2022-03-10, 21:57
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Här begraver man civila i massgravar i mauripol efter ryssens terror bombningar.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/tb7xsw/burying_civilian_casualties_in_mariupol/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Jag vet att ifrågasättande leder till omedelbara anklagelser om "rysstroll", men om man tänker istället för att känna måste man ställa frågan: Finns det oberoende källor på ett detta är äkta och filmat nu? Det är så allvarligt att inget tvivel får finnas om att detta skulle vara fejk.
Citera
2022-03-10, 21:58
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Positiva nyheter. Ukraina blir starkare hela tiden och har rätten på sin sida.

Död åt inkräktarna.
Bra! Putin kan avbryta massmordet på ukrainska civilister och rädda alla grundlurade ryska rekryter han nu skickat in i döden för sitt eget höga nöjes och egos skull, precis när han vill.

Men han vill inte...
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Här ser man hur de kör iväg med en rysk stridsvagn, den ser hel ut. Är detta en av de modernare eller en gammal modell? https://www.youtube.com/watch?v=MMA33KnF15U
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Kommer inte ihåg vad han heter men han är där och dödar mongoler.
https://twitter.com/UAWeapons/status/1501293013879844865
Citera
2022-03-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Noterar att liken efter dessa ligger något hundratal meter in efter Ukrainas landsgräns också.
Dom har alltså bekämpats direkt dom satte sin fot på Ukrainsk mark.

Ja, vad snopet, dom hade tänkt sig ett riktigt vikingaäventyr med plundring och våldtäkter. Men dom kom inte många meter
Citera
2022-03-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovtbrott
Var det ryssar eller ukrainska som döda han
Svårt att säga men gissar på infiltratörer. Tjetjener/Spetsnaz

Ser ut som att några har militäruniform på sig där bak i filmen
Citera
2022-03-10, 22:00
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Här begraver man civila i massgravar i mauripol efter ryssens terror bombningar.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/tb7xsw/burying_civilian_casualties_in_mariupol/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Hämnden kommer bli ljuv för de boende när mongolen åker på spö. De kan inte ta staden, därför bombar dom sönder allt.
Citera
2022-03-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Det är inte så kärnvapen fungerar. Kärnvapen kräver en viss "antändningsföljd" för att allt ska fungera om det ska. Du kan spränga uran bäst du vill, men händer inte så mycket. Av samma anledning som du behöver magnesiumremsor för att tända på tex Termit.

Justja atombomber har ju sin shotgunmekanism så du har rätt. Risken är väl minimal då.
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Nu säljer ryssar hamburgare från McDonalds för upp till 3 500 kronor på nätet. Det Twittrar den irländska journalisten Jason Corcoran som är på plats i Moskva.

I tisdags beslutade kedjan McDonalds att tillfälligt stänga alla sina restauranger i Ryssland. Efter beskedet bilades långa köer utanför restaurangerna – folk ville ha sin sista burgare.
Det har inte ens gått en vecka av sanktioner än, lol. Putin kommer nog snart bli varse att folket inte längre bryr sig om alla de där påhittade yttre fienderna han hela tiden galltjuter om; när de blir hungriga kommer de leta efter den skyldige innanför landsgränserna...
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Här ser man hur de kör iväg med en rysk stridsvagn, den ser hel ut. Är detta en av de modernare eller en gammal modell? https://www.youtube.com/watch?v=MMA33KnF15U
Vet inte men skiten har minröjare
Citera
2022-03-10, 22:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Det är säkerligen inte mig du syftar på, men jag har en liknande historia från min gammelmormor. De hade oturen att hamna under både sovjetisk och tysk ockupation. En sak hon sa som har stannat i släkten var att "Tyskarna ville döda mig för att jag är polack och patriot. Ryssarna ville döda mig för att de är banditer. Tyskarna var i alla fall ärliga."

Det finns också berättelser om godhet.

Man får tänka på att det var miljonarméer och att långt ifrån alla var kommunister eller nazister.

Jag vet därför en från Millerovo och Luhansk-området som menade att tyska soldater var ok och gav dem mat. Det då sagt av en babusjka som faktiskt genomlevde kriget.

På samma sätt ska man nog tänka om dagens konflikt. Det är inte de fjuniga 19-åringar vi har sett som är den riktiga fienden.
Citera
2022-03-10, 22:03
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ryssland har stoppat sin export av vete, blandsäd, råg, korn och majs till den Euroasiska ekonomiska unionen enligt Rysslands finansminister, rapporterar The Guardian.

Beslutet har tagits för att säkerställa att det finns tillräckligt med mat på den inhemska marknaden.

Export-stoppet gäller fram till den 31 augusti.

Länder som påverkas av stoppet är Armenien, Belarus, Kazakhstan och Kyrgystan.

KJa enligt Putins lakejer så skulle Sverige få vetebrist....
Jag trodde faktiskt inte jag skulle se det, men det här kan vara det absolut första någorlunda vettiga beslut Ryssland har tagit under de senaste tre månaderna! Det är åtminstone logiskt motiverat och förståeligt (och antagligen hyfsat nödvändigt, inom ett par månader... ).

Att det sedan endast innebär lite ombeställning för några U-länder i närområdet, som någon knappt vet vart de ligger, är lite av en axelryckning.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ryssland idag har ju inget med kommunism att göra. Men du hävdar att Ukraina verkligen är nazistiskt? Jag tycker att du överdriver.
Det handlar aldrig om överdrift, per se: Rysstrollen och -apologeterna försöker (gång på gång) medvetet sprida en missvisande osanning för att försvara och oskyldigförklara Dear Leader i Kreml, och smutskasta de ondsinta üntermenschen som vågat sätta sig upp mot honom.

Vilket är varför dessa Putins online-kuksugare som regel kommer med så djävulskt haltande och osammanhängande argumentering...
https://thehill.com/homenews/media/596544-moscows-misinformation-russian-tv-says-ukraine-blowing-its-own-buildings-up
Citat:
Moscow's misinformation: Russian TV says Ukraine is attacking its own buildings
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in