kvinna.

Jag tycker därför att Andreas Johanssons uppgifter är trovärdiga och att allt talar för att K.J har berättat detta för honom. Så vad säger vi? Case closed? ;-)

Snacka om att han Andreas inte kommer få en så lätt sista tid på anstalt då de finns en rätt så generell regel om att man inte får sprida vidare information man får av sina medintagna, ”golare har inga polare” osv.
Så hur kan Andreas ha fått tag på research och information till sin bok? Kanske via Tomas Bodströms bok Bodenfallet, eller via dokumentär serier såsom I Huvudet på en Mördare. Finns de något sätt att bekräfta att de ens suttit på samma avd, och om de nu gjorde de och kJ nu faktiskt erkänt; Varför stämmer inte händelseförloppet då in mer på rättsläkarens utlåtande? Varför skriver han att det var ett kort dödsförlopp när rättsläkaren utgav att dödsförloppet var utdraget?
Citera
2022-02-14, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShadowMaster
Snacka om att han Andreas inte kommer få en så lätt sista tid på anstalt då de finns en rätt så generell regel om att man inte får sprida vidare information man får av sina medintagna, ”golare har inga polare” osv.
Så hur kan Andreas ha fått tag på research och information till sin bok? Kanske via Tomas Bodströms bok Bodenfallet, eller via dokumentär serier såsom I Huvudet på en Mördare. Finns de något sätt att bekräfta att de ens suttit på samma avd, och om de nu gjorde de och kJ nu faktiskt erkänt; Varför stämmer inte händelseförloppet då in mer på rättsläkarens utlåtande? Varför skriver han att det var ett kort dödsförlopp när rättsläkaren utgav att dödsförloppet var utdraget?

Jag skall svara så gott jag kan...och jag tar inte ställning åt något håll, då jag tycker att de båda är kompletta galningar...

1. Han nämner aldrig K.J vid namn, utan beskriver honom som "lång man med fjunig mustasch", "svensk grabb", "dialekt präglad av fjällandskapets öppna vidder", "intresse av bilar, snöskotrar och jakt", "berättar att han hade boendestödjare i hemmet som hjälpte honom med städning" (också beskriver han brottet och hur det skulle ha gått till).

2. Kapitlet handlar i princip om att K.J sa till ALLA inne på anstalten att han var oskyldigt dömd. Men att han helt plötsligt berättade för Andreas Johansson under en promenad på rastgården. Så detta handlar ju inte om en hemlighet som alla inne på anstalten visste och höll tyst om. Dessutom sitter Andreas Johansson idag på en betydligt lugnare (klass 2)anstalt, så jag tror nog han kan vara ganska trygg ändå.

3. Absolut kan han ha fått research från Thomas Bodströms bok, för han nämner t.o.m den boken i kapitlet. Men detta rör sig verkligen inte om en "djärv bok" som vill komma med avslöjanden eller dramatik. Detta är en bok, med korta kapitel, om betraktelser från ett högsäkerhetsfängelse. Som exempel kan jag nämna att kapitlen t ex handlar om hur en trött fotbollsmatch i gymnastiksalen går till, ett annat kapitel handlar om att många intagna skyller sitt beteende på sin diagnos, ett annat om att många inne på anstalterna är hypokondriker, ett annat om att många intagna tror sig kunna/veta allt och att det inte finns något ställe där man "killgissar" mer än på en anstalt. Jag tycker snarare det känns som att jag läser en blogg, än en bok, när jag läser den. Så jag har svårt att se att han skulle göra research på fallet, för att sedan hitta på och beljuga någon annan. Det känns liksom malplacerat i denna typ av bok...
Ett tips är att provläsa boken, så förstår du nog vad jag menar: https://insurgent.se/provl-s-burf-glar

4. Dom satt ihop (/måste ha suttit ihop) på riksintaget på Kumla-anstalten eftersom Högsta Domstolen, i juni 2014, avslog både Kristoffer Johanssons och Andreas Johanssons överklagan - Vilket betyder att dom kommit till Kumla ungefär samtidigt.
Senast redigerad av Haaaaag 2022-02-14 kl. 15:26.
Citera
2022-02-14, 21:07
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Jo, visserligen. Men tror du verkligen att han skulle läsa in sig på fallet, för att kunna skriva ett kapitel på 3 sidor där han hittar på något sådant? Känns ju märkligt! Frågan är om tid/motivation ens funnits att göra detta, då han skrivit 3 böcker och både pluggat och gått rehabiliteringsprogram under anstaltsvistelsen. Dessutom är inte boken av den genren att den suktar efter avslöjanden och sensation. Boken är i själva verket ganska anspråkslös...

Jag tror också att om han hade läst in sig i fallet så skulle han nog varit mer specifik och nämnt huggen i ryggen. Om det är sant att Kristoffer berättade för honom så är det delvis inte säkert att Kristoffer var helt sanningsenlig och delvis så är det inte säkert att AJ kommer ihåg hela konversationen korrekt.
Citera
2022-02-14, 23:12
Medlem
Citat:

4. Dom satt ihop (/måste ha suttit ihop) på riksintaget på Kumla-anstalten eftersom Högsta Domstolen, i juni 2014, avslog både Kristoffer Johanssons och Andreas Johanssons överklagan - Vilket betyder att dom kommit till Kumla ungefär samtidigt.

Ja man skulle ju kunna tro de om man aldrig vart där, men under min tid inom KV så har jag fått göra ett par studiebesök på Kumla och när man besöker riksintaget så får man veta att enheten består av flera avdelningar med avdelningar som är separerade från varandra, så ja de kan nog säkert ha suttit där samtidigt men det betyder inte att de har suttit tsm.
Citera
2022-03-08, 10:39
Medlem
SvenBHs avatar
Finns det några spekulationer om var VB kan ha mördats? Det känns osannolikt att hon mörades i K.Js lägenhet
Citera
2022-03-10, 02:43
Medlem
fearreapers avatar
Nu finns svenska fall säsong 8 uppe. Kolla avsnitt nummer 6. Uppdaterat avsnitt & bättre än det tidigare.
Citera
2022-03-11, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Antar i Boden..och i cyberspace enligt tidigare skribent, på grindr
. Har de släppt ut monstr----------hoppas jag verkl inte !
Citera
2022-03-11, 08:57
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
. Har de släppt ut monstr----------hoppas jag verkl inte !

Han har väl varit ute ett tag? Och bor t.o.m. kvar hemmavid.
Hade du läst tråden hade du själv kunnat se att folk har stött på honom ute på stan osv.
Citera
2022-03-11, 20:58
Medlem
Jag såg precis det nya avsnittet i Svenska Fall. Det är något med honom som verkligen får det att krypa i mig och det faktum att han kom undan så lätt är vedervärdigt. Att döda någon är en sak, men att stycka någon... Där måste man vara riktigt ond.

Han har ju verkligen funktionsnedsättningar, och det faktum att han flyttade tillbaka till Boden bevisar ju det, men jag tror inte att han är så inkompetent som han vill framstå.
Citera
2022-03-11, 23:12
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarryNight78
Jag såg precis det nya avsnittet i Svenska Fall. Det är något med honom som verkligen får det att krypa i mig och det faktum att han kom undan så lätt är vedervärdigt. Att döda någon är en sak, men att stycka någon... Där måste man vara riktigt ond.

Han har ju verkligen funktionsnedsättningar, och det faktum att han flyttade tillbaka till Boden bevisar ju det, men jag tror inte att han är så inkompetent som han vill framstå.
Pratade med en pundare/langare som bor i Boden häromdagen, Boden är liten stad, alla vet vem han är och vad han är dömd för. Står ej så högt i kurs. Konstigt han flyttade tillbaka efter straffet.
Citera
2022-03-12, 01:27
Medlem
fearreapers avatar
Stavade fel

Han fann kärleken, Men är nu singel/kk med folk 🤮

Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Pratade med en pundare/langare som bor i Boden häromdagen, Boden är liten stad, alla vet vem han är och vad han är dömd för. Står ej så högt i kurs. Konstigt han flyttade tillbaka efter straffet.
Senast redigerad av fearreaper 2022-03-12 kl. 01:28. Anledning: Stavfel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in