Citat:
Ursprungligen postat av
thegymer
Ryssland har stoppat sin export av vete, blandsäd, råg, korn och majs till den Euroasiska ekonomiska unionen enligt Rysslands finansminister, rapporterar The Guardian.
Beslutet har tagits för att säkerställa att det finns tillräckligt med mat på den inhemska marknaden.
Export-stoppet gäller fram till den 31 augusti.
Länder som påverkas av stoppet är Armenien, Belarus, Kazakhstan och Kyrgystan.
KJa enligt Putins lakejer så skulle Sverige få vetebrist....
Jag trodde faktiskt inte jag skulle se det, men det här kan vara
det absolut första någorlunda vettiga beslut Ryssland har tagit under de senaste tre månaderna!

Det är åtminstone logiskt motiverat och förståeligt (och antagligen hyfsat nödvändigt, inom ett par månader...

).
Att det sedan endast innebär lite ombeställning för några U-länder i närområdet, som någon knappt vet vart de ligger, är lite av en axelryckning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Ryssland idag har ju inget med kommunism att göra. Men du hävdar att Ukraina verkligen är nazistiskt? Jag tycker att du överdriver.
Det handlar aldrig om överdrift, per se: Rysstrollen och -apologeterna försöker (gång på gång)
medvetet sprida en missvisande osanning för att försvara och oskyldigförklara Dear Leader i Kreml, och smutskasta de
ondsinta üntermenschen som vågat sätta sig upp mot honom.
Vilket är varför dessa Putins online-kuksugare som regel kommer med så
djävulskt haltande och osammanhängande argumentering...
https://thehill.com/homenews/media/596544-moscows-misinformation-russian-tv-says-ukraine-blowing-its-own-buildings-up
Citat:
Moscow's misinformation: Russian TV says Ukraine is attacking its own buildings